کد خبر : 47315

استقلال وکیل شفر را خیلی دست کم گرفته است!

استقلال وکیل شفر را خیلی دست کم گرفته است!

به نظر می‌رسد پرونده وینفرد شفر کاملاً متفاوت با ماجرای سرمربی پرتغالی پرسپولیس است و دلیل آن نیز چیزی نیست جز وکیل بسیار خوبی که با سرمربی اسبق استقلال کار می‌کند.

به گزارش خبرورزشی، بدون شک از نظر مالی مهم‌ترین پرونده‌ای که باشگاه استقلال این روز‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کند، شکایت وینفرد شفر و صدور حکم قطعی فیفا مبنی بر پرداخت ۵۵۰ هزار دلار بابت دستمزد و غرامت به این مربی است.

حکمی که مجدداً توسط کمیته انضباطی فدراسیون جهانی تأیید شده و حالا باشگاه استقلال چاره‌ای ندارد جز اینکه یا همه این رقم را بپردازد و یا رضایت مرد آلمانی برای اعطای تخفیف را جلب کند. مبلغی که با توجه به قیمت کنونی ارز، حتی پرداخت نصف آن نیز میلیارد‌ها تومان می‌شود و ضربه مالی بسیار سنگینی به استقلال وارد خواهد کرد، اما به نظر می‌رسد در اصل مسئله که جلب رضایت شفر است، تردیدی وجود ندارد و استقلال فقط باید کاری کند که پول کمتری از حسابش خارج شود. در همین خصوص ظهر دیروز اطلاعات تازه‌ای به دست ما رسید.

پیغام محرمانه و هشدار جدی

از قرار معلوم، قضیه شفر به مراتب جدی‌تر از آن است که در فضای رسانه‌ای ایران مطرح می‌شود. وقتی این مربی شکایت کرد، برخی از مدیرانی که آن زمان در باشگاه استقلال صاحب پست بودند، مدعی شدند شفر برای رسیدن به طلب خودش حداقل باید دو سال متوالی دوندگی کند و برای اثبات ادعای خودشان ماجرای پرسپولیس و مانوئل ژوزه را مثال می‌زدند ولی به نظر می‌رسد این پرونده کاملاً متفاوت با ماجرای سرمربی پرتغالی پرسپولیس است و دلیل آن نیز چیزی نیست جز وکیل بسیار خوبی که با سرمربی اسبق استقلال کار می‌کند. خبر‌های رسیده حاکی است یک چهره علاقه‌مند به استقلال و آشنا به امور حقوقی از اروپا به برخی از مقامات کنونی و گذشته باشگاه استقلال هشدار داده قضیه شفر را کاملاً جدی بگیرند، چون این مربی با وکیلی کار می‌کند که خودش چند سال در سیستم قضایی فیفا حضور داشته و علاوه بر اینکه دوستان پرنفوذی آنجا دارد، به خوبی می‌داند چگونه باید دفاعیه تنظیم کند تا موکلش در سریع‌ترین زمان ممکن به حق خود برسد. دقیقاً به همین خاطر است که به فاصله یک‌سال پس از اخراج شفر، فیفا نه تنها حکم اولیه را صادر کرد، بلکه روند تأیید آن نیز به طور کامل صورت گرفت و حالا پرونده در مرحله اجرای حکم است.

راه بدون بازگشت

طبق اطلاعاتی که در اختیار مقامات باشگاه استقلال قرار گرفته، اگر دستمزد مرد آلمانی پرداخت نشود و کسر امتیاز عنوان اولین راهکار تنبیهی در دستور کار فیفا قرار بگیرد، حتی در صورتی که یک روز پس از آن صدور حکم، تمام پول شفر به صورت کامل پرداخت شود، حکم صادر شده عوض نمی‌شود و امتیاز کسر شده از استقلال مجدداً به حساب این تیم منظور نخواهد شد. از طرف دیگر، برخی افراد آگاه به امور بین‌الملل فوتبال تأکید دارند با توجه به استقلال کمیته انضباطی فیفا، حتی اگر شخص اینفانتینو هم دخالت بکند (که البته این کار را نمی‌کند) باز هم نمی‌تواند امتیاز کسر شده استقلال را به این تیم بازگرداند.

آغاز شمارش معکوس

این‌طور که پیداست و البته بعضی از مسئولان باشگاه استقلال نیز به صورت شفاهی در جریان آن قرار دارند، شمارش معکوس برای اجرایی شدن حکم فیفا علیه باشگاه ایرانی در صورت عدم پرداخت رقم تعیین شده برای شفر آغاز شده و دقیقاً به همین خاطر هیئت مدیره باشگاه باید حداکثر طی ۱۰ روز آتی برای حل بحران مذکور چاره‌ای اتخاذ کند در غیر این صورت تبعات آن می‌تواند دردسر‌های بسیار بزرگی برای استقلال ایجاد کند. حتی برخی خبر‌های غیررسمی حکایت از آن دارد که باشگاه استقلال حداکثر تا هفته اول شهریور برای پرداخت دستمزد سرمربی آلمانی زمان خواهد داشت. البته همان‌طور که نوشتیم، این حداکثر زمان ممکن است و بعید نیست حکم فیفا زودتر از پایان هفته اول ماه آخر تابستان صادر شود. در نهایت امیدواریم با تلاش همه مسئولان شرایط به گونه‌ای جلو برود که پول کمتری از حساب باشگاه استقلال به عنوان یک مجموعه ایرانی خارج شده و به حساب یک چهره خارجی برود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها