کد خبر : 51313

پرسپولیس بالاخره به رکورد استقلال رسید

پرسپولیس بالاخره به رکورد استقلال رسید

باشگاه پرسپولیس ۹ حضور در نیمه نهایی تورنمنت‌های قاره‌ای را تجربه کرده است.

به گزارش ورزش سه، تیم فوتبال پرسپولیس با غلبه بر پاختاکور ازبکستان به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسید و حالا فرصت صعود به فینال و قهرمانی را هم خواهد داشت. نکته جالب این است که پرسپولیسی ها در چهار سال اخیر سه بار صعود به نیمه نهایی را تجربه کرده‌اند و در کنار اف‌سی سئول، الهلال و الاتحاد از این حیث رکورددار هستند.

اما حالا با این نتیجه، پرسپولیس در تعداد صعود به نیمه نهایی مسابقات آسیایی با رقیب سنتی خود یعنی استقلال هم به برابری رسید. آبی های پایتخت که یک بار در لیگ قهرمانان ۲۰۱۳ تا نیمه نهایی پیش رفتند، در سال های ۱۹۷۰ و ۱۹۷۱ هم به عنوان قهرمانی و سومی رسیدند. استقلال دو مرتبه نیز در جام برندگان آسیا به نیمه نهایی رسید و چهار بار نیز در جام باشگاه ها حضور در بین چهار تیم پایانی را تجربه کرد تا در مجموع با ۹ نیمه نهایی، سال ها رکورددار باشد.

اما حالا پرسپولیس توانسته با نتایج استثنایی به رکورد تیم استقلال برسد. سرخ‌ها در سال های ۱۹۹۰ و ۱۹۹۱ به فینال جام برندگان آسیا رسیدند و سپس بین سال های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۱ چهار بار به نیمه نهایی جام باشگاه ها رسیدند.

در سال های اخیر تیم برانکو ایوانکوویچ و یحیی گل‌محمدی توانسته سه نیمه نهایی را برای این تیم رقم بزند و حالا اگر قهرمانی ACL به دست بیاید، پرسپولیس دومین قهرمانی قاره ای خود را تجربه خواهد کرد.

پرسپولیس حالا در کنار استقلال رکورددار نیمه نهایی بین تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان است و در صورت فتح این جام، به عنوان نخستین تیم ایرانی لیگ قهرمانان را بالای سر خواهد برد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها