کد خبر : 48874

شوک جدید در راه است | شاید لیگ حرفه‌ای ایران تعلیق شود!

شوک جدید در راه است | شاید لیگ حرفه‌ای ایران تعلیق شود!

قوانین فیرپلی فیفا در بخش رقابت‌های باشگاهی می‌گوید در یک لیگ نباید منافع دو یا چند تیم با هم گره بخورد، چون اشتراک منافع می‌تواند به ایجاد فساد و تبانی منجر شود.

به گزارش خبرورزشی، زلزله قرارداد ویلموتس تمام فوتبال ایران را لرزاند و به موضوع اول کشور ما تبدیل شد، اما شاید اتفاقی بیفتد که سنگین‌تر از این باشد. ماجرا به اطلاعاتی مربوط می‌شود که از داخل کشور به فیفا رفت. مثل همه اطلاعاتی که خودمان به آن‌ها می‌دهیم و هر چند وقت یک‌بار چوب تعلیق بالای سر فوتبال ما دیده می‌شود وگرنه فیفا که بیکار نیست مدام به زندگی ما سرک بکشد.

فیفا توسط آدم‌هایی که نان چرب‌شان قطع شده تحریک می‌شود. این بار اطلاعاتی به فیفا داده شده که دو یا چند باشگاه توسط یک فرد یا نهاد اداره می‌شوند که این با قوانین فیر‌پلی فیفا مغایرت دارد. دو باشگاه پرسپولیس و استقلال تهران (که توسط وزارت ورزش اداره می‌شوند)، ۳ باشگاه نفت مسجدسلیمان، صنعت نفت آبادان و پارس جنوبی جم (که متولی هر ۳ تیم وزارت نفت است)، ۴ باشگاه پیکان، سایپا، فولاد، سپاهان و ذوب آهن (که همگی توسط وزارت صمت- صنعت، معدن، تجارت- اداره می‌شوند) و همین‌طور تراکتور و ماشین‌سازی که در مالکیت محمدرضا زنوزی قرار دارند.

قوانین فیرپلی فیفا در بخش رقابت‌های باشگاهی می‌گوید در یک لیگ نباید منافع دو یا چند تیم با هم گره بخورد، چون اشتراک منافع می‌تواند به ایجاد فساد و تبانی منجر شود. البته استدلال‌هایی در مورد خصولتی بودن تیم‌های زیرمجموعه وزارت صمت وجود دارد، اما باید دید این استدلال‌ها تا چه اندازه قانع‌کننده است. ضمن آنکه هیچ‌گاه نمی‌توان این ادعا را پذیرفت که احتمال تبانی بین دو تیم محبوب پایتخت وجود دارد. با وجود همه این موارد که فقط ما می‌دانیم، به فیفا اطلاعاتی داده‌اند که شاید برای ما خطرناک باشد. امیدواریم فیفا به ما رحم کند و پی این مورد را نگیرد که اگر بگیرد و این قصه هم جدی شود، شاید لیگ برتر ما در خطر تعلیق و تحریم قرار بگیرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها