کد خبر : 46318

آقای افاضلی بفرمایید با بازیکنان کرونایی ما رو‌بوسی کنید!

آقای افاضلی بفرمایید با بازیکنان کرونایی ما رو‌بوسی کنید!

مربی استقلال به خبرورزشی گفت: قبل از همان بازی، تیم فولاد چند بازیکن مشکوک به کرونا داشت ولی آن را اعلام نکرد. متأسفانه به نظر می‌رسد عده‌ای پنهان‌کاری کردند.

به گزارش خبرورزشی، بازی پارس جنوبی با استقلال لغو شد. نه به دلایل فنی بلکه به واسطه یک معضل بزرگ پزشکی.

حالا استقلال رکورددار تعداد مبتلایان به کرونا در میان تیم‌های لیگ برتری تلقی می‌شود و درگیر مشکلی شده که در بهترین حالت حداقل دو هفته آن‌ها را درگیر خودش می‌کند.

در رابطه با شرایط ایجاد شده با مجید نامجومطلق به گفتگو نشستیم. دستیار اول فرهاد مجیدی که این روز‌ها به شدت نگران شاگردان بیمار خود و البته خانواده‌های کل مجموعه استقلال است.

نامجومطلق حرف‌هایش را شفاف زده و انتقاداتش را نیز خیلی صریح بیان کرد.

جواب دهید

قبل از بازی با فولاد چقدر گفتیم شرایط برای برگزاری رقابت‌های لیگ برتر حداقل در استان خوزستان مهیا نیست و نباید استقلال را به اهواز فرستاد ولی مرغ آقایان یک پا داشت و در نهایت ما را عازم آنجا کردند. خودتان دیدید که باشگاه استقلال پروتکل‌های بهداشتی را در بالاترین سطح ممکن رعایت کرده بود ولی اتفاقاتی که داخل پرواز تهران - اهواز رخ داد، اصلاً دست ما نبود. فاصله‌گذاری اجتماعی به هیچ عنوان در آن پرواز رعایت نشد. حالا آن‌هایی که استقلال را به اهواز فرستادند، بیایند و جواب بازیکنان بیمار شده و خانواده‌های آن‌ها را بدهند. من قبل از بازی با فولاد در همین خبر ورزشی مصاحبه کردم و گفتم آقایانی که مدعی‌اند شرایط اهواز برای برگزاری مسابقه استقلال نگران‌کننده نیست و به‌طور کلی می‌توان پیکار‌های لیگ برتر را بدون واهمه از کرونا برگزار کرد، لطف کنند و اجازه بدهند پسران خودشان در این مسافرت به عنوان مهمان ویژه همراه استقلال بیایند! آیا واقعاً چنین کاری می‌کردند؟ حالا این دوستان شرایط استقلال را می‌بینند؟ آیا می‌بینند چه تعداد از بازیکنان ما بیمار شده‌اند؟

بازیکنان مشکوک فولاد

قبل از همان بازی، تیم فولاد چند بازیکن مشکوک به کرونا داشت ولی آن را اعلام نکرد. متأسفانه به نظر می‌رسد عده‌ای پنهان‌کاری کردند. حکایت فوتبال با ورزش‌هایی همچون پینگ‌پنگ کاملاً جداست. در فوتبال شما مرتب با بازیکنان حریف برخورد می‌کنید و کاملاً بدیهی است که اگر یک نفر مبتلا باشد، می‌تواند آن را به سایر نفرات هم منتقل کند. مقایسه لیگ برتر ایران با بوندس‌لیگای آلمان نیز کاملاً اشتباه است. در آنجا بازیکنان ابتدا تست دادند و پس از آن به طور کامل در محیطی قرار گرفتند که احتمال ابتلا به بیماری بسیار کم است. تقریباً می‌توان گفت صفر است، چون مسافرت‌هایشان با اتوبوس‌های مخصوص خود باشگاه انجام می‌شود که از قبل ضدعفونی شده و پلمب می‌شود، شرایط هتل‌ها نیز دقیقاً به همین گونه است و البته ارتباطی نیز میان بازیکنان و مردم وجود ندارد. اصلاً شما شرایط کشور آلمان در رابطه با کرونا را ببینید و آن را با وضعیت کشور خودمان مقایسه کنید. کاملاً بدیهی است که نمی‌توان بوندس‌لیگا را در این زمینه الگویی برای ادامه لیگ برتر قرار داد.

جام و جان

تمام تیم‌های لیگ برتری محترم ولی روی صحبت من الان با سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال است. آقایان محترم تصمیم‌گیر برای فوتبال ایران! دوستانی که برای رقابت‌های لیگ برتر تکلیف معین می‌کنید؛ من اصلاً نه به عنوان مربی استقلال بلکه در قامت یک پیشکسوت فوتبال ایران و یک شهروند این سؤال را از شما می‌پرسم که جان بچه‌های مردم مهم‌تر است یا جام قهرمانی لیگ برتر؟ آیا اصلاً به این مسئله فکر می‌کنید که تمام بازیکنان مبتلا شده استقلال و سایر تیم‌های فعال در فوتبال ایران خانواده دارند؟ همسر، فرزند، خواهر و برادر، پدر و مادر دارند؟ آیا به این نکته اندیشیده‌اید که هر کسی کرونا بگیرد، می‌تواند آن را به دیگران منتقل کند؟

سهامدار بیمارستان؟

متأسفانه بعضی از دوستان در رابطه با بیماری بازیکنان استقلال کم‌لطفی کردند. عده‌ای مدعی شده‌اند آزمایشات توسط بیمارستان یا کلینیکی انجام شده که پزشک استقلال در آن سهام دارد! واقعاً نمی‌دانم چنین ادعایی چگونه مطرح شده است. کادر پزشکی بیمارستان مسیح دانشوری وظیفه تست گرفتن از ما را بر‌عهده داشت و همه به خوبی می‌دانند که این بیمارستان برای مبارزه با بیماری کرونا در خط مقدم قرار دارد. از طرف دیگر، بیمارستان مسیح دانشوری یک بیمارستان دولتی است و هیچ‌کدام از اعضای باشگاه استقلال سهامدار آن نیستند، چون اصلاً خصوصی نیست.

روبوسی با افاضلی

آقای هومن افاضلی سرمربی محترم پارس جنوبی مدعی شده اتفاقات رخ داده در استقلال برای ایشان شبهه‌برانگیز است. خوب اگر واقعاً این‌طوری فکر می‌کنند، هیچ مشکلی نیست و تمام بازیکنان استقلال حتی آن‌هایی که کرونا گرفته‌اند به دلیل علاقه فراوان به ایشان حاضرند با این مربی محترم دست بدهند و روبوسی کنند! همه بازیکنان استقلال به ویژه آن‌هایی که مبتلا شده‌اند، آقای افاضلی را دوست دارند و همان‌طور که گفتم، اصلاً مشکلی برای دست دادن و دیده‌بوسی با ایشان ندارند. شاید این‌طوری شبهات ایجاد شده نیز به طور کامل برطرف شود. بازیکنان ما که برایمان حکم اعضای خانواده را دارند، بیمار شده‌اند و ما به شدت نگران سلامتی آن‌ها و خانواده‌هایشان هستیم ولی متأسفانه برخی دوستان طوری حرف می‌زنند که...

ماجرای غفوری

در رابطه با داستان بیماری وریا غفوری و شرایط او قبل از بازی با سایپا باید صراحتاً بگویم وریا قبل از آن جدال با سایپا مریض بود و فرهاد مجیدی می‌خواست او را از ترکیب بیرون بگذارد، اما این بازیکن به دلیل تعصبی که داشت، اصرار کرد و به میدان رفت تا به استقلال کمک کند. البته این بحث که چرا با وجود بیماری، غفوری را کنار نگذاشتیم به نوعی کم‌لطفی در حق استقلال است، چون ما بعد از پایان جدال با فولاد و بازگشت به تهران دوباره از بازیکنان تست گرفتیم و جواب آزمایش وریا در آن مقطع منفی بود بنابراین کاملاً طبیعی است که تصور کنیم به خاطر فشار تمرینات و مسابقات دچار ضعف شده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها