کد خبر : 50771

باخت پرسپولیس با پنالتی جنجالی

باخت پرسپولیس با پنالتی جنجالی

شاگردان گل‌محمدی در دیداری دشوار و با دریافت یک گل از روی نقطه پنالتی نتیجه را به الدحیل واگذار کردند.

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس پس از آنکه در دو مسابقه ابتدایی لیگ قهرمانان یک باخت و یک مساوی داشت، در دو دیدار اخیرش برابر التعاون عربستان صدرنشین، دو برد ارزشمند به دست آورد تا به رده اول گروه C برود و شرایط بهتری به دست بیاورد، اما سرخ‌پوشان برای راهیابی به جمع 16 تیم نهایی آسیا باید بازی مقابل الدحیل را با پیروزی پشت سر بگذارند که البته کار سختی برای آنها خواهد بود چراکه قطری‌ها نمی‌خواهند امیدهای صعودشان را از دست بدهند و پس از شکست مقابل شارجه امارات، با انگیزه و ستاره‌های بیشتری پای به بازی با نماینده ایران گذاشته‌اند.

گروه C لیگ قهرمانان آسیا- فصل 2020 / هفته پنجم

دوشنبه: 99/06/31 ؛ ساعت 18:30

استادیوم: اجوکیشن‌سیتی(التعلیمیه) قطر/ بدون تماشاگر

داور: دیلان پریرا(سریلانکا)/ کمک‌ها: پاراکراما هماسونگا و سانجوا پریمالال/ داور چهارم: رووان آروموگان(هند).

پرسپولیس ایران

حامد لک

سید جلال حسینی(72- امید عالیشاه)

محمدحسین کنعانی‌زادگان

سیامک نعمتی

شجاع خلیل‌زاده

کمال کامیابی‌نیا(72- علی شجاعی)

 

میلاد سرلک(65- احمد نوراللهی)

بشار رسن

احسان پهلوان

وحید امیری

عیسی آل‌کثیر(65- آرمان رمضانی)

 

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

 

الدحیل قطر

 

محمد احمد البکری

مهدی بن عطیه

احمد یاسر

عبدالله احرق(88- علی عفیف)

سلطان البریک

کریم بوضیف(75- خالد محمد)

لوئیز مارتین

دودو(68- محمد مونتاری)

رامین رضاییان

ادمیلسون جونیور(75- اسماعیل محمد)

المعز علی

 

سرمربی: ولید الرکراکی

 

اخطار

 

لوئیز مارتین(23)رامین رضاییان(1+90) محمد البکری(4+90) از الدحیل

 

شجاع خلیل‌زاده(28) از پرسپولیس

 

شرح گل

 

پرسپولیس 0 - الدحیل 1 (دقیقه 60: المعز علی): پنالتی اعلام شده به سود الدحیل را المعز علی به سمت چپ زد تا گل اول این تیم به ثمر برسد.

 

 

لحظات حساس

 

08:20- ارسال رامین رضاییان از روی ضربه آزاد میانه زمین توسط مدافعان پرسپولیس به کرنر فرستاده شد و توپ به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

10:20- احسان پهلوان به زیبایی از سد رضاییان عبور کرد و از سمت چپ زمین وارد محوطه جریمه الدحیل شد که پاس زمینی او و شوت محکم عیسی آل‌کثیر را محمد البکری با واکنش خوبی راهی کرنر کرد.

15:20- ارسال توپ از سمت راست موقعیت خوبی را برای احسان پهلوان به وجود آورد، اما تعلل او موجب شد تا فشار حمله پرسپولیس کم شود و در ادامه پاس امیری و شوت آل‌کثیر به احمد البکری رسید.

18:10- ادمیلسون در جناح چپ زمین دروازه پرسپولیس را هدف قرار داد که سانتر او را حامد لک در اختیار گرفت.

39:30- ارسال ادمیلسون از سمت راست زمین در محوطه جریمه به دودو رسید که چرخش و شوت او پس از برخورد به پای نعمتی به کرنر رفت.

41:01- آل‌کثیر با پاس در عمق موقعیت خطرناکی به وجود آورد، اما امیری نتوانست ضربه نهایی را بزند تا مجددا آل‌کثیر در فرصت گلزنی قرار بگیرد ولی شوت او بعد از برخورد به مدافع الدحیل به کرنر رفت.

43:19- ضربه آزاد بشار رسن از داخل قوس محوطه جریمه الدحیل با اختلاف کمی از بالای دروازه این تیم به اوت رفت.

44:35- پاس به عقب ناگهانی و خطرناک ادمیلسون و شوت محکم رامین رضاییان را حامد لک با واکنش خوبی دفع کرد و در ادامه با دخالت خلیل‌زاده و لک توپ به کرنر زده شد.

دقیقه 1+45: ارسال تند و تیز رامین رضاییان به محوطه جریمه پرسپولیس را حامد لک برگشت داد.

دقیقه 2+45- دودو با فرار از سد نعمتی در آستانه گلزنی قرار گرفت که شوت او را حامد لک راهی کرنر کرد.

 

 

46:20- سرتوپ دیدنی و ارسال پای چپ پهلوان از جناح چپ زمین با ضربه سر نه چندان خوب آل‌کثیر همراه شد که در ادامه توپ را محمد البکری مهار کرد.

64:03- پاس در عمق نعمتی را بشار رسن با شوت پُرقدرت زمینی زد که محمد البکری واکنش ناقصی روی این موقعیت خطرناک داشت ولی در ریباند آل‌کثیر نتوانست دروازه خالی الدحیل را باز کند و تنها یک کرنر برای پرسپولیس اعلام شود.

84:05- سانتر عالیشاه از روی کرنر به مقابل دروازه الدحیل موقعیت خطرناکی به وجود آورد که مهاجمان پرسپولیس نتوانستند از این فرصت استفاده کنند و در ادامه نیز شوت پهلوان دفع شد تا دروازه الدحیل بسته بماند.

دقیقه 2+90- پس از ارسال عالیشاه از روی ضربه آزاد به محوطه جریمه الدحیل، المعز علی برخوردی با آرمان رمضانی داشت که موجب سرنگونی مهاجم بلندقامت پرسپولیس شد، اما داور مثل تمام صحنه‌های مشکوک تصمیمی برای اعلام خطای پنالتی به سود قرمزها نداشت و در ادامه نیز تشخیص نداد که توپ به دست مهاجم عقب‌کشیده الدحیل برخورده کرده است.

دقیقه 6+90- رامین رضاییان در موقعیت خوبی صاحب توپ شد که شوت او دقت لازم را نداشت و از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

 

 

در حاشیه

 

* سعید آقایی، مدافع چپ پرسپولیس به دلیل کشیدگی کشاله ران در بازی امشب مقابل الدحیل حضور ندارد.

* محمدحسین کنعانی‌زادگان پس از یک مسابقه مجددا به ترکیب پرسپولیس بازگشته و به همراه سید جلال حسینی در مرکز خط دفاعی حضور دارند تا شجاع خلیل‌زاده به جای سعید آقایی در پست دفاع چپ بازی کند.

* الدحیل با سه تغییر نسبت به بازی اخیرش در مسابقه امشب برابر پرسپولیس حاضر می‌شود که خلیفه ابوبکر، محمد موسی و علی عفیف جای خود را به محمد البکری، کریم بوضیف و ادمیلسون جونیور داده‌اند.

* خلیفه ابوبکر که در بازی اخیر الدحیل نمایش پُراشتباهی درون دروازه داشت، در بازی امشب جای خود را به محمد البکری داده است.

* کریم بوضیف و ادمیلسون جونیور نیز که ستاره‌های الدحیل هستند با رهایی از بند مصدومیت به بازی با پرسپولیس رسیده‌اند و مهدی بن‌عطیه نیز با رفع محرومیت در این مسابقه حاضر است.

 

 

حامد لک طی دو بازی اخیر توانسته 180 دقیقه دروازه سرخپوشان را بسته نگه دارد؛ نمایش موفق او در جدال برابر الدحیل می‌تواند حکم به صعود پرسپولیس دهد.

 

 

علیرغم مصدومیت از ناحیه انگشت، عیسی آل کثیر در ترکیب سرخ‌ها حاضر شده تا امیدوار به ثبت اولین گل خود برای پرسپولیس باشد.

 

 

در غیاب سعید آقایی، شجاع خلیل زاده در سمت چپ دفاعی حاضر شده است. او پیش از بازی در گفتگو با میلاد سرلک به عنوان هافبک دفاعی این تیم هماهنگی لازم برای پوشش و محافظت از دروازه سرخ‌ها را دارد.

 

* در دقیقه 27 المعز علی در میانه زمین خطای شدیدی روی نعمتی مرتکب شد که داور سریلانکایی مثل دفعات قبل از کارت زرد خود استفاده نکرد و تنها به شجاع خلیل‌زاده بخاطر اعتراض به او کارت زرد نشان داد.

 

 

پرسپولیس با تغییراتی در پنجمین بازی مرحله گروهی پا به استادیوم گذاشته است. کنعانی زادگان بعد از نیمکت نشینی برابر التعاون به ترکیب بازگشته و شجاع خلیل زاده نیز به سمت چپ دفاعی رفته تا جانشین سعید آقایی شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها