کد خبر : 48748

بورس امروز را پرقدرت آغاز کرد / رشد ۲ درصدی شاخص در ۳۰ دقیقه

بورس امروز را پرقدرت آغاز کرد / رشد ۲ درصدی شاخص در ۳۰ دقیقه

در آغاز معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل طی تنها ۳۰ دقیقه بیش از ۳۴ هزار واحد رشد کرد تا نشان دهد فاز اصلاحی خود را به پایان رسانده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، در آغاز معاملات امروز بازار سهام شاخص کل پس از گذشت ۳۰ دقیقه با رشدی ۳۴ هزار واحدی ( ۲ درصدی) مجددا در مدار صعود قرار گرفت. در جریان معاملات امروز اکثر نمادها در محدوده مثبت معامله شده و بسیاری از آنها نیز با صف خرید همراه هستند. رشد شاخص کل هم‌وزن نیز در این مدت بیش از یک درصد به ثبت رسیده است.

در ۳۰ دقیقه نخست معاملات بورس بیش از ۳۴۶ هزار معامله انجام شده که طی آن ۲ میلیارد و ۲۹۴ میلیون سهم با ارزشی بالغ بر ۲۹ هزار میلیارد ریال دادوستد شده است.

سه نماد فارس، تاپیکو و اخابر به ترتیب با ۵۵۲۰، ۲۲۴۲ و ۲۱۶۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. این در حالی بود که حکشتی، خودرو و همراه نیز دیگر نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بودند.

معاملات سبز بازار سهام در حالی پیگیری می‌شود که در ابتدای معاملات امروز برخی نمادها با صف فروش همراه بودند اما با گذشت زمان و حاکم شدن جو مثبت بر کل بازار آن نمادها نیز هم اکنون در محدوده مثبت معامله می‌شوند.

رشد ۳۵ هزار واحدی شاخص کل در حالی رخ داده که معاملات نیمه دوم بازار از ساعت ۱۲ و ۱۵ دقیقه آغاز خواهد شد و در آن نمادهای شاخص‌سازی چون فولاد، فملی و شستا دادوستد خواهند شد. به همین دلیل احتمالا امروز شاخص کل رشد چشمگیری را تجربه خواهد کرد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها