کد خبر : 47548

سهمیه و نایب قهرمانی استقلال چگونه قطعی می شود؟

سهمیه و نایب قهرمانی استقلال چگونه قطعی می شود؟

استقلال با برتری در دیدار حساس مقابل پارس جنوبی به رده ی دوم جدول رده بندی صعود کرد و حالا تا کسب سهمیه، دو دیدار حساس را پیش روی دارد.

به گزارش ورزش سه، در حالیکه استقلال در دیدار هفته ی قبل مقابل نساجی بازی دور از انتظاری ارائه داد، در بازی دیشب مقابل پارس جنوبی بازی خوبی را از خود ارائه داد و در حالیکه 2 بار تیر دروازه ی فروزان را به لرزه درآورده بود، توانست با گل های کریمی و دیاباته از سد شاگردان پورموسوی بگذرد.

استقلال در این بازی 54 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت، 17 بار به سمت دروازه ی فروزان شوت زدند و 7 فرصت مسلم گلزنی نیز بدست آورد. 86 درصد پاس های استقلالی ها نیز به درستی به مقصد رسید تا آبی های پایتخت در این دیدار بازی خوبی را از خود به نمایش گذاشته باشند.

دیگر اتفاق خوبی که برای استقلالی ها رقم خورد، در قائمشهر بود. جایی که فولاد یکی از جدی ترین رقیب های استقلال برای کسب سهمیه ی آسیایی در حالیکه 80 دقیقه با دو گل از میزبانش نساجی پیش بود، در دقایق پایانی از شاگردان محمود فکری کامبک خورد و بازی را با نتیجه ی 3 بر 2 به این تیم واگذار کرد.

حالا حتی اگر فولاد دیدار عقب افتاده اش مقابل نفت مسجد سلیمان را نیز با پیروزی پشت سر بگذارد، استقلال از رده ی دوم تکان نمی خورد. چرا که تفاضل گل استقلال مثبت 20 و تفاضل فولاد مثبت 7 است و فولاد برای رسیدن به رده ی دوم باید با اختلاف 13 گل به برتری برسد که غیرممکن است این نتیجه رقم بخورد.

اکنون سرنوشت استقلال در این فصل در دستان خودش قرار دارد. آنها در 2 دیدار پیاپی و حساس باید به مصاف سپاهان و شهرخودرو برود. شاگردان مجیدی در صورتیکه بتوانند از این دو دیدار با دست پر خارج شوند، سهمیه ی لیگ قهرمانان فصل بعد خود را قطعی می کنند چرا که شهرخودرو در هفته ی 29 به مصاف سپاهان برود و در هفته ی پایانی نیز فولاد میزبان تراکتور است.

تقابل رقبای استقلال با هم در هفته های پایانی نکته ی مثبتی برای تیم مجیدی است که با توجه به بازی های استقلال در دو هفته ی پایانی مقابل پیکان و شاهین این تیم می تواند رده ی دوم لیگ نوزدهم را به نام خودش سند بزند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها