کد خبر : 45513

دیاباته غایب بازی های فوق حساس استقلال / مشکل سن و سال است؟

دیاباته غایب بازی های فوق حساس استقلال / مشکل سن و سال است؟

مهاجم مالیایی تیم استقلال از مجموع ۲۶ بازی استقلال در چارچوب جام حذفی، لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا تنها در ۱۵ بازی برای تیمش به میدان رفته و ۱۱ مسابقه این تیم را به دلیل مصدومیت از دست داده است.

به گزارش خبرورزشی، شیخ دیاباته مهاجم مالیایی تیم استقلال در سفر به اهواز و در یکی از حساس‌ترین مسابقات این فصل غایب باز هم خواهد بود.

او که در تابستان سال ۱۳۹۸ به عضویت تیم استقلال درآمد تاکنون فقط ۱۳ بار در لیگ برتر و ۲ بار در لیگ قهرمانان آسیا برای این تیم به میدان رفته است.

۱۵ حضور در ۲۶ مسابقه

این مهاجم بلندقامت از مجموع ۲۶ بازی استقلال در چارچوب جام حذفی، لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا تنها در ۱۵ بازی برای تیمش به میدان رفته و ۱۱ مسابقه این تیم را به دلیل مصدومیت از دست داده است.

پیش‌بینی‌ها درست بود؟

این بازیکن با توجه به شرایط سنی اش (۳۲ ساله) از همان ابتدا عنوان شد نمی‌تواند با تمام توان در خدمت تیم استقلال باشد. شیخ دیاباته در طول ۲۰ هفته مسابقات لیگ برتر در تعدادی از مهم‌ترین بازی‌های این تیم غیبت داشته است.

غایب سرشناس شهرآورد‌ها

او به دلیل مصدومیت در دیدار رفت و برگشت مقابل پرسپولیس نتوانست استقلال را همراهی کند. این تیم در دیدار رفت با نتیجه یک- صفر مغلوب رقیب سنتی و همشهری‌اش شد در حالی که خیلی‌ها معتقد بودند با بودن دیاباته استقلال می‌توانست بازی را نبازد. دیاباته در دیدار برگشت و در شرایطی که دو تیم با نتیجه ۲-۲ مساوی کردند باز هم قادر به همراهی تیمش نبود. مسابقه‌ای که خیلی‌ها به برتری استقلال صحه گذاشته و معتقد بودند اگر امیرارسلان مطهری و دیاباته همزمان در ترکیب استقلال حضور داشتند تعداد گل‌های زده استقلال بیش از دو گل هم می‌شد.

ذوب‌آهن را ندید

شیخ دیاباته همچنین در دو دیدار رفت و برگشت مقابل ذوب‌آهن اصفهان هم غایب بود. در دیدار رفت استقلال با نتیجه ۲-۲ با ذوب‌آهن مساوی کرد که باز هم در همان برهه کارشناسان معتقد بودند اگر دیاباته بود استقلال می‌توانست دست پر زمین را ترک کند. علاوه بر این دیاباته در مصاف با گل‌گهر سیرجان و پیکان نیز حضور نداشت.

غایب ۵۰ درصد دیدار‌های آسیایی

البته این همه غیبت‌های شیخ را تشکیل نمی‌دهد. این بازیکن در لیگ قهرمانان آسیا نیز از مجموع ۴ بازی استقلال در دو دیدار غیبت داشت. او در دو مصاف پلی آف مقابل الکویت و الریان حضور داشت ولی در دو بازی اصلی استقلال در مرحله گروهی مقابل الشرطه عراق (یک- یک) و الاهلی عربستان که با شکست تیم استقلال همراه شد حضور نداشت.

غایب ۱۰۰ درصد جام حذفی

مهاجم بلندبالای استقلال که روز‌های مصدومیت و نقاهتش تقریباً با روز‌های سلامتی‌اش برابری می‌کند در هیچ یک از دو دیدار استقلال در جام‌حذفی هم حضور نداشت. او نه مقابل گل ریحان بازی کرد و نه برابر فجر شهید سپاسی شیراز.

غایب بازی سرنوشت

در آستانه بازگشت تیم استقلال به لیگ برتر در یکی از حساس‌ترین مسابقات این فصل برای استقلال که ۳ امتیاز عقب‌افتاده اش می‌تواند سرنوشت قهرمانی استقلال را در پایان فصل نوزدهم لیگ برتر مشخص کند باز هم دیاباته نیست! استقلال روز گذشته در حالی تهران ترک کرد که باز هم شیخ دیاباته در این روز حساس کنار تیم نیست! بازیکنی که تا همین یک ماه پیش منتظر شکایت وکیلش از استقلال بودیم!

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها