کد خبر : 49494

قایدی: به همسرم قول داده بودم به پرسپولیسی‌ها لایی بزنم!


قایدی: به همسرم قول داده بودم به پرسپولیسی‌ها لایی بزنم!

ستاره استقلال در نیمه نهایی جام حذفی به خبرورزشی گفت: یحیی گل‌محمدی در جایگاه مربی احترامش بر من واجب است. اگر بی‌ادبی کرده‌ام عذرخواهی می‌کنم. البته من حرف درستی زدم، اما نباید در پاسخ به صحبت‌های ایشان این حرف‌ها را می‌زدم.

به گزارش خبرورزشی، مهدی قایدی یکی از بازیکنان خوب دربی بود؛ مهاجم استقلال در این بازی سیزدهمین گل فصل خود را برای آبی‌ها به ثمر رساند و بار‌ها و بار‌ها با حرکات تکنیکی‌اش نظم خط دفاعی حریف را به هم ریخت.

مهدی قایدی که با افشای احمد سعادتمند پیشنهاد ۲ میلیون دلاری از یک باشگاه خارجی دریافت کرده دیدگاه جالبی دارد؛ او می‌گوید آبی‌ها هنوز قهرمان جام حذفی نشده‌اند و فقط پرسپولیس را در دربی شکست داده‌اند. 

مهدی، ظاهراً پیش از بازی به اطرافیان خود گفته بودی در این بازی گل می‌زنی؟

نه این‌طور نبود. همسرم از من خواسته بود به یکی از بازیکنان پرسپولیس لایی و بعد گل بزنم که من هم قول دادم این کار را انجام خواهم داد. یک لحظه همه شرایط برای انجام این کار مهیا شد. ابتدا توپ را از میان پا‌های بشار رسن رد کردم و به سمت دروازه ضربه زدم که خوشبختانه رادو هر قدر تلاش کرد نتوانست توپ را مهار کند.

بعد از بازی ظاهراً جواب یحیی گل‌محمدی، مربی تیم حریف را دادی!

نه، من چنین نیتی نداشتم. یحیی گل‌محمدی در جایگاه مربی احترامش بر من واجب است و اصلاً تفاوتی ندارد مربی حریف است. اگر بی‌ادبی کرده‌ام عذرخواهی می‌کنم. البته من حرف درستی زدم، اما نباید در پاسخ به صحبت‌های ایشان این حرف‌ها را می‌زدم، اما الان خطاب به کسانی که می‌گویند اراده‌ای در کار بود که استقلال برنده این دیدار شود، می‌گویم ما روز‌های متعددی برای پیروزی در دربی تمرین کردیم و از همان ابتدای بازی همه هدف‌مان پیروزی بود. با این حال تا ثانیه‌های پایانی بازی نتیجه بازی به سود حریف بود. شما تصور کنید ضربه محمد دانشگر تبدیل به گل نمی‌شد. قطعاً بازی دو بر یک به سود پرسپولیس تمام می‌شد. در این صورت آیا باز هم این حرف صادق بود؟ ما هم اگر بازی را می‌باختیم نباید می‌گفتیم می‌خواستند پرسپولیس برنده دیدار شود. به نظر من دوره این حرف‌ها سپری شده و باید برد و باخت را در فوتبال درک کنیم و ظرفیت خود را بالا ببریم. اگر ما هم بگوییم می‌خواستند پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شود، اشتباه است. آیا پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شد ما این حرف‌ها را زدیم؟ حالا هم به نظرم باید به برد استقلال در بازی با پرسپولیس احترام گذاشته شود. نیاز به توضیح من نیست. ما در دربی خوب بازی کردیم و جدا از دو گلی که زدیم چند موقعیت خوب هم خلق کردیم و در مجموع باید بگویم شایسته پیروزی بودیم.

و بازی با تراکتور در دیدار نهایی جام حذفی؛ مدیر‌عامل باشگاه استقلال گفته به راحتی تراکتور را شکست می‌دهیم و قهرمان جام حذفی می‌شویم...

دیدگاه ایشان قابل احترام است، اما به نظر من ما اصلاً کار راحتی پیش رو نداریم و اگر تصور کنیم به راحتی تراکتور را شکست می‌دهیم اشتباه است. تراکتور یکی از تیم‌های خوب و پرمهره فوتبال به حساب می‌آید. آن‌ها شانس قهرمانی لیگ و کسب سهمیه در لیگ قهرمانان آسیا را از دست داده‌اند و به دنبال قهرمانی در جام حذفی هستند. ما یک بازی سخت پیش رو داریم و برای برد تراکتور دوباره باید خوب تمرین کنیم و با انگیزه وارد زمین شویم و در زمین همه توان خود را به کار گیریم. در غیر این صورت قهرمانی در جام حذفی ناممکن خواهد بود.

گفته می‌شود اسکوچیچ قصد دارد تو را به اردوی تیم ملی دعوت کند. چیزی در این باره شنیده‌ای؟

خب، چون لیست تیم ملی اعلام نشده اطلاعات من در حد شماست. طبیعتاً اگر به اردوی تیم ملی دعوت شوم این خبر خوشحال‌کننده‌ای برای من خواهد بود. بازی برای تیم ملی لذت و حال و هوای دیگری دارد. بی‌صبرانه منتظر اعلام لیست تیم ملی هستم. البته اگر نباشم باز هم به تلاش خود ادامه خواهم داد تا در نهایت به اردوی تیم ملی دعوت شوم.

خیلی‌ها گل تو را با گل سوارس در لیورپول مقایسه کردند!

بله، من بعد از بازی متوجه شدم شبیه سوارس گل زدم. البته گل من مهم‌تر از گل سوارس بود؛ به این خاطر که من در دربی گل زدم (با خنده) این گل‌ها را خیلی دوست دارم. در برخی از بازی‌ها تلاش کردم این‌طوری گل بزنم که نشد. خوشبختانه در بازی با پرسپولیس همه شرایط برایم مهیا شد. البته که در بازی‌های آینده هم تلاش خواهم کرد به این شکل یا شکل‌های دیگر برای استقلال گل بزنم.

قایدی: به همسرم قول داده بودم به پرسپولیسی‌ها لایی بزنم!

مدیر‌عامل باشگاه استقلال گفته برای تو پیشنهاد ۲ میلیون دلاری دریافت کرده!

من اطلاعی در این باره ندارم. البته الان هم دوست ندارم ذهن خود را درگیر کنم. بازی فینال جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا در پیش است. ان‌شاءا... در پایان بازی‌ها با باشگاه در این باره صحبت خواهم کرد و در نهایت امیدوارم تصمیمی گرفته شود که هم به سود من باشد و هم استقلال.

و در بازی با پرسپولیس ترسیدی خود را به زمین بزنی، چون پیام حیدری در بازی با پیکان تو را تهدید کرده بود اگر خود را به زمین بزنی خطا نخواهد گرفت!

ابتدا باید به پیام حیدری به خاطر قضاوت در این بازی خسته نباشید بگویم. داوران جزو قشر زحمتکش فوتبال هستند و فشار زیادی را در بازی‌ها تحمل می‌کنند. گل زدن در جریان بازی برای مهاجم ارزش فوق العاده‌ای دارد و من همیشه دنبال گل زدن در جریان بازی هستیم. وقتی مدافع روی من خطا می‌کند نمی‌توانم به حرکت ادامه بدهم و گل بزنم. من به تصمیم داوران در گذشته احترام می‌گذارم و بر این عقیده‌ام پنالتی‌هایی که گرفتند درست بوده و در آینده هم به تصمیم داوران احترام خواهم گذاشت. در بازی با پرسپولیس زمین نخوردم چرا که مدافعان حریف روی من خطا نکردند. در این بازی همان‌طور که گفتم هر دو تیم خوب بازی کردیم و گردش توپ بیشتر از خطا به چشم آمد.

و البته به گفته کارشناسان در این بازی اشتباهاتی از سوی تیم داوری صورت گرفت!

داور هم اشتباه می‌کند، همان‌طور که ما هم اشتباه می‌کنیم. بر این عقیده‌ام حمله به داوری شرایط را بدتر و بدتر می‌کند. فضای روحی و روانی باید برای داوران بهتر شود تا آن‌ها کمتر اشتباه کنند. بازیکن هم اینچنین است؛ اگر مدام مورد انتقاد واقع شود کارایی خود را از دست خواهد داد. هیچ داوری دوست ندارد اشتباه کند و مورد انتقاد واقع شود. ما باید به داوران کمک کنیم و داوران هم با قضاوت‌های صحیح به بهتر شدن بازی‌ها کمک کنند.

و حرف آخر...

از همبازیانم در استقلال تشکر می‌کنم. اگر من گلی می‌زنم به خاطر تلاش‌های آنهاست؛ همچنین درگذشت سرژیک تیموریان را به آندو و خانواده اش و همچنین خانواده بزرگ استقلال تسلیت می‌گویم. ان‌شاءا... که روحش در آرامش باشد. ما در این برهه از زمان که برای قهرمانی در جام حذفی تلاش می‌کنیم بیش از همه زمان‌ها به آرامش نیاز داریم و امیدوارم انرژی‌ای که به سمت استقلال می‌آید انرژی مثبت باشد. همدلی و تصمیم برای یک هدف به ما کمک خواهد کرد که کار‌های بزرگ انجام دهیم.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها