کد خبر : 46123

علت جذابیت عرضه اولیه برای سهامداران تازه وارد

علت جذابیت عرضه اولیه برای سهامداران تازه وارد

عرضه اولیه در بورس باعث ورود صنایع مختلف به بازار سرمایه می‌شود که به دنبال آن بازار از تنوع بیشتری برخوردار خواهد بود.

حامد ستاک کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران گفت: به طور کلی عرضه‌های اولیه در بازار سرمایه باعث افزایش تعداد سهامداران می‌شود که این امر به ۲ صورت انجام می‌شود به بیان دیگر سهام داران جدیدی در عرضه اولیه خرید خواهند کرد و از طرف دیگر معمولاً با ارئه عرضه اولیه، سهام ترجیحی به کارکنان شرکت مورد نظر تعلق می‌گیرد که البته این سهام باعث افزایش ورود تعداد بیشتر سهامداران به بازار سرمایه می‌شود و ضریب نفوذ بازار سرمایه را در جامعه بیشتر می‌کند.

او بیان کرد: غالباً عرضه‌های اولیه با قیمت‌های جذابی ارائه می‌شوند که افراد زیادی میل به خرید آن را دارند. ورود عرضه اولیه به بازار سرمایه سبب می‌شود قسمتی از نقدینگی به سمت تولید جریان داشته باشد و این امر باعث تأمین مالی شرکت‌های تولیدی می‌شود.

ستاک تصریح کرد: عرضه اولیه در بورس باعث ورود صنایع مختلف به بازار سرمایه می‌شود که به دنبال آن بازار از تنوع بیشتری برخوردار خواهد بود و امیدواریم عرضه‌های اولیه بیشتری در بازار سرمایه ایجاد شود چراکه سهامداران به‌صورت شفاف سهام خود را مدیریت می‌کنند و درنهایت سود می‌برد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: عرضه اولیه سهام سیتا نیز که یکی از شرکت‌های زیر مجموعه تأمین اجتماعی است با استقبال خوبی همراه بود که باعث افزایش شاخص بورس شد.

او بیان کرد: تا زمانی که ورود نقدینگی در بازار سرمایه ادامه دار باشد شاخص بورس با رشد همراه خواهد بود و معتقدم با وجود رشدهای موقت در سایر بازارهای مالی، بورس بهترین گزینه برای سرمایه گذاری است.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها