کد خبر : 45652

چشم انداز روند بورس تهران در این هفته

چشم انداز روند بورس تهران در این هفته

یک تحلیلگر بازار سرمایه گفت: به احتمال زیاد نمادهای شاخص‌ساز و نمادهایی که حقوقی‌ها از آن‌ها حمایت کردند این هفته مثبت باشند.

به گزارش تجارت‌نیوز، پس از آنکه شاخص کل بورس اولین هفته از تیر ماه را کاملا مثبت پشت سر گذاشت اما آخرین روز از معاملات بازار با دو اتفاق همراه شد. اولین عرضه اولیه تابستان روز چهارشنبه انجام شد و حداکثر به هر کد (نفر)، تعداد ۲۲۹ سهم در سقف قیمت ۴۱۰۰ ریال تعلق گرفت که ارزش تقریبی آن حدود ۹۴۵۰۰ تومان می‌شود.

در کنار این عرضه اولیه، اتفاق دیگری نیز رخ داد که آن مشکل کارگزاری آگاه و از دسترس خارج شدن آن بود، اتفاقی که سبب شد مشتریان این کارگزاری از اولین عرضه وپویا جا بمانند.

با این همه شاخص کل آخرین روز از معاملات را با رشد ۲ درصدی به پایان برد و حال باید دید که فردا بازار چگونه آغاز خواهد شد و روند آن چگونه ادامه می‌یابد؟

ایمان رئیسی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه به تجارت‌نیوز گفت: هفته گذشته به دلیل نوسان قیمت دلار، نظر به خنثی بودن روند بازار بود. درپی افزایش قیمت دلار، قیمت سکه و اونس نیز با رشد همراه شد و در نتیجه بازارهای موازی با بازار سرمایه افزایش قیمت را تجربه کردند اما در اواخر هفته، بخصوص روز پنجشنبه بازار دیگر شاهد این افزایش‌ قیمت‌ها نبود و نرخ دلار نیز با عرضه‌هایی که صورت گرفت روند کاهشی پیدا کرد.

وی ادامه داد: با کاهش قیمت اونس، قیمت طلا نیز مجال افزایش نیافت. از سوی دیگر، در بازار سرمایه شاهد بودیم که نمادهای بزرگی همچون شستا به صف خرید رسیدند. به احتمال زیاد نمادهای شاخص‌ساز و نمادهایی که حقوقی‌ها از آن‌ها حمایت کردند، این هفته مثبت باشند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: البته این هفته نیز احتمال دارد که بازار با فشار فروش همراه شود چرا که هنوز هم ترس هفته قبل همراه سهامداران هست؛ می‌بینیم بازار صعودی بوده و هرجایی که یک نفر از آن خارج شده، بالاتر وارد بازار شده  است.

به دلیل نقدینگی زیادی که از طرف مردم به بازار سرمایه سرازیر شده و حمایت دولت از بازار در سال جدید، اصلاح چندانی اتفاق نیفتاده و بازار همچنان به رشد فزاینده خود ادامه داده است. قوانین جدیدی که دولت برای پذیرش شرکت‌ها در بورس تصویب کرده و سخنان رهبری در خصوص بازار سرمایه باعث شده که بازار همچنان در اوج بماند؛ هفته آینده و شنبه، بخصوص در نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز، بازار مثبت خواهد بود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها