کد خبر : 46883

واکنش انتقادی و طنز سهامداران به توقف عرضه اولیه زر ماکارون

واکنش انتقادی و طنز سهامداران به توقف عرضه اولیه زر ماکارون

از موضوعاتی که روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی واکنش گسترده کاربران را در پی داشت، توقف عرضه اولیه زر ماکارون با نماد غزر بود.

به گزارش دنیای اقتصاد، این دومین بار بود که عرضه سهام این شرکت در بورس به تعویق افتاد و همین اتفاق باعث شد که کاربران زیادی در شبکه‌ اجتماعی توییتر انتقادهای تند و تیزی به این وضع داشته باشند.

یکی از کاربران فعال در بازار سرمایه که در توییتر فعالیت قابل توجهی دارد، وقتی درباره چرایی عرضه نشدن زر ماکارون در زمان مشخص شده از سوی یکی دیگر از کاربران مورد سوال قرار گرفت، نوشت: «قیمت‌گذاری سهام زر ماکارون قبل از گران شدن قیمت ماکارونی بود. وقتی دستشان رو شد، قیمت ماکارونی را بردن بالا.»

کاربر دیگری هم توییتی منتشر کرد که خیلی موردتوجه کاربران فعال در بازار سرمایه قرار گرفت: «اگر بخواهم از اتفاق‌های جالب بورس بگویم، باید به این موضوع اشاره کنم که زر ماکارون طی وارد شدنش به بورس، طوری برای خودش ارزش‌گذاری کرده بود که انگارنه‌انگار ماکارونی تولید می‌کند، نه رشته طلا؛ و برای اینکه بگوید تولید‌های ارزشمندی دارد و حساب‌وکتاب‌هایش باهم می‌خواند، قیمت ماکارونی را یک‌شبه ۵۰ درصد گران کرد. وای به حالا که برای بار دوم هم عرضه‌اش به تعویق افتاده است.»

کاربر دیگری هم در ادامه این صحبت‌ها نوشت: «ارزش شرکت زرماکارون پیش از ورود به بورس ۷هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تعیین شد. بعد که مشکل ارزش‌گذاری مشخص شد، عرضه اولیه سهامش را به تاخیر انداختند و ناگهان یک‌شبه، سازمانی موسوم به «حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان»، ۴۳ درصد قیمت ماکارونی را گران کرد. معلوم نیست حالا چه خوابی دیده‌اند.»

اما فقط عرضه اولیه سهام زرماکارون نبود که انتقاد کاربران را در پی داشت. دیروز سهام رایان هم افزا با نماد رافزا عرضه شد. نمادی که در عرضه اولیه آن به هر کد ۶ سهم رسید. این موضوع دست‌مایه انتقاد به زبان طنز کاربران توییتر قرار گرفت. یکی از کاربران نوشت: « همین فرمون پیش بریم چند وقت دیگه در بورس مثل نانوایی بربری باید یک چاقو بزارند نان را از وسط نصف کنند.» کاربر دیگری هم نوشت: « منتظرم سود رافزا رو بگیرم برای اقامت در اروپا اقدام کنم.»

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها