کد خبر : 46421

چه کسی شستا را بست؟

چه کسی شستا را بست؟

روز گذشته در فضای شبکه‌های اجتماعی یک سوال واحد توسط کاربران مدام تکرار می‌شد؛ کسی می‌داند ناظر چه خصومت شخصی‌ای با نماد شستا دارد که امروز هم بسته‌ است؟

به گزارش روزنامه دنیای اقتصاد، نوشته خیلی‌ها در شبکه‌های اجتماعی روی این موضوع بود که سهم‌های بزرگ و شاخص‌ساز گروگان گرفته شده‌اند و این اقدام راهکار جدید برای کنترل رشد بازار است و البته خیلی از کاربران از ناظران گلایه داشتند و در نوشته‌هایشان آنها را خطاب قرار می‌دادند.

کاربری در همین رابطه نوشت: «اقدام ناظر برای شستا قابل قبول نیست.» او در ادامه نوشته‌اش از مخاطبانشان خواست که اقدام ناظر در رابطه با نماد شستا را با برخی از سهامی که ناظرها روی آنها دید مثبت دارند، مقایسه کنند.

اما این تنها مورد اعتراض کاربران به بسته شدن شستا در بورس نبود. یکی از کاربران نوشت: « خیلی وقت است که ذهن کاربران و فعالان بورس به این سمت رفته است که آقایان سلیقه‌ای برخورد می‌کنند.» با گذشت روز و نزدیک شدن به ساعت‌های پایانی معاملات در بورس، حجم انتقادها در فضای مجازی بیشتر و البته محتوای آن‌هم انتقادی‌تر می‌شد، حتی اگر به زبان طنز بود. مثل این کاربری که نوشت: «یک روز قیر نیست، یک روز قیف نیست و یک روز هم ناظر تایید نمی‌کند. این است حال ‌و روز اقتصاد ایران.»  کم‌کم با گذشت زمان، اسم نمادهای خودرویی توسط کاربران بیشتر در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شد. یکی دیگر از کاربران نوشت: «نمادهای زیان‌ده خودرویی با بازه صد در صدی باز می‌شوند اما سهم‌های بنیادی و بزرگ را که حدود ۳۰ درصد باز می‌شوند، ابطال می‌کنند.»به غیر از این موضوعات در ماجرای شستا دو گروه کاربران در شبکه اجتماعی توییتر باهم رویارویی داشتند؛ گروه اول آنهایی بودند که این نظارت را اتفاقی خوب می‌دانستند و از این موضوع می‌نوشتند که اقدام سازمان بورس خوب و قابل دفاع است. اما گروه دیگر مخالف چنین نظری بودند و اقدام سازمان بورس را تخلف معرفی می‌کردند. آرزو ترک‌تاز روزنامه‌نگار یکی از کاربران موافق اقدام سازمان بورس بود و در توییتر نوشت: « سازمان بورس باید خیلی زودتر به قضیه شستا و امثالهم وارد می‌شد. دیر است ولی خوب است.» اما کاربر مخالفی به اسم هادی عظیمیان هم در صفحه شخصی خود نوشت: «هرچه زمان می‌گذرد، بیشتر از همیشه خلأ وجود یک صنف سهامداران حقیقی، کانونی یا تعاونی معلوم می‌شود که جلوی چنین تخلفات ناظر و سازمان ایستادگی کند.» اما بحث در این باره فقط به توییتر و اینستاگرام خلاصه نشد و در گروه‌های پیام‌رسان تلگرام هم جریان داشت. در یکی از گروه‌های تلگرامی که محور آن اتفاقات بورس است، کاربری با طرح این پرسش که آیا ناظر به فکر حق‌الناس نیست، نوشت: «سهام‌های بزرگ از زمان بسته شدن شستا ۲۰ تا ۳۰ درصد بالا آمده‌اند اما برخورد سلیقه‌ای ناظر باعث ضرر سهامداران شستا شده است.» در همراهی با این کاربر، یکی دیگر از اعضای گروه با طرح این پرسش‌ها که چرا ناظر تفاوت بین سهام قائل می‌شود؟ چرا ایران‌خودرو را بعد از تعطیلی بازار، باز می‌کنند اما شستا را باز نمی‌کنند، نوشت: «واقعا چیز پنهانی وجود دارد که سهامداران زیان دیده شستا از آن خبر ندارند؟ اگر خبری است که ما بریم سهام خودرویی بخریم.» در مقابل این موضوعات مطرح شده در گروه تلگرامی، یکی دیگر از اعضا نوشت: «این اقدامات سیگنال خوبی به بازار نیست به ویژه برای تازه‌واردان به این حوزه.»

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها