کد خبر : 47637

پاسخ به ابهامات ارزش ‌گذاری سهام عرضه اولیه غزر

پاسخ به ابهامات ارزش ‌گذاری سهام عرضه اولیه غزر

مدیر خدمات مالی شرکت تأمین سرمایه تمدن درباره عرضه اولیه زرماکارون گفت: بررسی ارزش‌گذاری های که در سال 99 منتشر شده، بیان‌گر است که ارزش‌گذاری این شرکت یکی از شفاف‌ترین ارزش‌گذاری‌ها با دو بار حسابرسی بوده است.

حسن طاعتی در گفت‌وگو با فارس در مورد ابهاماتی که در مورد عرضه اولیه سهام شرکت زرماکارون با نماد غزر در بورس مطرح شده است، گفت: این شرکت برای عرضه اولیه بنا به درخواست هیئت پذیرش 2 بار حسابرسی شده  است، به این ترتیب که یک بار توسط حسابرس شرکت که معتمد سازمان بورس و اوراق بهادار با رتبه «الف» و یک مرتبه توسط موسسه حسابرسی که توسط هیئت پذیرش انتخاب شده، مورد بررسی قرار گرفته است.

به گفته طاعتی شرکت زر ماکارون در روز عرضه اولیه 12 درصد سهام خود را عرضه می‌کند و تا سه ماه موظف به عرضه 18 درصد دیگر از سهام خود است که مجموعا 30 درصد سهام خود را عرضه خواهد کرد.

مدیر خدمات مالی تامین سرمایه تمدن همچنین در مورد افزایش سرمایه سال 94 شرکت از محل تجدید ارزیابی  شرکت گفت: افزایش سرمایه شرکت که در آن سال ۹۴، فقط در طبقه زمین و ساختمان و افزایش سرمایه‌های سال های آتی از محل مطالبات حال شده سهامداران بوده است.

وی تأکید کرد: بر اساس گزارش هیئت کارشناسی دادگستری  مورخ خرداد ماه 99 که در آن گزارش قیمت یورو معادل 18 هزار تومان در نظر گرفته شده است، ارزش دارایی های شرکت معادل 9000 میلیارد تومان است و تحلیل گران می‌توانند اثر افزایش نرخ ارز را در گزارش ارزش‌گذاری لحاظ کنند که قطعا بسیار بیشتر از این ارقام خواهد بود و نسبت قیمت به ارزش دارایی های شرکت حدود 50 درصد است .

طاعتی تصریح کرد: بر اساس مستندات ارائه شده به اعضای هیئت پذیرش فروش محصولات این شرکت به شرکت‌های هم گروه همانند فروش به شرکت های خارج از گروه است.

وی با بیان اینکه دلیل منفی شدن جریان نقد عملیاتی شرکت مربوط به پیش پرداخت جهت خرید گندم بوده است که  با هدف کاهش بهای تمام شده محصولات در سال 99 بود  و این موارد در بند شماره 16 صورت های حسابرسی شده سال 98 مشخص شده است و این تحلیل که منفی شدن جریان نقد عملیات مربوط عدم برگشت وجه نقد به شرکت است، تحلیلی کاملا اشتباه است.

طاعتی تصریح کرد : تامین سرمایه تمدن در یک سال اخیر ارزش‌گذاری شرکت هایی مانند سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی نوری، سرمایه گذاری پویا، سرمایه گذاری مهرآیندگان، پدیده شیمی قرن، سرمایه گذاری کشاورزی کوثر و... را انجام داده است و همیشه تلاش کرده تا به طور منصفانه و بر اساس شرایط روز بازار سرمایه اقدام به ارزش‌گذاری نماید.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها