کد خبر : 49420

تبعات پریدن سرلیست خریدهای پرسپولیس و زمان اندک

تبعات پریدن سرلیست خریدهای پرسپولیس و زمان اندک

پرسپولیس در حالی که با دانیال اسماعیلی فر مذاکرات خوبی داشت اما به یکباره این بازیکن به سپاهان رفت تا دست سرخپوشان برای دفاع راست خالی شود.

به گزارش خبرورزشی، یکی از مهم‌ترین اهداف نقل و انتقالات لیگ برای پرسپولیس جذب مدافع راست بود. یحیی با وجود عملکرد قابل قبول شیری قصد داشت او را نیمکت‌نشین کند و دنبال بازیکنی برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی گشت.

شیری در فصل جاری به همراه وریا غفوری بالاترین نمره‌ها را از سایت‌های آماری گرفت ولی قامت کوتاه او و عملکرد ناامیدکننده اش در لیگ قهرمانان آسیا باعث شد، یحیی بهترین بازیکنان گوش راست را برای ترکیب فصل جدیدش زیر نظر بگیرد. نام دانیال اسماعیلی‌فر در سرلیست نام‌ها قرار گرفت. بازیکنی که هافبک راست تخصصی است، اما توانایی بازی در دفاع راست را دارد و به دلیل نفوذ‌های فراوانش به تاکتیک تیمی یحیی می‌خورد. مذاکرات با دانیال به خوبی پیش رفت و خیال پرسپولیسی‌ها از ثبت قرارداد با او راحت شد و مذاکرات با دیگر گزینه را از برنامه خارج کردند. در حالی که پرسپولیس به اردو پیش بازی دربی رفت سپاهانی‌ها از فرصت استفاده کردند و با یک هایجک به موقع سرلیست خرید‌های پرسپولیس را از مسیرش خارج کردند.

 این شوک بزرگی قبل از دربی بود، چون امروز پنجره نقل و انتقالات تازه باز می‌شود و پرسپولیس بدش نمی‌آمد با بمب نقل و انتقالات کارش را شروع کند.

با این حال فرصتی برای ناراحتی وجود ندارد و پرسپولیس باید دنبال یک دفاع راست جدید باشد، چون فاصله باقی‌مانده تا لیگ قهرمانان آسیا حدود دو هفته بیشتر نیست و اگر مذاکرات به درازا بکشد دفاع راست جدید در شرایط حساس به کار یحیی نمی‌آید. در این راستا پرسپولیس باید تمامی بازیکنان موجود در این پست را بررسی کند تا اگر باز هم رقیبی برای جذب بازیکن پیدا شد گزینه بعدی را رو کنند. در ادامه می‌خواهیم بهترین گزینه‌های ممکن برای پرسپولیس را بررسی کنیم.

حردانی تند و تیز

صالح حردانی یکی از پدیده‌های دفاع راست لیگ نوزدهم بود. او با ۲۱ سال سن در نیمه اول بازی پرسپولیس و فولاد توانست ترابی را متوقف کند، اما با خروج او از زمین اتوبان رفت‌وآمد سیامک نعمتی و ترابی باز شد و فرزاد جعفری اجازه گلزنی از آن منطقه را داد. صالح با توجه به سنی که دارد بهترین گزینه است، اما شباهت‌های زیادی به شیری دارد و دو بازیکن با یک سبک بازی کمک چندانی به تاکتیک‌های یحیی نمی‌کند.

سپاهانی‌های شاکی

سمت راست دفاع سپاهان جدال محمد ایرانپوریان و محمد منصوری بود. در این بین رضا میرزایی هم موفق شد چندین بازی در دفاع راست انجام دهد و ترافیک در این پست باعث نارضایتی آن‌ها شده و این فرصت خوبی برای پرسپولیس است که از آب گل‌آلود ماهی بگیرد ولی باید گفت سپاهان هم تیمی نیست که به راحتی بازیکن از دست بدهد و پرسپولیس کار راحتی ندارد.

حفظ تیکدری از نان شب هم واجب‌تر است

تراکتور در نیمه فصل یوسف سیدی را به گل‌گهر داد، چون خیالش از حضور تیکدری راحت بود، اما تور پرسپولیس برای جذب این بازیکن به زودی پهن می‌شود و رقابت جدی برای جذب یا تمدید قرارداد او شاهد خواهیم بود.

تحریم بازار خارجی

استقلال مشکل کمبود فول‌بک در فصل قبل را با میلیچ پر کرد، اما این فصل باشگاه‌ها از خرید بازیکن خارجی محروم هستند و نمی‌توان از این راه بازیکن جذب کرد. تنها گزینه ممکن برای پرسپولیس رامین رضاییان بود که او هم در قطر ماندنی شد.

پدیده دفاع راست

لیگ نوزدهم همان همیشگی‌ها در دفاع راست درخشیدند، اما هفته‌های پایانی یک مدافع جدید را عبدا... ویسی رو کرد که پرتاب اوت‌های خطرناکی هم دارد. نادر جعفری گزینه جذابی است که هر دو تیم سرخابی می‌توانند برای نیمکت به او فکر کنند و حضورش در جمع سرخابی‌ها جذاب خواهد بود.

ترقه‌بازی

بمب‌های نقل و انتقالاتی لیگ برتر خارج تهران ترکیدند و فقط جا‌به‌جایی وریا غفوری و یا صادق محرمی می‌تواند بمب مهم‌تری برای پست دفاع راست باشد که احتمالش به صفر نزدیک است. جذب دیگر بازیکنان هم ترقه‌بازی‌ای بیش نیست و پرسپولیس فقط می‌تواند سر و صدایی کوچکی به راه بیندازد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها