کد خبر : 45631

۶ پرسپولیسی در لیست جدید تیم‌ملی


۶ پرسپولیسی در لیست جدید تیم‌ملی

مدعوین پرسپولیس برای اردوی بعدی تیم ملی، احتمالا یکی از سوال‌های هواداران این باشگاه است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

به گزارش خبرورزشی ، تیم ملی فوتبال کشورمان در پایان دور رفت مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین، مقابل عراق شکست خورد تا مسیر صعودش پیچیده شود. ایران شش امتیازی، پس از عراق ۱۰ امتیازی و بحرین هشت امتیازی در رتبه سوم جدول گروهش قرار گرفته و برای صعود باید در هر چهار بازی دور برگشت امتیاز بگیرد. تیم ملی فوتبال کشورمان در دور برگشت باید چهار دیدار مقابل هنگ‌کنگ، کامبوج، بحرین و عراق برگزار کند، دیدار‌هایی که نتیجه‌ای جز پیروزی در آنها، معادله صعود را پیچیده‌تر می‌کند، چرا که تیم ملی فوتبال کشورمان در صورت پیروزی در هر چهار مسابقه برگشت و کسب ۱۲ امتیاز تازه ۱۸ امتیازی خواهد شد.

این در صورتی است که تیم عراق با وجود شکست احتمالی مقابل ایران و کسب سه پیروزی مقابل دیگر رقبا، با ۱۹ امتیاز به صورت مستقیم راهی مرحله بعدی می‌شود. با این حال، اما و اگر‌های زیادی برای صعود ایران به مرحله بعدی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر وجود دارد. ما باید امیدوار باشیم که عراق و بحرین، در دیدار هفته آینده به تساوی برسند یا بحرین پیروز مسابقه باشد. دراگان اسکوچیچ نیز در برنامه فوتبال برتر دوشنبه شب با امیدواری حرف زد و به نظر می‌رسد نقشه‌هایی برای ادامه مسابقات کشیده باشد. سرمربی جدید و کروات کشورمان به مجری برنامه اطمینان خاطر داد که لیست مازادی در کار نخواهد بود.

اطمینانی که در مصاحبه اختصاصی با خبرورزشی و قبل از بحران کرونا داده بود. چند روز پیش نوشتیم احتمال زیادی وجود دارد شجاع خلیل زاده مدافع سر حال و آماده پرسپولیس پس از مدت‌ها به تیم ملی دعوت شود خاصه آنکه این بازیکن سرزن همواره ارتباط مطلوبی با کروات‌ها داشته است. پس از انتشار خبر دعوت احتمالی شجاع خلیل زاده خیلی از طرفداران پرسپولیس از ما پرسیدند که از این تیم قرار است چند نفر دعوت شوند؟ برای پیدا کردن جواب این پرسش، گزارش زیر را بخوانید.

لیست اصلی اسکوچیچ

علیرضا بیرانوند؛ شماره یک، شماره یک می‌ماند

هر چند پیام نیازمند فصل بسیار خوبی را در سپاهان اصفهان پشت سر گذاشته است، اما کنار گذاشتن علیرضا بیرانوند کار آسانی نیست. تنها دروازه‌بان آسیا که نامزد کسب عنوان مرد سال فوتبال قاره شده را نمی‌توان نیمکت‌نشین کرد. عقل سلیم و منطق هم حکم می‌کند به علیرضا بیرانوند در بازی‌های باقی مانده دست نزد و دراگان اسکوچیچ هم چنین نظری دارد.

محمدحسین کنعانی‌زادگان؛ محبوب مربیان خارجی!

محمدحسین کنعانی‌زادگان به دوستان نزدیک خود همواره می‌گوید «مربیان خارجی علاقه خاصی به سبک بازی من دارند.» حرفی که چندان بیراه هم نیست. این مدافع خوزستانی پرسپولیس زمان کارلوس کی‌روش به تیم ملی دعوت می‌شد و بالاخره هم فیکس شد. جدایی مرد پرتغالی و حضور مارک ویلموتس در ایران هم موجب نشد کنعانی‌زادگان جایگاه خودش را از دست بدهد. مدافع شماره ۶ پرسپولیس زمان مارک ویلموتس و همین‌طور گابریل کالدرون آرژانتینی هم فیکس بازی می‌کرد تا این ادعا به اثبات برسد. حالا شنیده می‌شود دراگان اسکوچیچ نیز سبک بازی محمدحسین کنعانی‌زادگان را می‌پسندد.

شجاع خلیل‌زاده؛ خروج از لیست سیاه!

خط خوردن از لیست مسافران اعزامی به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل و یک مصاحبه تند علیه کارلوس کی‌روش همان و رفتن به لیست سیاه تیم ملی هم همان! سال‌هاست شجاع خلیل زاده به تیم ملی دعوت نمی‌شود. شاید خیلی‌ها تصور می‌کردند بعد از سرمربی پرتغالی، مارک ویلموتس مدافع شماره ۳ پرسپولیس را دعوت کند، اما زهی خیال باطل! به نظر می‌رسید شجاع خلیل زاده کماکان در لیست سیاه قرار دارد، اما حالا شنیده می‌شود دراگان اسکوچیچ مثل همه مربیان کروات به سبک بازی این بازیکن علاقه‌مند است. او می‌تواند سورپرایز لیست دراگان اسکوچیچ باشد.

احمد نوراللهی؛ آماده‌ترین هافبک دفاعی ایران

در دوره‌ای که از امید ابراهیمی خبر چندانی در دسترس نیست و سعید عزت‌اللهی نیز فقط در اروپا روز‌ها را به شب می‌رساند باید احمد نوراللهی را آماده‌ترین هافبک دفاعی ایران نامید. شماره ۸ پرسپولیس در تیم ویلموتس هم جایگاه خوبی پیدا کرده بود و حالا شنیده می‌شود دراگان اسکوچیچ هم علاقه زیادی به نوراللهی دارد.

مهدی ترابی؛ ستاره پرسپولیس

بدون کوچک‌ترین تردیدی باید مهدی ترابی را ستاره تیم پرسپولیس در فصل جاری خواند. هافبک تکنیکی و گلزن پرسپولیس که سال‌هاست به تیم ملی دعوت و گفته می‌شود جایگاه ویژه‌ای هم در لیست دراگان اسکوچیچ خواهد داشت. این بازیکن در ۹ هفته باقی مانده از لیگ برتر هم این فرصت را دارد که بار دیگر توانایی‌های خود را به رخ سرمربی جدید تیم ملی بکشد.

اسکوچیچ، امیری را بیشتر از همه دوست دارد!

به نظر شما دراگان اسکوچیچ از میان بازیکنان پرسپولیس به کدام یک بیشتر علاقه دارد؟ بهمن‌ماه سال گذشته و پس از تساوی پرسپولیس و استقلال در دربی ۹۱ وحید امیری بازیکن ملی‌پوش قرمز‌ها در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «اسکوچیچ در هر تیمی مربیگری کرده، آن را متحول کرده است. ویلموتس شرایط خاص خودش را داشت، اما اسکوچیچ چند سال است در ایران کار کرده و با روحیات ما آشناست و انتخاب خوبی برای نیمکت تیم ملی بود.» این مصاحبه بلافاصله برای دراگان اسکوچیچ ترجمه شد! روزی که در تمرین فولاد خوزستان با دراگان اسکوچیچ ملاقات کردیم، سرمربی تیم ملی با اشتیاق خاصی از این مصاحبه وحید امیری و همین‌طور حمایت احسان حاج‌صفی یکی از ملی‌پوشان با تجربه از انتخاب خودش با ما حرف زد. آن روز برق شادی را در چشمان سرمربی جدید و کروات تیم ملی دیدیم و شکی هم نداریم این دو توانسته‌اند خودشان را در قلب دراگان اسکوچیچ جای بدهند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها