کد خبر : 4574

از سوی بانک مرکزی اجرایی می شود

محدودیت جدید برای تراکنش کارت های بانکی بر اساس کد ملی

محدودیت جدید برای تراکنش کارت های بانکی بر اساس کد ملی

رئیس کل بانک مرکزی در دومین گفت وگوی تلویزیونی خود به تشریح برنامه های نهاد متبوعش در خصوص ساماندهی گردش پول در کشور پرداخت.

عبدالناصر همتی در خصوص بخشنامه بانک مرکزی برای محدودسازی سقف تراکنش های دستگاه های کارتخوان و ... تصریح کرد:‌ در گذشته دستگاههای کارتخوان از سوی همکاران بانکی مورد غفلت واقع شده بود.

شما می رفتید در خارج از کشور پوز را در یک صرافی خارجی در ترکیه یا کانادا، کارت می کشیدید و 50 بار می کشیدید و محدودیت نداشتید. در حالیکه در یک روز ده میلیارد تومان جابجایی پول هم داشتیم، اما اکنون بالای 50 میلیون تومان امکان پذیر نیست.

وی درباره محدودیت در تراکنش های بانکی نیز توضیح داد: در هیچ کجای دنیا امکان ندارد که 50 میلیون تومان به یکبار امکان جابه جایی داشته باشد بدون آنکه مشخص باشد برای چه موضوعی هزینه شده است. در تمام دنیا برای خریدهای بیش از 5 هزار دلار باید محل مصرف و خرید مشخص باشد.

 رئیس شورای پول و اعتبار همچنین از طرحی خبر داد که براساس آن هر کد ملی تنها اجازه برداشت 50 میلیون تومان از تمامی کارت های بانکی خود را داشته باشد.

رئیس کل بانک مرکزی اظهار داشت: این ها مصداق اصلی پولشویی است که یک فرد راحت چند میلیارد تومان از جامعه جابجا کند. این را نظام از ما می خواهد و ما محکم هستیم و یکی یکی اینها را اجرایی خواهیم کرد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها