کد خبر : 45818

نقش پررنگ این روستا در قهرمانی پرسپولیس

نقش پررنگ این روستا در قهرمانی پرسپولیس

مهدی عبدی که با گل به استقلال خود را مطرح کرده بود، این بار در مقابل تیم دیگر پایتخت دبل کرد تا در قامت مهاجمی گلزن به لیگ برتر بازگردد.

به گزارش ورزش سه، تیم فوتبال پرسپولیس در حالی با سه گل از پیکان پیش افتاد که کمتر کسی پیش بینی می‌کرد مهاجم 21 ساله این دو گل به ثمر برساند و عامل پیروزی تیمش شود. نکته جالب این که او از ابتدای مسابقه در ترکیب سرخپوشان قرار نداشت و در دقیقه 35 پس از مصدومیت ناگهانی وحید امیری وارد زمین شد و در خط حمله کنار علی علیپور قرار گرفت. البته ورود به جای امیری برای عبدی یادآور خاطرات خوش بود چرا که در دربی نیز جایگزین مهاجم شماره ۱۹ شد و گل پیروزی بخش تیمش را به ثمر رساند.

او که از همان ابتدا با انگیزه ظاهر شده بود، در نیمه اول روی یک موقعیت اثرگذار ظاهر شد اما درخشش اصلی این بازیکن جوان از نیمه دوم آغاز شد؛ جایی که سانتر محمد نادری در دقیقه 76 از سمت چپ روی قوس محوطه جریمه پیکان ارسال شد و عبدی با کنترل فوق العاده، مدافعان پیکان را جا گذاشت و سپس با کف پای تماشایی شیخ ویسی را هم جا گذاشت و به راحتی دروازه پیکان را گشود تا نتیجه 2-0 شود.

10 دقیقه هم از شادی او نگذشته بود که این بار یک سانتر از روی نقطه کرنر روی سر عبدی نشست و وی برای دومین بار گلزنی کرد تا ستاره بی چون و چرای تیمش لقب بگیرد. عبدی که با صورت قرمز شده، بسیار شادمان به نظر می‌رسید بعد از گل، در آغوش هم‌تیمی‌ها قرار گرفت و سپس قلب خود را از لنز دوربین ها تقدیم هواداران پرسپولیس کرد.

مهدی عبدی به غیر از این گل چند فرصت هم خلق کرد که پاس های او یا به علیپور نرسیدند و یا مهاجم شماره 70 از گلزنی ناکام ماند. عبدی حالا با این دو گل خاطره تلخ بازی رفت را هم به فراموشی سپرده که در آن مسابقه مقابل پیکان اخراج شد. نکته جالب این که عبدی دیگر گل خود را هم در دربی تهران و مقابل استقلال به ثمر رسانده بود.

گلزنی او در حالی در قلعه حسن خان اتفاق افتاد که دو سال پیش علیپور پس از این که گل دوم خود مقابل پیکان را به ثمر رساند، پیراهن را بالا زد و علاقه خود به پرسپولیس را با یک جمله انگلیسی و نشان قلب به نمایش گذاشت و حالا نوبت مهاجم جوان سرخپوشان بود که به شکلی دیگر، این علاقه را نمایان کند.

جالب است بدانید که هر دو گل پرسپولیس را مهاجمانی از قراخیل به ثمر رساندند؛ روستایی در قائم‌شهر که کمتر از ۱۰ هزار نفر جمعیت دارد و حالا دو فوتبالیست از آن سر برآوردند و در تیم صدرنشین لیگ ایران نقش آفرینی کرده‌اند. مهاجمانی که دست‌کم در دیدار نخست نشان دادند که جای خالی براندائو، اساگوآنا و استوکس وجود ندارد.

عبدی در بازی دیروز البته دو شوت دیگر هم زد اما شیخ ویسی آن ها را مهار کرد. او که شب گذشته با تمجید از سوی یحیی گل‌محمدی نیز مواجه شد، در فصل نخست حضورش بیشتر از فصل اول علیپور گل زده، اما بدون تردید عبدی این فرصت را دارد که با گلزنی بیشتر جایگاه خود را مستحکم و فصل آینده را در کنار علیپور به عنوان مهاجم نوک سپری کند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها