کد خبر : 47421

چه تعداد از مستاجران وام ودیعه اجاره مسکن می گیرند؟

چه تعداد از مستاجران وام ودیعه اجاره مسکن می گیرند؟

اصلانی گفت: امکان پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به یک میلیون نفر مستاجر دارای اولویت وجود دارد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، فرزانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در برنامه گفت وگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر به پرداخت وام ودیعه مسکن برای بازار اجاره اشاره کرد و گفت: این وام یک ساله است و به سرپرست خانوار‌ها پرداخت می‌شود و مستاجران تنها سود این تسهیلات پرداخت می‌کنند .

او ادامه داد: این تسهیلات ۵۰ میلیون تومان برای شهر تهران و اقساط آن ۵۴۰ هزار تومان، ۳۰ میلیون تومان برای کلان‌شهر‌ها و اقساط آن ۳۲۰ هزار تومان، ۱۵ میلیون تومان برای شهر‌های کوچک و اقساط آن ۱۶۰ هزار تومان است.

مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی اظهار کرد: کارگران، کارمندان، کسانی که تازه ازدواج کرده اند و خانواده‌های بیش از ۵ نفر دارای اولویت برای دریافت این تسهیلات است و همچنین افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هم جزو گروه دوم برای دریافت این تسهیلات هستند.

او با اشاره به اینکه متقاضیان از امروز اقدام به ارسال پیامک به سرشمار ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ می‌کنند گفت: ظرف یک هفته آینده پیامکی برای ارسال مدارک در سامانه دریافت می‌کنند و بعد از آنکه اطلاعات پالایش شد خانواده‌ها می‌توانند تا دو هفته آینده اقدام به دریافت تسهیلات کنند.

اصلانی گفت: به هیچ عنوان امکان اصلاح شماره سیمکارت نیست بنابراین سرپرست خانوار‌ها حتماً از سیم کارت خود اقدام به ارسال پیامک کنند.

او ادامه داد: تا ساعت شش ۱۸ امروز ۱۵۰ هزار نفر پیامک تسهیلات ارسال کرده اند.

اصلانی با اشاره به اینکه به ازای هر یک نفر ایرانی چهار سیم کارت ثبت شده است گفت: امکان تمدید مهلت ثبت‌نام وجود ندارد و به دلیل آنکه سعی داریم این تسهیلات را هرچه سریعتر پرداخت کنیم در صورتی که سیم کارت به اسم سرپرست خانوار نباشد یکی از اعضای خانواده اطلاعات را ارسال کند.

او توضیح داد: ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر مستاجر در کشور وجود دارد که ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از آن‌ها نیازمند حمایت هستند و این تسهیلات برای یک میلیون نفر در نظر گرفته شده است، اما در صورت وجود منابع، امکان پرداخت تسهیلات به افراد بیشتر وجود دارد.

اصلانی بیان کرد: افرادی که از ۴ مرداد به بعد اقدام به عقد قرارداد برای اجاره کنند می‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند و مستاجران باید حتماً کد رهگیری داشته باشند و اولویت دریافت این تسهیلات کسانی است که از تاریخ ۴ مرداد اقدام به تمدید قرارداد می‌کنند.

او توضیح داد: این تسهیلات و حمایت، متناسب با روز‌های کرونایی است، اما برنامه اصلی وزارت راه وشهرسازی سیاستگذاری برای تولید مسکن است و بنابراین این برنامه‌ها ادامه دارد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها