کد خبر : 47056

بورس امروز یکشنبه ۲۹ تیر به کدام سمت می رود؟

بورس امروز یکشنبه ۲۹ تیر به کدام سمت می رود؟

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در صورتی که دلار بالای ۲۵ هزار تومان باشد، انتظار می‌رود به تدریج از حجم عرضه‌ها کم شده و یکسری از سهم‌ها بتوانند به محدوده مثبت برگردند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سرمایه روز شنبه همانطور که یکی از کارشناسان روز جمعه پیش‌بینی کرده بود به روند نزولی روز چهارشنبه خود ادامه داد و با اصلاح ۳۲ هزار واحدی به کانال یک میلیون و ۸۰۹ هزار واحدی برگشت.

اما برخلاف شاخص کل، شاخص کل هم‌وزن بیش از ۶۶۰۰ واحد (۱٫۳۷درصد) رشد را ثبت کرد و نشان داد که بر خلاف نمادهای بزرگ، وضعیت سهم‌های کوچک بسیار خوب بوده است.

در خصوص پیش‌بینی روند بازار سرمایه طی معاملات امروز محمدباقر خادمی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه به تجارت‌نیوز گفت: بازار یکشنبه نیز همچون شنبه با عرضه‌های زیادی همراه خواهد بود اما موضوعی که وجود دارد این است که اگر دلار بالای ۲۵ هزار تومان باشد، انتظار می‌رود به تدریج از حجم عرضه‌ها کم شده و یکسری از سهم‌ها حتی بتوانند به محدوده مثبت برگردند.

این پیش‌بینی و انتظار دلار بالای ۲۵ هزار تومان درحالی است که طی چند روز اخیر بازار شاهد سه سینگال ارزی از طرف مسئولان بوده و به نظر می‌رسد این سیگنال‌ها از احتمال کاهش قیمت دلار در روزهای آینده حکایت می‌کنند. حال باید دید که در صورت تحقق این سیگنال‌ها و کاهش قیمت ارز، بازار سرمایه چه واکنشی نشان خواهد داد؟

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها