کد خبر : 51948

4 دلیلی که باعث ماندن شجاع می شود

4 دلیلی که باعث ماندن شجاع می شود

شنیدیم شجاع خلیل‌زاده به ۴ دلیل برای جدایی از پرسپولیس دچار تردید شده است.

به گزارش خبرورزشی، همان‌طور که می‌دانید تیم فوتبال پرسپولیس با غلبه بر تیم النصر عربستان در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا، به دیدار نهایی این مسابقات راه یافت. شجاع خلیل‌زاده مدافع میانی سرخپوشان که یکی از پنالتی‌زنان آخر بازی تیمش نیز بود، بهترین عملکرد را در بین مدافعان این تورنمنت داشت تا بتوان او را بهترین مدافع آسیایی سرخپوشان دانست.

خلیل‌زاده نه تنها با ۲ گل، گلزن‌ترین مدافع پرسپولیس در این مسابقات بود، بلکه با متوسط ۵۳ پاس صحیح در هر بازی، بیشترین تعداد پاس صحیح را در هر بازی داشت. این مدافع با ۳۲ قطع توپ و ۱۸ تکل موفق، بهترین عملکرد را از این نظر در بین بازیکنان پرسپولیس داشت تا از نظر آماری مدافع ملی‌پوش سرخپوشان بهترین مدافع لیگ قهرمانان آسیا باشد. او در دیدار دوستانه اخیر تیم ملی برابر ازبکستان نیز دقایقی بازوبند کاپیتانی را بر بازو بست.

بعد از صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا، شجاع خلیل‌زاده در اینستاگرام به‌طوری علنی از مدیریت این باشگاه انتقاد کرد و گفت تصمیم به جدایی از پرسپولیس گرفته است. این در حالی است که خلیل‌زاده با پرسپولیس ۲ سال دیگر قرارداد دارد، اما بندی در قراردادش هست که با پرداخت مبلغی می‌تواند از پرسپولیس جدا شود. البته باید دید آیا باشگاهی خارجی وجود دارد که هم پول رضایتنامه شجاع را پرداخت کند و هم دستمزد خوبی به خود او بدهد؟ گفته می‌شود یک تیم قطری حاضر شده مبلغ یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار برای یک فصل به این مدافع حالا ملی‌پوش ایرانی بپردازد اما...

شنیدیم شجاع خلیل‌زاده به ۴ دلیل برای جدایی از پرسپولیس دچار تردید شده است.

دلیل اول؛ رودربایستی با یحیی گل‌محمدی

خاطرتان باشد یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس در مصاحبه اخیر تلویزیونی خودش به محمدحسین میثاقی خیلی ریز گفت: «شجاع خلیل‌زاده در پرسپولیس می‌ماند.» سرمربی پرسپولیس خیلی شجاع خلیل‌زاده را قبول داشته و او را بهترین مدافع ایران می‌داند. شجاع خلیل‌زاده هم خیلی یحیی گل‌محمدی را دوست داشته و با او رودربایستی دارد. احتمالاً سرمربی موفق و بادانش پرسپولیس از یک چیزی باخبر بوده که در شبکه سوم سیما رسماً اعلام کرد خلیل‌زاده می‌ماند!

دلیل دوم؛ فینال لیگ قهرمانان آسیا و عشق به هواداران پرسپولیس

شجاع خلیل‌زاده یکی از محبوب‌ترین بازیکنان پرسپولیس است که دو میلیون و ۵۰۰ هزار فالوور در اینستاگرام دارد. هواداران پرسپولیس خیلی به این مدافع متعصب علاقه دارند و شجاع خلیل‌زاده هم عشق فراوانی به آنها و تیمش دارد. از طرفی پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرده است. این دومین باری است که شجاع خلیل‌زاده همراه پرسپولیس به فینال رسیده و این بار می‌تواند قهرمانی آسیا را با این تیم تجربه کند. این امر منوط به ماندن شجاع خلیل‌زاده در پرسپولیس است.

دلیل سوم؛ کسب عنوان مرد سال آسیا

شجاع خلیل‌زاده بهترین و گلزن‌ترین مدافع لیگ قهرمانان آسیا در غرب قاره‌کهن بود که می‌تواند با کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها به یک افتخار خاص هم برسد. از سال ۲۰۰۴ که علی کریمی به‌عنوان مرد سال فوتبال آسیا انتخاب شد دیگر دست هیچ ایرانی به این جایزه نرسیده است. قهرمانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند پس از سال‌ها یک ایرانی و احتمالاً شجاع خلیل‌زاده را به این عنوان برساند. جدایی خلیل‌زاده از پرسپولیس جلوی این اتفاق بزرگ را خواهد گرفت.

دلیل چهارم؛ اسکوچیچ و تیم ملی!

عده‌ای معتقدند دراگان اسکوچیچ علاقه زیادی به لیگ ستارگان ندارد. شجاع خلیل‌زاده که پس از سال‌ها به تیم ملی دعوت شده دوست ندارد این پیراهن را حداقل تا پایان جام جهانی‌ قطر به راحتی از دست بدهد. بنابراین پیش‌بینی می‌شود مدافع پرسپولیس به خاطر پیراهن تیم ملی هم که شده در ایران بماند!

نکته؛ شجاع خلیل‌زاده در حال حاضر قراردادی زیر ۲ میلیارد تومان با پرسپولیس دارد که در بازار امروز فوتبال خنده‌دار است! البته این قرارداد آپشن‌هایی دارد اما باز هم در مقابل پیشنهاد حدود ۴۰ میلیارد تومانی قطری‌ها ناچیز به‌نظر می‌رسد. بنابراین او درخواست افزایش قراردادش را دارد و باید دید باشگاه پرسپولیس چگونه نظر این مدافع شایسته و قدرتمند را تأمین می‌کند؟ آن‌هم در شرایطی که بازیکن جوان و تازه‌وارد که یک‌صدم افتخارات و سوابق شجاع را ندارد، لااقل ۲ برابر این مبلغ قرارداد بسته و مدافعان ذخیره شجاع در سایر تیم‌ها تا ۸ میلیارد هم قرارداد بسته‌اند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها