کد خبر : 47661

آتش بازی الماس سیاه استقلالی‌ها برای فرهاد مجیدی

آتش بازی الماس سیاه استقلالی‌ها برای فرهاد مجیدی

اغراق نیست اگر بگوییم شیخ دیاباته بهترین شماره ۷ استقلال بعد از فرهاد مجیدی بوده است.

به گزارش پارس فوتبال ، دیاباته که در بازی با تراکتور نتوانست گلزنی کند، بعد از آن با این انتقاد مواجه شد که دوره‌اش تمام شده و درخشش او در نیم فصل اول مقطعی بوده است اما دیاباته با گلزنی مقابل صنعت نفت خیلی زود این انتقاد را رد کرد و گفت که گلش به صنعت نفت نشان داده که او تمام نشده است.

دیاباته گلزنی‌اش را در دو بازی بعدی استقلال هم ادامه داد. او جلوی نساجی با یک پنالتی حرفه‌ای دروازه علیرضا حقیقی را باز کرد و امشب نه تنها به محسن فروزان گل زد بلکه زمینه ساز گل اول استقلال هم بود و با یک پاس گل زیبا کاری کرد که علی کریمی مثل بازی رفت با پارس جنوبی، موفق به گلزنی شود. دیاباته حالا راننده ماشین گلزنی استقلال است. دیاباته فقط یک گل تا شهریار مغانلو در صدر جدول گلزنان فاصله دارد و در صورتی که بتواند به روند گلزنی‌اش در بازیهای بعدی ادامه دهد، اصلا دور از ذهن نیست که آقای گل لیگ برتر هم بشود.

نکته قابل توجه درباره شماره ۷ آبی‌ها این است که او علیرغم قد بلندش، قدرت حفظ توپ بالایی دارد و همین مساله باعث شد که او جدا از توانایی در گلزنی، بتواند دور از دروازه هم به تیمش کمک کند. دیاباته امشب همه جای زمین حضور داشت و از دفاع تا حمله هر کاری که کادر فنی از او می خواست را انجام می داد. الماس سیاه استقلال در چند بازی اخیر این تیم، در میانه میدان، زیاد دیده شده و فرهاد مجیدی روی قدرت پا به توپ او حساب ویژه‌ای باز کرده است.

امروز پیروز قربانی در مصاحبه ای گفته بود که استقلال باید از قدرت حفظ توپ دیاباته استفاده کند و انگار مجیدی به خوبی متوجه این مساله شده و حالا بهتر از گذشته از شماره ۷ تیمش بازی می‌گیرد. دیاباته در دو بازی رفت و برگشت دربی غایب بود و شاید اگر او در این دو بازی حضور می داشت، پرسپولیس به راحتی ۴ امتیاز از استقلال نمی گرفت. در هر حال او نقطه قوت استقلال است و هر وقت در زمین حضور دارد، خیال کادر فنی و هواداران استقلال راحت است.

مهم تر از همه این مسایل خوش قولی او در بازگشت به استقلال در روزهای کرونا بود. در حالیکه شاید او به طور کامل پولش را هم نگرفته بود اما چون به قراردادش وفادار بود، به استقلال بازگشت و فسخ یک طرفه هم نکرد. شیخ دیاباته ایران و استقلال را دوست دارد و مطمئنا مدیران استقلال برای حفظ دیاباته باید همه توانشان را بگذارند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها