کد خبر : 49745

بازگشت استراماچونی به استقلال تنها با قدرت فراقانونی

بازگشت استراماچونی به استقلال تنها با قدرت فراقانونی

سازمان لیگ مخالف بازگشت استراماچونی به استقلال است اما شاید قدرتی فراقانونی بتواند این موضوع را امکان‌پذیر کند.

به گزارش ایران‌ورزشی مذاکره برای بازگشت استراماچونی به استقلال، گرچه هنوز به صورت رسمی موردتأیید مسئولان باشگاه استقلال قرار نگرفته اما بعد از اطلاعیه باشگاه مبنی بر قطع همکاری با فرهاد مجیدی، وارد مرحله جدی‌تری شده است.

این‌که مذاکره با استراماچونی، بازی رسانه‌ای مدیریت باشگاه استقلال برای فرار از انتقادها بوده و هست، یک بحث است و این‌که این باشگاه به طور جدی برای توافق با استراماچونی بابت بدهی‌های گذشته او وارد این جریان شده است، بحثی دیگر.

هفته گذشته هم که این موضوع مطرح شده بود، هوشنگ نصیرزاده به عنوان یکی از اعضای هیأت رئیسه سازمان لیگ اعلام کرده بود که براساس تفسیری از قانون منع جذب بازیکن و مربی خارجی، استقلال می‌تواند با استراماچونی وارد مذاکره شود.

در ادامه اما دیگر اعضای هیأت رئیسه مثل صادق درودگر و منصور قنبرزاده، نظر نصیرزاده را وتو کردند. حتی نورشرق، رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال هم تأکید کرد که این اتفاق نمی‌افتد.

این کشمکش در سازمان لیگ درباره موضوع استراماچونی اما همچنان ادامه دارد. بعد از فینال جام حذفی، صادق درودگر احتمال عقد قرارداد باشگاه با استراماچونی را تنها در صورت وجود قدرتی فراقانونی میسر می‌داند: «آن‌ها حتماً قدرتی فراقانونی دارند. این موضوع (ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی) به عنوان یک قانون در هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ لازم‌الاجراست و جمشید نورشرق، من و سایر عزیزان هم در این باره توضیح دادیم. ما شرایط استقلال را درک می‌کنیم و به این باشگاه پرافتخار احترام می‌گذاریم اما فقط ملزم به رعایت قوانین هستیم.» او حتی تأکید می‌کند: «اگر استقلال با استراماچونی به توافق برسد، این قرارداد به هیچ عنوان ثبت نخواهد شد.»

این موضع‌گیری تنها مختص درودگر نیست و منصور قنبرزاده هم در این رابطه می‌گوید: «استراماچونی با استقلال قراردادی ندارد. او با استقلال فسخ کرده است، الان سرمربی استقلال فرهاد مجیدی است که در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا نامش ارسال شده است. وقتی او به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم حضور داشته، یعنی استراماچونی قراردادی با استقلال نداشته است، بنابراین طبیعتاً بیاید باید قرارداد جدیدی امضا کند و این مسأله مشمول قانون جدید تصویب شده است. قانون می‌گوید استراماچونی نمی‌تواند برگردد و هیچ تبصره‌ای هم ندارد. مقررات اجازه بازگشت او را نمی‌دهد و چیزی که تصویب شده همین است.»

مخالفت جدی هیأت رئیسه سازمان لیگ اما در شرایطی است که بازگشت استراماچونی موافق‌هایی هم دارد و عده‌ای معتقدند که توافق در این مسیر با استراماچونی، می‌تواند در جهت تحقق اهدافی باشد که قانون منع جذب بازیکن و مربی خارجی به خاطرش تصویب شده است. مگر نیت اصلی این قانون جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌های ملی و خروج ارز نبوده است؟ اگر باشگاه استقلال با استراماچونی به توافق برسد که با عقد قراردادی جدید، از این سرمربی تخفیف بگیرد، باز هم کمکی برای حفظ منابع مالی باشگاه خواهد بود.

این اتفاقات اما نمی‌افتد، مگر این‌که وزارت ورزش به عنوان مالک باشگاه استقلال تصمیم تازه خود را درباره این موضوع به فدراسیون فوتبال یا سازمان لیگ ابلاغ کند. همان‌طور که پیش از ممنوعیت جذب بازیکن خارجی در سازمان لیگ، جذب بازیکن خارجی را برای استقلال و پرسپولیس ممنوع کرده بود. یا به طور کلی این قانون حذف شود یا تبصره‌ای به آن اضافه شود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها