کد خبر : 47636

حاشیه‌های «غزر» پیش از عرضه اولیه سهام

حاشیه‌های «غزر» پیش از عرضه اولیه سهام

«در صورت‌های مالی غزر ابهاماتی وجود دارد. تجدید ارزیابی زمین این شرکت در سال ۹۴ انجام شده و همچنین ماشین‌آلات، زمین و چند ساختمان هم بابت وامی در رهن یکی از بانک‌های کشور قرار دارند.»

به گزارش تجارت‌نیوز، از دقایقی پیش عرضه اولیه «غزر» پس از دو بار لغو بالاخره آغاز شد. بر اساس این اطلاعیه کلیه افراد دارای کد بورسی می‌توانند یک سفارش در بازه قیمتی ۳۷۷۵ تا ۳۹۷۵ تومانی ثبت کنند. حداکثر سهمیه در نظر گرفته شده برای هر فرد ۱۵۰ سهم است. احتمالا در امروز به هر متقاضی ۱۶۰ هزار تومان برسد. اما این عرضه اولیه درحالیست که هنوز حاشیه‌های آن ادامه دارد.

در این مورد دنیای اقتصاد نوشته است: سه بار تا تلاش برای عرضه اولیه زر ماکارون تا اینجای کار، برای این شرکت حاشیه‌های زیادی در پی داشته و البته خیلی‌ها معتقدند ممکن است بعد از عرضه‌ هم بدون حاشیه نباشد. از انتقاد کاربران شبکه‌های اجتماعی و طنزهایی که برای این ماجرا ساخته‌اند تا گلایه‌های سهامداران و کارشناسان نسبت به وضعیت نابسامان عرضه‌های اولیه، می‌گذریم.

اما این ماجرا روز گذشته، داد خبرگزاری تسنیم را هم درآورد. این خبرگزاری در گزارشی انتقادی از لغو مدام عرضه اولیه این شرکت در بورس انتقاد کرد و عامل این موضوع را رسانه‌های معاند و سنگ‌اندازی کانال‌های تلگرام که به گفته این رسانه از خارج کشور هدایت می‌شوند معرفی کرد و نوشت که «گزارش ارزش‌گذاری سهم که از فیلترهای بسیاری می‌گذرد و جزئیات آن تا کوچک‌ترین ارقام مشخص است را مستمسک قرار داده و ارقام آن را برداشته و با مقایسه غلط در ذهن مردم که امروز بازیگران اصلی بازار سرمایه هستند تشویش ایجاد می‌کنند…حالا برخی می‌خواهند سنگ‌اندازی کنند. قصد دارند با حاشیه‌سازی بر روی ارزش‌گذاری سهم مقابل عرضه آن بایستند…ظاهرا عده‌ای از رسانه‌های مجازی که برخی از آنها هم از خارج از کشور هدایت می‌شوند و مانند بسیاری از رسانه‌های معاند مطالب را منتشر می‌کنند به دنبال این هستند که نگذارند عرضه سهام این شرکت صورت بگیرد…توسعه و رشد بازار سرمایه برای رسانه‌های معاند که خارج از کشور فعالیت دارند قابل درک نیست. لذا با دریافت مبالغی اقدام به نشر مطالب کذب می‌کنند تا بتوانند به اهداف خود که ممانعت از رشد بورس است، دست یابند.»

یکی از کارشناسان بازار سرمایه که نخواست نام او ذکر شود، درباره عرضه سهام زر ماکارون در بورس اعلام کرد که در صورت‌های مالی این شرکت ابهاماتی وجود دارد.

او به دو نمونه اشاره کرد و گفت که تجدید ارزیابی زمین این شرکت در سال ۹۴ انجام شده و همچنین ماشین‌آلات، زمین و چند ساختمان هم بابت وامی در رهن یکی از بانک‌های کشورقرار دارند و البته از این موضوع هم نباید گذشت که بعد از لغو آخرین عرضه غزر در بورس، مدیرعامل زر ماکارون در گفت‌وگویی اعلام کرد که افزایش قیمت در کدال ابهاماتی ایجاد می‌کرد که باید اطلاعاتی نسبت به آن اصلاح می‌شد، پس از انجام این اقدامات عرضه اولیه غزر انجام خواهد شد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها