کد خبر : 48369

دیاباته می ماند یا می رود؟

دیاباته می ماند یا می رود؟

مسئولان استقلال از بابت قانون ممنوعیت جذب بازیکنان و مربیان خارجی جدید نگران بوده و آن را به نوعی اجحاف در حق خودشان و همچنین پرسپولیس تلقی می‌کنند.

به گزارش خبرورزشی،  مصاحبه صبح دیروز معاون وزیر ورزش و تأکید مجدد او مبنی بر ممنوعیت جذب بازیکنان و مربیان خارجی جدید برای استقلال و پرسپولیس در فصل آینده، حرف و حدیث‌های فراوانی را در فضای مجازی به راه انداخت و این شائبه مطرح شد که سرخابی‌های پایتخت اجازه حفظ نفرات خارجی کنونی خودشان را نیز ندارند.

البته چنین مسئله‌ای اصلاً صحت ندارد چون براساس اعلام معاون وزیر ورزش، استقلال و پرسپولیس نمی‌تواند با خارجی‌ها قرارداد جدید امضا کنند اما مانعی برای حفظ بازیکنان غیر ایرانی که هم‌اکنون در جمع آنها توپ می‌زنند، وجود ندارد.

اتفاقاً ظهر دیروز برخی از مدیران باشگاه استقلال نیز در گفت‌وگو با خبرورزشی تأکید داشتند هیچ مشکلی برای حفظ میلیچ و دیاباته نیست و وزارت ورزش در این مورد سد راه آنها نمی‌شود.

احتمال حفظ شیخ، بالای ۹۰ درصد

با توجه به اینکه تمام زمزمه‌های موجود پس از صحبت یک مقام رسمی وزارت ورزش بر سر زبان‌ها افتاده است، مدیران استقلال بسیار محتاطانه برخورد کرده و تمایلی به مصاحبه از خودشان در این مورد نشان نمی‌دادند ولی به شرط ننوشتن نام‌شان، پیرامون بازیکنان خارجی خود به ما اطلاعات دادند. این‌طور که مسئولان باشگاه استقلال روز گذشته مدعی بودند، اقدامات لازم برای حفظ هر دو بازیکن خارجی این تیم صورت گرفته و به احتمال فراوان بلافاصله پس از پایان رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی، قرارداد هروویه میلیچ و شیخ دیاباته تمدید خواهد شد. حتی قرار است این اقدام پیش از آغاز مجدد پیکارهای باقی‌مانده مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صورت بگیرد تا هر دو بازیکن فوق در معیت کاروان آبی‌پوشان برای انجام این مسابقات مسافر قطر شوند. دیروز یکی از مدیران استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی پیرامون حفظ شیخ دیاباته گفت: «شیخ بازیکن حرفه‌ای است اما این حرفه‌ای بودن اصلاً به معنای پولکی بودن نیست. کاملاً بدیهی است که برای فصل آینده شرایط جدیدی را مطرح کند اما برای استقلال کیسه ندوخته است. برای قراردادش حتماً شرایط ویژه و آپشن می‌گذارد اما این موارد به ‌هیچ‌ عنوان نجومی نیست. در مجموع می‌توانم به هواداران استقلال این وعده را بدهم که قرارداد دیاباته به احتمال ۹۰ درصد تمدید خواهد شد.»

اجحاف در حق ما

جدا از بحث تمدید قرارداد بازیکنان خارجی، مسئولان استقلال از بابت قانون ممنوعیت جذب بازیکنان و مربیان خارجی جدید نگران بوده و آن را به نوعی اجحاف در حق خودشان و همچنین پرسپولیس تلقی می‌کنند. البته کاملاً بدیهی است که آنها نمی‌توانند به صراحت علیه وزارت ورزش حرف بزنند ولی دیروز این بحث میان تعدادی از مسئولان باشگاه استقلال مطرح بود که اگر مربی و به ‌ویژه بازیکن خارجی خوب جذب نشود، استقلال و پرسپولیس چگونه می‌توانند در لیگ قهرمانان آسیا مقابل حریفانی که همه ساله هزینه‌های گزاف دلاری انجام می‌دهند، قد علم کنند؟ استقلالی‌ها تأکیدشان بر این پایه استوار است که به هر حال موفقیت در عرصه رقابت‌های بین‌المللی هزینه دارد و نمی‌توان صرفاً با استفاده از سرمایه‌های وطنی انتظار داشت تیم‌های ایرانی عنوان قهرمانی در آسیا را به دست‌ آورند. البته مسئله دیگری که باعث ناراحتی مدیران استقلال شده و این مسئله قاعدتاً در میان پرسپولیسی‌ها نیز صدق می‌کند، این است که رقبای داخلی آنها که از قوانین وزارت ورزش تبعیت نمی‌کنند، می‌توانند فصل آینده دوباره بازیکن خارجی بخرند و همین مسئله باعث خواهد شد قطب‌های سنتی فوتبال ایران نه تنها در عرصه پیکارهای آسیایی بلکه در رقابت‌های داخلی نیز دچار مشکل شوند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها