کد خبر : 51875

آزمون اصلح معلمان ماده ۲۸ آذر برگزار می‌شود

آزمون اصلح معلمان ماده ۲۸ آذر برگزار می‌شود

سرپرست معاونت نظارت ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان گفت: آزمون اصلح مهارت آموزان آزمون استخدامی سال ۹۸ در آذر ماه برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم، نشست هماهنگی برگزاری آزمون جامع اصلح "ارزشیابی صلاحیت‌های حرفه‌ای" مهارت آموزان ماده 28 ورودی آزمون استخدامی 1398 با حضور رئیس دانشگاه فرهنگیان و سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت برگزار شد.

در این جلسه رضا کچوئیان سرپرست معاونت نظارت ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اقدامات انجام شده در مرکز سنجش شایشگی‌های حرفه‌ای منابع انسانی،  برگزاری آزمون جامع ویژه مهارت آموزان ماده 28 را یکی از فعالیت‌های این مرکز برشمرد و گفت: پیگیری و اهتمام ویژه  نسبت به استقرار کانون‌های ارزیابی  و انجام برنامه سدید - اندازه گیری و ارزیابی فاصله بین برنامه درسی قصد شده و برنامه درسی در حال انجام در مراکز و پردیس‌ها – و برنامه ارزش افزوده  از دیگر فعالیت‌های همکاران در این مرکز است که دفتر نظارت ارزیابی و تعالی سازمان دانشگاه فرهنگیان نیز ضمن  نظارت و ارزیابی حسن انجام فرآیندها به انجام فعالیت‌ها بر مبنای اساسی، عالمانه و بر ریل خودش این معاونت را یاری می‌دهد.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده پیرامون آزمون اصلح مهارت آموزان آزمون استخدامی  سال 98 که در آذرماه سال جاری برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: همچنین اگر مهارت آموزان در این آزمون موفق نباشند می‌توانند در  آزمون جبرانی که  اسفند ماه امسال برگزار می شود شرکت کنند.

کچوئیان از ارائه منابع یکسان و تولید محتوای درسی برای مهارت آموزان امسال خبر داد و اظهار کرد: آزمون اصلح امسال در بستر lms اجرا می‌شود  و در راستای عدالت  تصحیح سوالات به صورت سیستمی انجام می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه برای طراحی و ارزیابی سوالات تیمی از اساتید و فرهنگیان  حضور خواهند داشت، افزود: امسال در راستای کمک به مهارت آموزان، تسهیل فرایندها و با توجه به شرایط اقدامات صورت پذیرفته، سوالات آزمون به صورت چندگزینه‌ای خواهد بود و برای هر درس چندتن اساتید دانشگاه دعوت شده ودر فرایند طراحی و تصحیح سوالات را برعهده خواهند داشت.

همچنین حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان، با تأکید بر ضرورت برگزاری این آزمون بر اطلاع رسانی به موقع و آگاهی بخشی در خصوص چیستی، چرایی و اهمیت این آزمون در دانشگاه فرهنگیان برای مهارت‌آموزان اشاره کرد و گفت: آزمون جامع اصلح  یا ارزشیابی صلاحیت‌های های حرفه‌ای معلمی با توجه به ماندگاری 30 ساله معلم در سیستم، از اقدامات مهمی  است که مهارت آموزان پس از گذراندن  کامل و صحیح دروس پداگوژی، فنون معلمی و تدریس برای ورود به عرصه معلمی باید از آن عبور کنند.

وی اطلاع رسانی پیش از آزمون پیرامون ضرورت، اهمیت و تعیین کنندگی آزمون اصلح،  تاکید بر چند گزینه‌ای بودن و طراحی سوالات ناظر بر سرفصل‌های تدریس شده و محتوای منابع معرفی شده، ارزیابی کیفیت آزمون، محاسبه دقیق ضریب دشواری و آسانی سوالات و نظارت بر حوزه‌های آزمون و شناسایی خلاء ها، ضعف‌ها و نقاط قوت و ارائه بازخورد را از اقدامات مورد توجه برشمرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، برگزاری آزمون اصلح به صورت تشریحی  را با توجه به شرایط و تعداد مهارت آموزان پذیرش شده، پر هزینه، با ضریب خطای بالا و زمان بر دانست و افزود: به منظور رعایت عدالت آموزشی پیشنهاد می شود در طراحی سوالات آزمون نه تشریحی و نه تستی، بلکه خط میانه  را انتخاب و از سوالات تشریحی- تحلیلی با پاسخ تستی به عنوان راهکار اصلاحی بهتر استفاده  کنیم.

وی با بیان اینکه ضروری است تا مسئولان برگزاری آزمون به منظور نظارت و مشاهده صحت و کیفیت آزمون در حوزه‌های برگزار کننده حضور داشته باشند، بر مشاهده، مصاحبه و دریافت بازخورد دقیق از مهارت آموزان پس از پایان امتحان توسط پرسشنامه؛ پیرامون ارزیابی محتوای سوالات، ضریب دشواری کیفیت و ... و شناسایی خلاء ها نقاط ضعف و قوت در خصوص آزمون تاکید کرد.

خنیفر در ادامه خاطر نشان کرد: معاونت نظارت باید عملگرا و منعطف باشد تا  ضمن پیشرانی، پاسخگو باشد، داشتن قدرت انعطاف، متناسب با تغییرات زمان به ما کمک می‌کند تا بتوانیم با قدرت از اقدامات خود دفاع کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر اولویت تربیت، تهذیب و پرورش برای تربیت معلمان در دانشگاه فرهنگیان، گفت: کسی که مقید به کار معلمی و اخلاق حرفه‌ای باشد می تواند فردای نسل تربیت کند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان  همچنین اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را از مطالبات مقام معطم رهبری و وزیر آموزش و پرورش دانست و بر اهتمام بیش از پیش به منظور اجرای شایسته آن تاکید کرد.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها