کد خبر : 48694

شاخص بورس یک نیمه منفی یک نیمه مثبت/ توقف روند نزولی بازار سهام

شاخص بورس یک نیمه منفی یک نیمه مثبت/ توقف روند نزولی بازار سهام

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۲ هزار واحدی، توقف روند نزولی بازار را نوید داد.

به گزارش تسنیم، در جریان دادوستدهای امروز بازار یک میلیون و 525هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 2هزار و 78واحدی، در ارتفاع یک ‌میلیون و 815هزار و 643واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنابع مس ایران شد و در مقابل شرکت‌های مخابرات ایران، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و ارتباطات سایر ایران با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 2میلیارد و 690میلیون ورقه به‌ارزش 6هزار و 301میلیارد تومان در 660هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 218واحد افت کرد و در ارتفاع 19هزار و 123واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پتروشیمی مارون، پتروشیمی تندگویان و بانک دی تامین شد و در مقابل شرکت‌های سنگ آهن گهر زمین، بیمه پاسارگاد و آهن و فولاد ارفع بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس به نام خود ثبت کردند.

این گزارش می‌افزاید: به استناد مواد 2 و 3 دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران و در راستای بهبود کارکرد سامانه معاملاتی، در حالی زمانبندی جدید جلسات معاملاتی صنایع در بورس تهران از امروز(27 مرداد) به‌صورت موقت تغییر کرد که در نیمه نخست معاملات، شاخص بورس افت بیش از 13 هزا واحدی را به ثبت رساند و در نیمه دوم علاوه با جبران این افت، رشد 2 هزار واحدی توسط نماگر بازار سهام رقم خورد.

گفتنی است مطابق این دستورالعمل در جلسه معاملاتی اول زمان پیش گشایش از ساعت 8:30 تا 8:45 و زمان انجام معاملات از ساعت 8:45 تا 11:45 می‌باشد.

در این جلسه معاملاتی کلیه صنایع، به غیر از صنعت فلزات اساسی، صنعت شرکت های چند رشته ای صنعتی و صنعت فرآورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای به همراه مشتقات مربوطه اعم از اختیار معامله و اختیار فروش تبعی قابل معامله هستند.

در جلسه معاملاتی دوم نیز زمان پیش گشایش از ساعت 12:00 تا 12:15 و زمان انجام معاملات از ساعت 12:15 تا 15:15 است.

در جلسه معاملاتی دوم هم صنایع فلزات اساسی، شرکتهای چند رشته ای صنعتی و فرآورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای به همراه مشتقات مربوطه اعم از اختیار معامله و اختیار فروش تبعی قابل معامله می باشند.

این گزارش می‌افزاید: کلیه صندوقهای قابل معامله (ETF)، اوراق بهادار با درآمد ثابت و نیز معاملات تمامی نمادهای آتی سبد سهام نیز در جلسه دوم معاملاتی قابل معامله خواهند بود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها