کد خبر : 5080

اما و اگر جدید در اجرای طرح رتبه بندی معلمان

اما و اگر جدید در اجرای طرح رتبه بندی معلمان

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از پیشنهاد بودجه‌ریزی براساس عملکرد در «طرح تنظیم مقررات مالی آموزش و پرورش» خبر داد و گفت: بودجه کنونی آموزش و پرورش برای انجام کارهای روزمره نیز کافی نیست چه برسد اجرای نظام رتبه‌بندی.

محمد بیرانوندی با اشاره به اینکه  سهم آموزش و پرورش در سال جاری از بودجه دولت تقریبا 10 درصد از کل بودجه دولت بوده است، گفت: اگر وضعیت مالی دولت همین گونه ادامه یابد نمی‌توان امید افزایش بودجه وزارتخانه آموزش و پرورش را برای سال آتی داشت چراکه به اصلاح دولت این روزها با توجه به افزایش قیمت دلار و افزایش تحریم‌ها یک سر دارد و هزار سامان.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مبنای بودجه‌ریزی برای هر دستگاه، میزان سهم آن‌ها در لایحه بودجه سال قبل است اما پیشنهادات نمایندگان مبنا قرار دادن عملکرد هر دستگاه در افزایش یا کاهش بودجه آن‌ها است، ادامه داد: درواقع بودجه‌ریزی حرفه‌ای باید از این مسیر بگذرد لذا براین اساس با توجه به اینکه آموزش و پرورش عملکرد مناسب و البته مسئولیت‌های بسیاری دارد نیاز است بودجه آن را برای سال آینده افزایش داد.

وی با بیان اینکه بودجه‌ریزی براساس عملکرد در "طرح تنظیم مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش" برای این وزارتخانه پیشنهاد داده شده و تصویب آن دنبال می‌شود، افزود: آموزش و پرورش برای برنامه‌های کلان خود همچون رتبه‌بندی فرهنگیان نیاز به اعتبار ویژه دارد چراکه فقط اجرای این طرح به تنهایی با یک تعبیر به 11 هزار میلیارد تومان و یک تعبیر دیگر 6هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

بیرانوندی در ادامه توضیح داد: مسئولان دولتی معتقدند از آنجا که فاز نخست رتبه‌بندی اجرایی شده است با 6هزار میلیارد تومان می‌توان کار را پیش برد، اما مجلسیان رتبه‌بندی اجرا شده را قبول نداشته و معتقدند اجرای آن از فاز نخست به 11هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بودجه کنونی آموزش و پرورش برای انجام کارهای روزمره نیز کافی نیست چه برسد اجرای نظام رتبه‌بندی، اظهارکرد: افزایش بودجه این وزارتخانه در لایحه بودجه سال 98 ضروری است ضمن آنکه باید برای آن از بخش‌های دیگر نیز سهم خواهی و درآمدزایی کرد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها