کد خبر : 4632

قیمت تخم‌مرغ در بازار چند؟

قیمت تخم‌مرغ در بازار چند؟

بر اساس جدیدترین نرخ‌‌ها، متوسط قیمت هر کیلو تخم‌مرغ از سوی مرکز آمار 9980 تومان و متوسط قیمت هر شانه تخم‌مرغ (حدود 2 کیلو) از سوی بانک مرکزی 19 هزار و 580 تومان اعلام شده است.

به گزارش تجارت نیوز، تخم‌مرغ از سال‌های دور تاکنون جایگاه ویژه‌ای در سبد خوراکی ایرانیان داشته است.

تخم‌مرغ از چندین جهت از جمله منبع غذا و استفاده در صنعت داراى اهمیت بسیار است.

از سال گذشته تاکنون تخم‌مرغ جزو متورم‌ترین کالاهای اساسی بوده که تورم آن در بین مردم و سپس در رسانه‌ها به طور چشم‌گیری پیگیری و مطرح شد.

در آبان ماه سال ۱۳۹۶ تخم‌مرغ روند افزایش قیمت خود را در بازار در پیش گرفت، به طوری که در آن ماه تورم ماهانه به طور بی‌سابقه‌ای به بیش از ۲۰ درصد رسید.

قیمت تخم‌مرغ در سال گذشته ناگهان دو تا سه هزار تومان افزایش یافت، به طوری که هر شانه تخم‌مرغ در آبان ماه سال ۱۳۹۶ حدود ۱۳ هزار تومان بود.

اما افزایش قیمت آن در سال جاری به نوعی رکوردشکنی بود و قیمت تخم‌مرغ از ریل خارج و هر شانه تخم‌مرغ تا ۲۰ هزار تومان نیز گران شد و تورم ۸۰ درصدی را به ثبت رساند.

متوسط قیمت تخم‌مرغ در مناطق شهری کشور از سوی مرکز آمار به صورت ماهانه و متوسط قیمت تخم‌مرغ در تهران از سوی بانک مرکزی به صورت هفتگی اعلام می‌شود.

جدیدترین قیمت تخم‌مرغ در بازار تهران و مناطق شهری کشور را در این مقاله پیگیری کنید.

از سال گذشته تاکنون تخم‌مرغ جزو متورم‌ترین کالاهای اساسی در سبد خوراکی خانوار بوده است.

بر اساس آخرین نرخ‌‌های مرکز آمار در مهر ماه سال جاری متوسط قیمت هر کیلو تخم‌مرغ ماشینی در سطح شهرهای کشور با ۷۲٫۷ درصد افزایش در مقایسه با مهر ماه سال گذشته به ۹۹۸۰ تومان رسیده است.

همچنین بانک مرکزی در هفته منتهی به هیجدهم آبان ماه سال ۱۳۹۷ متوسط قیمت هر شانه تخم‌مرغ (حدود ۲ کیلو) را در سطح شهر تهران ۱۹ هزار و ۵۸۰ تومان اعلام کرده که قیمت آن نسبت به دوره مشابه ماه قبل ۳٫۶ درصد و نسبت به دوره مشابه سال قبل ۵۰٫۸ درصد افزایش یافته است.

این نرخ‌ها هر هفته به‌روز‌رسانی می‌شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها