کد خبر : 52195

بررسی ترکیب استقلال در فصل جدید

بررسی ترکیب استقلال در فصل جدید

تیم استقلال بیشتر بازیکنان فصل جدید خود را شناخته و می‌توان این تیم را مدعی بزرگ قهرمانی نامید.

به گزارش پارس فوتبال ، پس از پشت سر گذاشتن روزهایی پرحاشیه و پر استرس برای تیم و طرفداران استقلال ، محمود فکری با روی کار آمدنش آرامش نسبی را به اردوی آبی ها بازگردانده و در حالی که رقیب سنتی استقلال این روزها را با دردسرهای زیادی پشت سر می‌گذارد، آبی پوشان خود را برای شروع قدرتمند در فصل جدید آماده می کنند.

یکی از نکاتی که در سالیان اخیر استقلالی‌ها با آن غریب بودند، حفظ شاکله ی تیم بوده که عدم تحقق این مهم همواره این تیم را حداقل تا نیم فصل دچار مشکلات زیادی ‌می‌کرد. اما اکنون اکثر نفرات استقلال قراردادشان را تمدید و در این تیم ماندگار شده اند و علاوه بر آن با خریدهای فصل نقل و انتقالات، نیمکت این تیم نیز قوی‌تر از سابق شده است. در زیر سعی داریم ترکیب استقلال را برای فصل جدید رقابت‌ها را پیش‌بینی کنیم.

با پیوستن رشید مظاهری به تیم استقلال حالا سید حسین حسینی خیالش به مانند فصل پیش از درون دروازه راحت نیست و خوب می‌داند اگر بخواهد روند فصل گذشته اش را ادامه دهد باید خود را آماده‌ی نیمکت نشینی کند. حضور دو دروازه بان با سابقه حضور در تیم ملی می تواند حساس‌ترین رقابت در بین همه ی تیم های لیگ برتر در این قسمت از زمین باشد. رشید مظاهری از امروز به اردوی آبی پوشان پیوسته اما مشخص نیست فکری و سعید عزیزیان کدام یک از این دروازه بان ها را در برای قفس توری خود انتخاب می کنند، اما با توجه به عملکرد فصل گذشته می توان مقداری شانس رشید مظاهری را برای انتخاب به عنوان دروازه بان اول بیشتر دانست.

خط دفاعی؛ اپسیلون تقویت

استقلالی ها برای خط دفاعی خود سه بازیکن جذب کردند و دو بازیکن خود را جدا شده دیدند. با پیوستن محمدحسین مرادمند ، جدایی روزبه چشمی و پیوستنش به السیلیسیه چندان خاطر هواداران استقلال را مکدر نکرد و در پست دفاع راست هم سید احمد موسوی از گل گهر جذب استقلال شد تا مصدومیت‌های گاه و بیگاه وریا پاشنه آشیل آبی ها در رقابت های مختلف نباشد.

در سمت چپ خط دفاعی به نظر باید جدایی میلیچ را قطعی بدانیم و با پیوستن متین کریم زاده این بازیکن سابق پارس جنوبی جانشین وی خواهد شد. میلاد زکی‌پور هم به مانند سال های گذشته در استقلال باقی ماند تا اینبار رقیبش برای تصدی پست دفاع چپ متین کریم زاده باشد.

عارف غلامی ، سیاوش یزدانی ، محمد دانشگر و شاهین طاهرخانی نیز در تیم استقلال ماندند تا محمود فکری هیچ دغدغه‌‌ای برای انتخاب بازیکن در خط دفاعی نداشته باشد.

خط هافبک؛ علی کریمی، نگرانی اصلی

بزرگترین دغدغه آبی‌ها برای فصل جدید حفظ علی کریمی در این باشگاه می باشد و به نظر می رسد این اتفاق هم تا حدود زیادی قطعی شود.علی کریمی، بهترین هافبک فصل گذشته لیگ برتر تلاش کرد تا به فوتبال اروپا نقل مکان کند که این امر محقق نشد و از این رو احتمال ماندن او در استقلال زیاد شده است. در صورتی که تنها علی دشتی از جمع هافبک های استقلال جدا شده، مسئولان این تیم اقدام به جذب مهدی مهدی پور هافبک تدافعی فصل گذشته ذوب آهن کرده‌اند و با توجه به اینکه یک سهمیه خرید لیگ برتری برای استقلالی ها باقی مانده است، احتمال دارد محمود فکری آن را اختصاص به جذب یک هافبک بازیساز کند. ضمن آنکه بازگشت داریوش شجاعیان از مصدومیت و بازگشت او به دوران اوج خود می تواند به مانند یک خرید برای محمود فکری لحاظ شود.

با احتمال ماندن کریمی در استقلال، مسعود ریگی، فرشید باقری، فرشید اسماعیلی، مهدی مهدی پور، داریوش شجاعیان، محمد بلبلی و آرش رضاوند هم نفرات اصلی خط هافبک تیم استقلال را تشکیل می دهند.

خط حمله؛ ترسناک‌ها، قسمت ۲

بهترین خط حمله‌ی فصل گذشته لیگ برتر به نظر امسال هم بار دیگر کنار یکدیگر قرار خواهند گرفت تا روزهای وحشتناکی را برای مدافعین حریف خلق کنند. مسئولان باشگاه استقلال مدعی‌اند پول دیاباته به حسابش واریز شده و او در روزهای آینده به ایران بازخواهد گشت. طبق دیگر ادعای آنها ، پیشنهادات مهدی قائدی نیز رد خواهد شد و این بازیکن فصل بعد نیز در استقلال توپ خواهد زد و ارسلان مطهری هم از روز اول در تمرینات استقلا‌ل حضور داشته تا ترکیب سه نفره ی خط حمله فصل گذشته‌‌ی استقلال به کار خود در این تیم ادامه دهند. علاوه بر اینها بابک مرادی هم از ماشین سازی به استقلال پیوسته تا خط حمله استقلال را تکمیل تر کند. انتخاب ترکیب ۲ نفره یا ۳ نفره و تصمیم به بازی دادن ارسلان مطهری بزرگترین دغدغه و چالش محمود فکری در خط حمله خواهد بود . در کنار این درخشش احتمالی مرادی هم می تواند کار را برای انتخاب های محمود فکری سخت تر کند.

در صورتی که وعده‌های مسئولان استقلال تحقق یابد و اتفاق خاصی تا شروع لیگ برتر برای استقلال رخ ندهد، این تیم می تواند مدعی بزرگ قهرمانی لیگ بیستم باشد و محمود فکری با بازیکنان و نیمکت کاملی که در اختیار دارد به کمتر از این هدف رضایت نخواهد داد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها