کد خبر : 49412

مدیرعامل استقلال در قمار ایتالیایی؛ یا استرا ماچونی یا هیچ!

مدیرعامل استقلال در قمار ایتالیایی؛ یا استرا ماچونی یا هیچ!

هنوز 24 ساعت از صعود استقلال به فینال جام حذفی و بُرد شیرین در ضربات پنالتی مقابل رقیب دیرین نگذشته بود که فرهاد مجیدی در اعتراض به مدیر باشگاه از سرمربیگری استقلال استعفا کرد.

به گزارش ورزش سه، خبر استعفای اینستاگرامی مجیدی به حدی شوکه آور بود که واکنش های بسیار زیادی را از هواداران استقلال در فضای مجازی شاهد بودیم و نسخه جدیدی از دو قطبی را در اردوگاه آبی ها به وجود آورد. بر کسی پوشیده نیست که مجیدی از ابتدا نیز با انتصاب سعادتمند به عنوان مدیر عامل استقلال مخالف بود مجیدی در همان روزها به عبدالرضا موسوی و حتی اسماعیل خلیل زاده نزدیک تر بود و حتی پس از انتصاب سعادتمند نیز بیش از یک ماه طول کشید تا نخستین دیدار بین مدیر عامل جدید و سرمربی استقلال صورت گیرد. البته در این ملاقات نیز سعادت مند بر خلاف معمول، پیش قدم شد و به محل تمرینات استقلال رفت تا دیداری را با سرمربی تیمش انجام دهد.

از آن پس، مجیدی تلاش داشت تا مخالفت علنی با مدیر عامل نداشته باشد و از جانب سعادت مند نیز تلاش ویژه ای صورت گرفت تا همه چیز را عادی نشان دهد اما واقعیت چیز دیگری بود.

چیزی که در این بین مغفول مانده، سرنوشت خود تیم است که عملا در این دعواها رها شده و سرگردان به نظر می رسد. سعادتمند روی لبه تیغ گام بر می دارد و به خوبی می داند که استعفای مجیدی کار او را سخت تر کرده و حالا باید تمام وجود و اعتبارش را صرف بازگشت استراماچونی کند وگرنه بزرگ ترین ضربه را خواهد خورد. حالا که مجیدی قصد ندارد بماند، هواداران استقلال بعید است که به کسی جز استراماچونی رضایت بدهند و تجربیات چند ماهه اخیر نشان داد که نشستن روی نیمکت استقلال برای هر مربی دیگر در این شرایط و جو موجود، یک نوع خودکشی است.

 افکار عمومی هواداران فقط به دنبال تکرار خاطرات خوش استراماچونی بوده و بسیار بعید است که هر کدام از گزینه های داخلی چه با تجربه و چه بی تجربه، بتواند آنها را خشنود سازد. بازتاب مذاکره سعادتمند در یکی از رسانه های معتبر ایتالیایی باعث شد تا همگان به این نتیجه برسند که مذاکرات بین طرفین بسیار جدی بوده اما هنوز هم نمی توان با قاطعیت و اطمینان، از بازگشت استراماچونی صحبت کرد.

سعادتمند بهتر از هر کسی می داند که برای بازگشت استراماچونی به جز بحث راضی کردن این مربی و وکلایش، باید یک قرارداد جدید را با رقمی بالاتر از گذشته امضا کند و برای دست یابی به این هدف، نیاز به جلب رضایت خیلی ها در داخل کشور دارد. شاید او می خواست همه این مراحل را چراغ خاموش و به موازات حضور مجیدی روی نیمکت استقلال طی کند اما استعفای فرهاد، همه چیز را به هم ریخت. اکنون فقط یک انتخاب برای مدیر عامل استقلال باقی مانده است؛ یا استراماچونی و یا هیچ؟!

متن کامل این گزارش را می توانید در سایت ورزش سه بخوانید

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها