کد خبر : 49225

چند نکته آماری جالب در مورد گزارشگران دربی استقلال و پرسپولیس

چند نکته آماری جالب در مورد گزارشگران دربی استقلال و پرسپولیس

برای هفتمین بار در طول ادوار دربی میان سرخابی پایتخت قرار است محمدرضا احمدی این دیدار را از شبکه سوم سیما گزارش کند.

به گزارش ورزش سه وی که توانست با گزارش دیدارهای جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد، اولین بار در دربی 76 این رویداد مهم ورزش ایران را گزارش کرد؛ دیداری که با تساوی بدون گل در لیگ دوازدهم به پایان رسید. پس از چهار سال، شاید یکی از به یاد ماندنی‌ترین دربی‌های تاریخ با گزارش محمدرضا احمدی به ثبت رسید، دربی که با برتری چهار گله سرخ‌پوشان به پایان رسید و شاگردان برانکو موفق شدند در دربی 83 یک نمایش رویایی از خود به جای گذارند و یکی از جذاب‌ترین جدال‌های ادوار دربی را رقم بزنند.

با مرور زمان و کنار رفتن گزارشگران نام آشنای دربی مثل عادل فردوسی پور و مزدک میرزایی، صدای محمدرضا احمدی بسیار برای هواداران سرخابی آشنا شد و وی در پنج دربی اخیر که برگزار شده، چهار دیدار را گزارش کرده و دیگر مسابقه هم با گزارش جواد خیابانی از شبکه سوم سیما پوشش داده شده است.

دربی 93مین دربی پایتخت امشب محمدرضا احمدی هفتمین گزارش خود را برای این بازی حساس تجربه خواهد کرد؛ در تاریخچه دربی، عادل فردوسی پور رکوردی دست‌نیافتنی دارد و 17 بار توانسته گزارشگر دربی پایتخت باشد. پس از فردوسی پور، مزدک میرزایی 11 گزارش دربی را برعهده داشته و در رده سوم جهانگیر کوثری است که 8 بار این مسئولیت را عهده‌دار بوده است.

محمدرضا احمدی هم با 7 گزارش دربی در جایگاه چهارم رکوردداران گزارش دربی از رسانه ملی قرار می‌گیرد و پس از وی، کیومرث صالح‌نیا و اسکندر کوتی 5 بار این بازی را گزارش کرده‌اند و پیمان یوسفی هم 4 بار دیدار استقلال و پرسپولیس را گزارش کرده است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها