کد خبر : 48634

تحلیل افت شاخص و رفتار اصلاحی قیمت ها در بورس

تحلیل افت شاخص و رفتار اصلاحی قیمت ها در بورس

کارشناس بازار سرمایه گفت: یکی از علل اصلی افت بازار را می‌توان عدم تناسب ارزش ذاتی و ارزش روز سهام شرکت‌ها دانست.

فرزین آقا بزرگی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص علت اُفت بازار بورس اظهار کرد: بازار سرمایه از ابتدای سال ۹۹ تا به امروز حدود ۲۹۰ درصد بازدهی داشته و به مقطعی رسیدیم که رشد و سود آوری صنایع و شرکت‌ها با ارزش ذاتی آنها متناسب نیست به همین دلیل شاهد اصلاح در بازار هستیم.

او افزود: ما اکنون به نقطه‌ای رسیدیم که شرایط بازار ایجاب می‌کند که قیمت‌ها اصلاح شود و شرکت‌های پروزن و بزرگی که به عنوان لیدر موثر در شاخص کل محسوب می شوند در فرآیند اصلح قیمت اثر خود را در بازار گذاشتند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: اگر حجم معاملات به صورت افزایشی و بالای ۲۴ هزار یا ۲۵ هزار میلیارد تومان باشد از لحاظ تکنیکال می‌توان گفت اصلاح موقتی است و بازار مجدد به روند قبلی خود باز می گردد زیرا جذابیت خرید را برای  عده‌ای فراهم می‌کند. اما در حال حاضر به علت اینکه شاهد اُفت حجم معاملات در کنار  اصلاح قیمت منفی هستیم  خریداران کماکان امیدوار و یا منتظر اصلاحات قیمت هستند.

آقا بزرگی گفت: براساس نمودار‌ها پیش بینی می‌شود اگر شاخص کل از یک میلیون و هشتصد هزار واحد به سمت منفی برود قطع به یقین تا پایان هفته شاهد اُفت شدید اما موقتی خواهیم بود،مجموع این اتفاقات سبب یک جهش بزرگ در بازار می‌شود به علت اینکه با اُفت شدید جذابیت خرید بیشتر می شود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها