کد خبر : 48976

پیش ‌بینی بلند مدت بازار سهام / توصیه‌ هایی به تازه ‌واردان بورس

پیش ‌بینی بلند مدت بازار سهام / توصیه‌ هایی به تازه ‌واردان بورس

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: توقع ما این است افرادی که غیرمستقیم وارد بازار می‌شوند از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک که حدود ۹۰ درصد کارگزاری‌ها دارند و افراد خبره و متخصص روی این صندوق‌ها کار می‌کنند وارد بازار شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز، حمیدرضا مهرآور، نائب‌رئیس هیات مدیره کانون کارگزاران و مدیر عامل کارگزاری بانک سامان گفت: در دنیا یک‌سری افراد که حرفه‌ای هستند به صورت مستقیم وارد بازار می‌شوند اما وقتی شما حرفه‌ای نیستید و بازار را به اندازه کافی نمی‌شناسید به اصطلاح به صورت غیر مستقیم وارد بازار می‌شوید.

وی ادامه داد: توقع ما این است افرادی که غیر مستقیم وارد بازار می‌شوند از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک که حدود ۹۰ درصد کارگزاری‌ها دارند و افراد خبره و متخصص روی این صندوق‌ها کار می‌کنند وارد بازار شوند. حداقل بازدهی این صندوق‌ها حدود ۴۵۰ تا ۵۰۰ درصد بوده و از این طریق وارد شوند و کم‌کم ،هم از مزایایی که بازار سرمایه دارد سود ببرند همچنین در کلاس‌هایی که کارگزاری‌ها دارند شرکت کنند و دانش حرفه‌ای خود را ارتقا بدهند و بعد خودشان اقدام بکنند.

وی در گفتگوی تصویری با صفحه اینستاگرامی متعلق به شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس افزود: شما وقتی شنا بلد نیستید در ابتدای امر داخل یک استخر پنج متری نمی‌پرید و اول در قسمت کم عمق شروع به راه رفتن می‌کنید. بعضی از عزیزان در همان ابتدا داخل قسمت پرعمق پریدند و با یک موج کوچک احساس خطر کردند و این موضوع برمی‌گردد به همان غیر حرفه‌ای بودن آنها و داخل پرانتز بگم که این وضعیت گذراست و نگران نباشند و استدعا می‌کنم افراد جدیدی که وارد می‌شوند ابتدا از طریق همین صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک اقدام کنند و آموزش‌های لازم را ببینند و مطالعه کنند و اگر حالا می‌خواهند به عنوان تمرین درصد خیلی کمی هم از آن طریق دیگر سرمایه‌گذاری کنند.

مهرآور در ادامه اظها کرد:  بعضی مواقع‌ می‌بینم که افراد یک دارایی اصلی مانند ملک را می‌فروشند  و به امید کسب سود بیشتر وارد بازار سرمایه می‌شوند. ببینید در اقتصاد کشور‌های با تورم بالا مثل ما پیشنهاد می‌شود افراد سرمایه‌ مازاد خود را وارد بازار کنند، که اگر اتفاقی افتاد شیرازه زندگی این افراد از هم نپاشد.

این کارشناس بازار سرمایه درباره پیش‌بینی بلندمدت از بازار سرمایه گفت: بنده خوش‌بینم. زمانی که شاخص یک میلیون واحد را لمس کرد اگر حضور ذهن داشته باشید بازار تلاطم‌هایی را طی کرد و خیلی از این عزیزان اصحاب رسانه می‌پرسیدند که آیا شاخص یک میلیون واحد را رد خواهد کرد؟ و من با قاطعیت می‌گفتم بله! و رفت و الان هم شاخص به حدودا دو میلیون واحد  هم رسیده الان هم بحث همین است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها