کد خبر : 48028

برانکو استقلال را قهرمان لیگ نوزدهم می کند؟

برانکو استقلال را قهرمان لیگ نوزدهم می کند؟

بنا بر اخبار منتشره اگر باشگاه پرسپولیس تا روز پنجشنبه ۱۶ مرداد طلب برانکو ایوانکوویچ را پرداخت نکند خطر محرومیت از ۳ پنجره نقل و انتقالاتی و یا حتی کسر ۶ امتیاز مواجه خواهد شد.

به گزارش مشرق – موضوع بدهی باشگاه پرسپولیس به سرمربی کروات خود در فصل گذشته از موضوعات مهم در مباحث مالی و حقوقی این باشگاه است که نه محمدحسن انصاریفرد توانست آن را حل و فصل کند و نه رسول پناه و مشکل همچنان به قوت خود باقیست.

در روزها و هفته های گذشته وکلای باشگاه پرسپولیس بارها و بارها با برانکو و وکلایش ارتباط برقرار کردند تا در این باره زمان بخرند و یا تخفیف بگیرند ولی هرگز در این کار موفق نبودند. تا اینکه حکم نهایی صادر شد و در نهایت کمیته تعیین وضعیت فیفا پرسپولیس‌ را محکوم به پرداخت یک میلیون و ۵۵ هزار یورو به برانکو کرد. البته در این حکم آمده بود که پرسپولیسی‌ها باید ۵ درصد سود سالیانه بپردازند.

سود دیرکرد ۵ درصدی تا تاریخ ٨ جولای ٢٠٢٠ ( ١٨ تیر ١٣٩٩ ) محاسبه شده که مبلغ آن ۵۵ هزار و ۶۴٠ یورو است. یعنی پرسپولیس‌ در مجموع باید یک میلیون و ١١٠ هزار و ۶۴٠ یورو به حساب معرفی شده از سوی برانکو در مسقط عمان واریز کند.

از آنجایی که نامه نهایی فیفا از سوی کمیته انضباطی این نهاد ارسال شده، اگر پرسپولیس‌ نتواند تا ١۶ مرداد مطالبات برانکو را پرداخت کند، به صورت از پیش تعیین شده، با کسر امتیاز یا محرومیت از نقل‌وانتقالات مواجه خواهد شد اتفاقی که ۱۲ سال پیش در فصل هفتم لیگ برتر هم برای این تیم رخ داد و در آن پرسپولیس به عنوان قهرمانی لیگ برتر ایران رسید. تیمی که تیم تحت هدایت افشین قطبی بود و با وجود کسر ۶ امتیاز با برد دراماتیک دقیقه 96 روز آخر مقابل سپاهان قهرمان ایران شد!

حالا هم اگر پرسپولیسی ها در سه بازی باقیمانده تنها ۱ امتیاز کسب کنند حتی اگر استقلال ۴۸ امتیازی، هر سه بازی اش را هم برنده شود باز هم به امتیازات پرسپولیس نمی رسد. چون پرسپولیس در حال حاضر ۶۳ امتیازی است و با کسب ۱ امتیاز ۶۴ امتیازی می شود و استقلال ۴۸ امتیازی با ۹ امتیاز به امتیاز ۵۷ می رسد و باز هم در صورت کسر ۶ امتیاز پرسپولیس قهرمانی اش را از دست نمی دهد.

اما اگر پرسپولیس هر ۳ بازی آینده را ببازد و استقلال هر سه دیدارش را برنده شود در آن‌صورت، شاگردان فرهاد مجیدی با کسر ۶ امتیاز از پرسپولیس قطعا قهرمان می شوند چون اگر هم امتیاز هم بشوند تفاضل گل استقلال در جدول رده بندی از پرسپولیس بهتر است.

در هر صورت این ها همه احتمالات روی کاغذ است و باید دید رسول پناه که در چند روز اخیر گفته خیال هواداران بابت پرداخت بدهی برانکو و دستیارانش راحت باشد می تواند این پرونده حقوقی را ختم به خیر کند یا نه؟

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها