کد خبر : 47586

پرداخت ۱۶۰ میلیون تومان وام ساخت مسکن به زوجین فرهنگیان

پرداخت ۱۶۰ میلیون تومان وام ساخت مسکن به زوجین فرهنگیان

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از پرداخت ۱۶۰ میلیون تومان وام احداث و ساخت مسکن به زوجین فرهنگی در کلان شهر تهران خبر داد.

به گزارش تسنیم؛ گودرز کریمی‌فر درباره پرداخت وام‌های کم‌بهره به فرهنگیان اظهار کرد: یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش، سازماندهی نظام‌نامه رفاهی فرهنگیان است که در این راستا برنامه‌های متنوعی از جمله اعطای تسهیلات کم‌بهره به سراسر کشور ابلاغ شده و هم‌اکنون در حال اجراست.

وی افزود: تسهیلات جدیدی که هم‌اکنون برای فرهنگیان در سراسر کشور ابلاغ اعتبار شده، در دو سرفصل مرابحه و مسکن است؛ وام مسکن دو رویکرد متفاوت دارد، نخست احداث مسکن و دوم خرید آن که برای احداث مسکن طبقه‌بندی داریم به عنوان مثال برای زوجین فرهنگی در کلان شهر تهران 160 میلیون تومان تسهیلات احداث مسکن با بازپرداخت 12 ساله و کارمزد 12 درصد در حال اجراست.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: وام احداث و ساخت مسکن در مراکز استانها و شهرهای بالای 200 هزار جمعیت برای زوجین فرهنگی تا سقف 120 میلیون تومان درحال پرداخت به افراد واجد شرایط است و این وام در سایر شهرها برای زوجین فرهنگی تا مبلغ 100 میلیون تومان است.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر فردی بخواهد برای احداث مسکن از این وام استفاده کند آیا می‌تواند از تسهیلات دیگر هم استفاده کند که به این مبلغ اضافه شود، عنوان کرد: علاوه بر احداث مسکن، وام‌های ثانویه حمایتی هم داریم که ملک مورد نظر به وثیقه بانک نمی‌رود اما اگر فرد بخواهد از بانک وام بگیرد قطعاً سند ملک باید تحویل بانک شود ما علاوه بر وام احداث مسکن، وام ثانویه حمایتی تا سقف 60 میلیون تومان بدون وثیقه و سپرده گذاری به عنوان وام حمایتی برای فرهنگیان درنظر گرفتیم.

کریمی‌فر درباره شرایط استفاده از این وام‌ها، عنوان کرد تمام فرهگیانی که پروانه ساختمانی به نام آنهاست و مجوزهای اولیه را از شهرداری کسب کرده باشند می‌توانند به ادارات تعاون سراسر کشور مراجعه کنند.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: وام مسکن به صورت انفرادی هم داریم و به خانواده‌هایی که یکی از زوجین فرهنگی است تعلق می‌گیرد و میزان آن در کلان شهر تهران 100 میلیون تومان، شهرهای بالای 200 هزار جمعیت 80 میلیون تومان و سایر شهرها 60 میلیون تومان است که هم اکنون در حال اجراست.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر فرهنگیان پروانه ساخت نداشته باشند چگونه وام به آنها تعلق می گیرد، گفت: در اینجا وام خرید مسکن تعلق می‌گیرد که در تهران 60 میلیون تومان، مراکز استان‌ها 50 میلیون و در سایر مناطق 40 میلیون تومان است.

کریمی فر بیان کرد: علاوه بر وام مسکن، وام مرابحه تا سقف 60 میلیون تومان داریم که بازپرداخت آن 5 ساله و با کارمزد 12 درصد بدون هیچگونه تشریفات از جمله وثیقه و سپرده‌گذاری است و تا سقف 60 میلیون تومان در قالب خرید کالا تعلق می‌گیرد.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برای استفاده از این وام فرد قبلاً نباید از این سرفصل استفاده کرده باشد یا اگر در گذشته از وام مرابحه استفاده کرده باشد مابه التفاوت آن را پرداخت کند مثلاً اگر یک معلم از این سرفصل 10 یا 20 میلیون تومان وام گرفته است مابه التفاوت آن را تا سقف 60 میلیون تومان در قبال اعطای تسهیلات پرداخت می‌کنیم.

وی در ارتباط با شبکه خبر در پاسخ به این پرسش که چقدر اعتبار برای پرداخت این وام‌ها درنظر گرفته شده است، عنوان کرد: 4 هزار میلیارد تومان برای "وام مرابحه" و مسکن پیش‌بینی شده است و 1000 تا 1500 میلیارد تومان به سراسر کشور ابلاغ شده و در حال اجراست که بانک عامل بانک ملی است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها