کد خبر : 5126

درخواست از دولت برای حذف یارانه ثروتمندان

درخواست از دولت برای حذف یارانه ثروتمندان

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس می گوید دولت با حذف یارانه نقدی دهک های بالای جامعه می تواند میزان یارانه نقدی دهک های پایین را افزایش دهد.

حسن سلیمانی در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص پرداخت یارانه نقدی و افزایش نرخ آن گفت: از ابتدا نحوه پرداخت یارانه نقدی را برای نظام سم می دانستم و می دانم، یارانه نقدی باید به افراد مستحق برسد، آیا اکنون با این روش یارانه نقدی به جامعه هدف قانونگذاری پرداخت می شود؟

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس بیان داشت: باید راه کاری پیش گرفته شود که یارانه نقدی به دهک های پایین جامعه پرداخت شود و راه حل آن می تواند اجرای دقیق قانون هدفمندی یارانه ها باشد، طبق قانون یارانه باید یارانه دهک های بالای جامعه حذف شود و پول آن برای جبران گرانی ها به نیازمندان داده شود.

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر دولت به قانون عمل نمی کند و در نتیجه منابع مالی لازم برای افزایش یارانه نقدی و متناسب با افزایش قیمت ها در اختیار ندارد، دولت کل اعتبار هدفمندی یارانه ها را در کل جامعه تقسیم می کند بنابراین توان افزایش نرخ یارانه نقدی را ندارد.

پرداخت یارانه نقدی به دهک بالای جامعه غیرقانونی است

وی تاکید کرد: قرار نبود اعتباری که یارانه نقدی داده می شود به همه افراد کشور داده شود بلکه باید بین افراد نیازمند تقسیم شود و دهک های بالای جامعه افراد غیر نیازمند شناخته می شوند، دولت تا امروز به افراد غیر مستحق نیز یارانه داده است که قار غیر قانونی محسوب می شود.

سلیمانی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه یارانه نقدی باید متناسب با گرانی ها باشد، گفت: تا یارانه نقدی دهک های بالای جامعه حذف نشود دولت اعتبار لازم برای افزایش یارانه نیازمندان را نخواهد داشت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با اشاره به گرانی کالاهای اساسی، تاکید کرد: سازمان های مروبط به قمیت گذاری و ناظر بر بازار از جمله سازمان حمایت از مصرف کننده و سازمان تعزیرات حکومتی موظف به قیمت گذاری و تعقیب کردن افزایش قیمت ها را دارند تا بازار به تعادل برسد

به گزارش خانه ملت، برخی کارشناسان می گویند یارانه نقدی خانوارها به دلیل کاهش قدرت خرید باید افزایش یابد، بررسی ها نشان می دهد دولت منابع کافی برای 2 برابر کردن یارانه را دارد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها