کد خبر : 5202

آیا هزینه اجرای نظام رتبه بندی معلمان در بودجه 98 دیده شده است؟

آیا هزینه اجرای نظام رتبه بندی معلمان در بودجه 98 دیده شده است؟

با توجه به تصویب بودجه سال ۹۸ در هیئت دولت, وضعیت اعتبار در نظر گرفته شده برای آموزش و پرورش با توجه به تعیین سقف برای بودجه و اعتبار اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان بسیار مهم است.

بودجه سال 98 روز گذشته در هیئت دولت تصویب شد و بر این اساس یکی از مسائل مهم بررسی وضعیت بودجه آموزش و پرورش در سال آینده است.

تعیین تکلیف اعتبار مربوط به رتبه‌بندی معلمان در سال 98 و میزان افزایش اعتبار بودجه آموزش و پرورش در مقایسه با سال 97 از جمله مسائل مهم در بودجه سال آینده خواهد بود.

بودجه سال 98 شرایط ویژه‌ای دارد و در پیوست شماره 6 بخشنامه بودجه 98 سقف اعتبار هزینه‌ای برای تمام دستگاه‌ها مشخص شده است و بر این اساس اعتبارات فصل آموزش و پرورش نیز دارای سقف تعیین شده است که رقم آن در بخش اعتبارات هزینه‌ای 42 هزار و 637 میلیارد تومان  و در بخش تملک دارایی‌های سرمایه‌ای یک هزار و 565 میلیارد تومان است.

با توجه به این شرایط این سوال مطرح هست که آیا آموزش و پرورش توانسته بالاتر از سقف اعتبارات تعیین شده در لایحه بودجه 98 از دولت، بودجه بگیرد؟

البته پیش از این مهرداد خان‌ماکو مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش گفته بود "وقتی منابع مالی دولت محدود است باید فیمابین امورات در سطح کلان سقفی را تعیین کند و پیشنهاد ما این است که سقف بودجه آموزش و پرورش بالا برود." حال باید دید که آیا آموزش و پرورش توانسته این خواسته خود را عملیاتی کند؟

 آنگونه که خان‌ماکو می‌گوید در بودجه تعیین شده برای سال 98 نیازهای  آموزش و پرورش کامل دیده نشده است و البته رایزنی‌ها ادامه دارد و جلسات فشرده‌ای با سازمان برنامه و بودجه و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به صورت مشترک در روزهای آینده برگزار خواهد شد.

همچنین باید گفت با توجه به این که دولت اعلام کرده است در سال 98 حقوق کارمندان 20 درصد افزایش پیدا می‌کند، باید دید که آیا در بودجه سال آینده در کنار این مسئله اعتبار مجزایی برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفته شده است یا خیر؟

منبع: تسنیم

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها