کد خبر : 4571

واکنش رئیس جمهوری به مطالبات معلمان

واکنش رئیس جمهوری به مطالبات معلمان

رئیس‌جمهوری تاکید کرده است همه دستگاه‌ها برای بهبود شرایط آموزش و پرورش تلاش کنند

وزیر آموزش‌وپرورش در آخرین جلسه هیات دولت گزارشی از مسائل و مطالبات معلمان را در حضور رئیس‌جمهوری ارائه کرد و حسن روحانی بر بهبود شرایط آموزش‌وپرورش به همه دستگاه‌ها تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، سیدمحمد بطحایی در جلسه هیات دولت و در حضور رئیس‌جمهور، گزارشی از مسائل و مطالبات معلمان ارائه داد و رئیس‌جمهور نیز بهبود شرایط آموزش‌وپرورش را منوط به همکاری همه دستگاه‌های دولتی دانست و بر این همکاری تاکید کرد.

متن زیر یادداشت اختصاصی وزیر آموزش‌وپرورش در ارتباط با این گزارش است:

«در جلسه اخیر هیئت دولت گزارش کاملی از نگرانی‌های معلمان و احساس تبعیضی که از گذشته تا امروز در باور همکاران شریف فرهنگی‌ام در حوزه مسائل معیشتی و رفاهی وجود دارد را با تمام جزییات ارائه کردم.

شرایط دشوار اقتصادی امروز که اقشار مختلف به‌ویژه کارکنان و اقشار با درآمدهای ثابت دولت را تحت تأثیر قرار داده است، برای همه دولتمردان روشن است، اما در این جلسه، دشواری مضاعف شرایط فعلی برای معلمان را شرح دادم و بیان کردم که معلمان عزیز به لحاظ اقتصادی در سختی بسیاری هستند، اما به دلیل حس تعلقی که به رشد و بالندگی فرزندان خود در مدارس دارند با فداکاری و ازخودگذشتگی باوجود همه‌ ناملایمات اقتصادی به خدمت و امر تعلیم و تربیت مشغول هستند.

در جلسه هیئت دولت به این موضوع اشاره کردم که نگرانی‌های معلمان البته فقط در مسائل معیشتی و رفاهی خلاصه نمی‌شود، بلکه نگرانی از فضاهای ناایمن آموزشی، کمبود تجهیزات آموزشی و امثال آن‌هم از محورهای گلایه معلمان است که همگی نشان از هشدار آگاهی‌بخش همکاران من برای پیشگیری از کاهش کیفیت آموزشی است و بر کسی پوشیده نیست که فرزندان ایران، شایسته‌ی برخورداری از آموزش‌وپرورش باکیفیت و عادلانه و فراگیر هستند و این مهم صرفاً جز با داشتن معلمانی توانمند و باانگیزه محقق نمی‌شود و لوازم و احتیاجات دیگری را نیز لازم دارد.

البته با توجه به قانون اساسی و فضای امن و آزادی که به مدد جان‌فشانی بهترین فرزندان میهن عزیزمان در دوران دفاع مقدس به‌دست‌آمده، طبیعی است که بیان خواسته‌ها و مطالبات معیشتی در چارچوب قوانین کشور امری پذیرفته است، اما نباید از یاد ببریم که بیان گلایه‌های ما نباید موجب خدشه و آسیب به کسانی شود که به‌عنوان امانت در اختیار مدرسه و معلم قرارگرفته‌اند و بی‌گمان ساحت تعلیم و تربیت فرزندان عزیزمان نباید تحت‌الشعاع قرار بگیرد.

از نتایج امیدبخش جلسه اخیر هیئت دولت تأکید ویژه رییس جمهور محترم به دستگاه‌های اجرایی برای توجه جدی‌تر به پیگیری مطالبات دیرین فرهنگیان شریف کشور بود. نکته امیدبخش دیگر این‌که لایحه رتبه‌بندی معلمان با دفاعی که توسط همکاران من صورت گرفت، در کمیسیون اجتماعی دولت مورد تصویب و برای بررسی و تصویب نهایی به هیئت‌وزیران ارجاع شد که علیرغم سختی‌ها و تنگناهای اقتصادی کشور، به تلاش بیشتر برای فراهم آوردن محیطی مطلوب برای تعلیم و تربیت تأکید داشتند.

در این مسیر برخورد لازم می‌دانم از همراهی همه دولتمردان و وزرای محترم کابینه که به امر مهم و ملی تعلیم و تربیت فرزندان ایران اسلامی و فراهم آوردن شرایطی مساعدتر برای معلمان فرهیخته توجه دارند، قدردانی کنم.

راه رشد و پیشرفت و توسعه همه‌جانبه ما از مدرسه و با دستان پرمهر و توانای معلمان می‌گذرد و ترمیم اقتصاد آموزش‌وپرورش موضوعی فرا دستگاهی و ملی است.

در پایان، از همه معلمان شریف کشور که باتحمل مشقت‌های بسیار، خدمتگزاران خود را همراهی می‌کنند تا از این تنگناهای موجود عبور کرده و روزهای بهتری برای آموزش‌وپرورش میهن عزیزمان رقم بخورد، قدردانی می‌کنم.»

منبع: پانا

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها