کد خبر : 48769

درخواست عجیب پرسپولیس قبل از دربی

درخواست عجیب پرسپولیس قبل از دربی

باشگاه پرسپولیس قصد دارد با توجه به اتفاقات اخیر در بازی‌های استقلال نامه‌ای به کمیته داوران نوشته و درخواست استفاده از کمک‌داوران پشت دروازه را مطرح کند.

به گزارش خبرورزشی، خرداد ماه گذشته رئیس دپارتمان داوری اعلام کرد: «با توجه به شرایط حال حاضر و برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا داوران پشت دروازه در مسابقات لیگ برتر را حذف کردیم.» مسابقات لیگ برتر با همان ۴ داور شامل داور وسط، دو کمک و یک داور چهارم برگزار شده و می‌شود. در همان دوران هم خیلی‌ها معتقد بودند داوران پشت دروازه اضافه و بدون کارایی لازم هستند.

کولینا که هم‌اکنون ریاست کمیته داوران فیفا را بر‌عهده دارد در مورد وظیفه این داوران گفته بود: داوران پشت دروازه مأمور هستند عبور توپ از خط دروازه را تشخیص بدهند، اما بعد از ورود تکنولوژی خط دروازه داوران پشت دروازه مأمور شدند صحنه‌های مشکوکی که در محوطه جریمه رخ می‌دهد را به داور وسط خیلی کوتاه گزارش بدهند. داور پشت دروازه زاویه دید بهتری به نسبت داور وسط به اتفاقات درون محوطه جریمه دارد و....

اما رفته رفته حضور این داوران در لیگ‌های اروپایی کمرنگ شده چراکه سیستم کمک داورویدئویی VAR وارد فوتبال شده است.

با این مقدمه نسبتاً بلند می‌خواهیم به اطلاع شما برسانیم باشگاه پرسپولیس قصد دارد با توجه به اتفاقات اخیر در بازی‌های استقلال تهران (نکته‌ای که افشین پیروانی پس از قرعه‌کشی مرحله نیمه‌نهایی جام‌حذفی به آن اشاره کرد) نامه‌ای به کمیته داوران نوشته و رسماً درخواست استفاده از کمک‌داوران پشت دروازه در بازی با استقلال را کند! پیش از این گفته می‌شد باشگاه پرسپولیس از فدراسیون فوتبال درخواست کرده در دربی حذفی از داوران خارجی استفاده شود، اما این خبر را افشین پیروانی مدیر این تیم تکذیب کرد و آن را شایعه خواند. پیروانی در مصاحبه با خبرورزشی تأکید کرد داور دربی حذفی باید ایرانی باشد.

اما این همه ماجرا نیست. همان‌طور که پیروانی در مصاحبه خود تلویحاً اشاره کرد و پرسپولیسی‌ها نیز مرتب به آن کنایه زدند، سرخپوشان نگران پنالتی‌های مهدی قایدی هستند. دلیل اصلی درخواست استفاده از داوران پشت دروازه نیز همین موضوع بوده و پرسپولیسی‌ها برای محکم کاری قصد دارند در این رابطه به کمیته داوران فدراسیون فوتبال نامه بزنند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها