کد خبر : 49099

آغاز تنش و جنجال در دربی 93

آغاز تنش و جنجال در دربی 93

فدراسیون فوتبال در رابطه با انتخاب داور دربی حذفی آنقدر بد عمل کرد تا این بار جای مسئولان و بازیکنان دو تیم، خود آغاز کننده درگیری‌ها و تنش‌ها باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، انتخاب داور دربی روز چهارشنبه هفته جاری در مرحله نیمه نهایی جام حذفی، جنجالی به پا کرد‌. جنجالی که از فدراسیون فوتبال آغاز و با هر واکنش، ابعاد جدیدی از آن نمایان شد، اما چرا فدراسیون فوتبال وارد این حاشیه خود ساخته شده است، جای سوال دارد.

انتخاب داور دیدار پرسپولیس - استقلال یا همان دربی مهم فوتبال ایران، همیشه با این جنجال‌ها همراه بوده است، اما این جنجال‌ها معمولاً از سوی دو تیم ایجاد می‌شد. بارها شاهد این بوده‌ایم که انتخاب داور دربی با اعتراض یکی از دو تیم یا هر دو همراه بوده، اما این بار آغاز حاشیه‌ها از سوی فدراسیون فوتبال بود.

اعلام اسامی داوران دیدارهای نیمه نهایی جام حذفی و انتخاب محمدحسین زاهدی‌فرد به عنوان داور دربی، واکنش رضا کرمانشاهی و اسماعیل صفیری را به دنبال داشت. کرمانشاهی اعلام کرد که او به عنوان داور دربی انتخاب شده بود و مسائل پشت پرده داور دربی را تغییر داده است. صفیری هم به عنوان رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال با تایید این موضوع از انتخاب زاهدی‌فرد، ابراز تعجب کرد. مسئله‌ای که از اختلاف میان کمیته داوران و دپارتمان داوری هم پرده برداشت که یک اختلاف همیشگی در همه دوره‌ها بوده است.

با این حال، رضا تقی‌پور، رئیس حراست فدراسیون فوتبال اعلام کرد که ادعای کرمانشاهی صحت ندارد و باید در کمیته اخلاق این ادعا را اثبات کند، هرچند طولی نکشید که با مصاحبه حجت‌الاسلام علیپور، رئیس کمیته صیانت مبنی بر اینکه "عدم قضاوت رضا کرمانشاهی در دربی جام حذفی تصمیم و مصوبه کمیته صیانت و عوامل ذی‌ربط در این کمیته بوده است" مشخص شد تغییر داور دربی صحت دارد. یعنی دو مصاحبه منتشر شده روی سایت فدراسیون فوتبال یکدیگر را نقض کردند تا بیشتر به این آتش دمیده شود. نکته مهم اینجاست که اگر به گفته حجت‌الاسلام علیپور، موضوعی وجود دارد چرا کمیته داوران از آن بی‌خبر است و چیزی به این کمیته گفته نشده است. واقعاً این حجم از ناهماهنگی در فدراسیون فوتبال در نوع خود، قابل توجه است.

انصراف حسن کامرانی‌فر، ناظر داوری این بازی یکی از ترکش‌های این حواشی بود. در ادامه نیز داور مسابقه تغییر کرد و حالا ابلاغ قضاوت در دربی به پیام حیدری سپرده شده است، اما با این حواشی به وجود آمده برای این مسابقه حساس که علاوه بر حساسیت‌های همیشگی، سرنوشت یک جام را تعیین می‌کند، کدام داور می‌تواند تمرکز لازم را برای قضاوت درست داشته باشد؟

فدراسیون فوتبال که مدتی است با حواشی بسیار زیادی دست و پنجه نرم می‌کند، انگار در تمام تصمیماتش بدون تمرکز است. حواشی پیش آمده در خصوص انتخاب داور دربی هم چیزی جز استیصال در فدراسیون فوتبال نیست که با این شرایط باید دید سرنوشت دربی حذفی چه خواهد شد. اتفاقی که ممکن است باعث شود تا هر سوت داور مسابقه، جنجالی بزرگ را به وجود بیاورد؛ جنجالی که این بار نه از سوی مربیان، مسئولان، بازیکنان و تماشاگران که از طرف فدراسیون فوتبال کلید خورد. خدا کند عاقبت تنشی که فدراسیون فوتبال تهیه و کارگردانی کرد، ختم به خیر شود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها