کد خبر : 47355

احتمال عرضه اولیه کدام شرکت ها در این هفته وجود دارد؟

احتمال عرضه اولیه کدام شرکت ها در این هفته وجود دارد؟

در هفته گذشته عرضه اولیه آبادا انجام شد که در پایان آن، به هر کد بورسی حداکثر ۴۸ سهم در سقف قیمتی ۱۵۵۰ تومان تعلق گرفت که معادل حدود ۷۵ هزار تومان شد. اما پس از این احتمالا چه عرضه اولیه دیگری در راه باشد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، شاید در لیست عرضه اولیه‌های جدید بازار سهام نماد بگیلان از جمله نمادهایی باشد که عرضه اولیه زودتر آن محتمل باشد. طبق اعلام مسئولان قرار بود این عرضه اولیه تا پایان تیر ماه انجام شود که با وجود فرا رسیدن ماه مرداد هنوز خبر جدیدی از آن نیست.

در ۱۶ تیر ماه امسال اعلام شد: «شرکت توسعه مسیر برق گیلان با نماد بگیلان امروز مورخ ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج گردید تا این نماد نیز به لیست عرضه های اولیه ۱۳۹۹ بورس تهران افزوده شود.»

فردای این روز، حسنعلی تقی‌زاده لنده، مدیرعامل شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور، اعلام کرد: نماد شرکت توسعه مسیر برق گیلان به عنوان دویست و نوزدهمین نماد معاملاتی فرابورس ایران درج شد و احتمالا تا پایان ماه جاری سهام شرکت مزبور توسط فرابورس عرضه خواهد شد.(بورس امروز)

سید فریدالدین معصومی، مدیر عامل هلدینگ برق و انرژی غدیر هم در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دو واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی قشم تا پایان تیرماه جاری به بهره برداری تجاری می‌رسد گفته بود: ورود نیروگاه‌های تحت مالکیت هلدینگ غدیر به بورس در حال انجام است و تا پایان تیرماه جاری قرار است نیروگاه گیلان در بورس عرضه شود. علاوه بر این نیروگاه، قرار است نیروگاه هرمز بندرعباس نیز که در دستور کار است در بورس عرضه شود.

به جز این دو نماد مورد اشاره، دیگر چه نمادهایی ممکن است عرضه اولیه شوند؟

نماد غزر هم از عرضه اولیه‌های محتمل دیگر است.  ۲۵ تیر ماه امسال قرار بود این عرضه اولیه انجام شود اما ناگهان لغو شد.

علت لغو عرضه اولیه «غزر» این طور اعلام شده بود: «با توجه به استعلام جدید واصله و ضرورت بررسی آخرین وضعیت ترهین دارایی‌های شرکت زر ماکارون عرضه اولیه امروز انجام نخواهد شد.»

علی صالح‌آبادی، مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران هم اخیرا از عرضه سهام دو زیر مجموعه این بانک در بازار سرمایه خبر داد و گفت: شرکت تامین سرمایه تمدن و بانک مشترک ایران و ونزوئلا اکنون در حال تکمیل مراحل اداری ورود به بورس هستند.

اما هنوز در این مورد زمان خاصی اعلام نشده است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها