کد خبر : 45486

کامیابی‌نیا: اگر بیرانوند فوتبالیست نمی‌شد در عصر جدید کاردستی درست می‌کرد!


کامیابی‌نیا: اگر بیرانوند فوتبالیست نمی‌شد در عصر جدید کاردستی درست می‌کرد!

هافبک تیم فوتبال پرسپولیس به خبرورزشی گفت: مردم فوتبالیست‌ها را در تلویزیون ببینند به شکست کرونا امیدوار می‌شوند.

به گزارش خبرورزشی ، دیدار‌های تدارکاتی پرسپولیس قبل از بازگشت به لیگ برتر به اتمام رسیده و همه در انتظار بازگشت به مسابقات رسمی هستند؛ اتفاقی که چرخ فوتبال ایران را به حرکت درآورده و هیجان را به جامعه برمی‌گرداند.

قبل از شروع لیگ، پای صحبت‌های کمال کامیابی‌نیا نشستیم. هافبکی که حالا دیگر به طور کلی از مصدومیت کتف خود عبور کرده و می‌گوید بدون ترس و لرز به لیگ بازمی‌گردد.

کمال در این مصاحبه، جدا از اینکه شوخی کوچکی با علیرضا بیرانوند داشت، به تعریف و تمجید از همبازی‌های فعلی و قدیمی خود پرداخت و صحبت‌هایی خواندنی داشت.

بازی‌های تدارکاتی تمام شده و دیگر باید برای بازی‌های رسمی آماده شوید. اوضاع خوب پیش می‌رود؟

بله خدا را شکر در این مدت تمرینات بسیار خوبی را پشت سر گذاشتیم و سه بازی تدارکاتی داشتیم که خیلی به ما کمک کرد. ان‌شا‌ءا... در این هفته طبق روال گذشته، به مسابقات برمی‌گردیم. کادر فنی هم برنامه‌ریزی بسیار خوبی دارند و برای بازی با پیکان آماده می‌شویم.

برخی از بازیکنان و پیشکسوتان پرسپولیس می‌گویند پیکان که نگرانی ندارد. نظر شما چیست؟

من برای همه حریفان احترام قائل هستم و اعتقاد دارم شرایط تعطیلی لیگ به خاطر کرونا باعث شد قدرت همه باشگاه‌ها و تیم‌ها یکسان شود و دیگر نمی‌توان گفت کدام تیم در چه شرایطی قرار دارد. امیدوارم بهترین بازی خودمان را به تیم حریف دیکته کنیم. شک نکنید برای کسب ۳ امتیاز به زمین می‌رویم و امیدواریم به یک برد خوب برسیم تا در همین شروع بازی‌ها، هواداران‌مان را نسبت به کسب قهرمانی امیدوار کنیم.

در این مدت مصدومیت سه بازیکن تیم تان باعث نگرانی طرفداران تیم شد. این‌طور فکر نمی‌کنی؟

اول این را بگویم که ما مشغول ورزش حرفه‌ای هستیم و در این شرایط مصدومیت‌ها بالاست. به هر حال باید قبول کنیم که شرایط برای همه بازیکنان خطرناک است و ریسک مصدومیت به خاطر این وضعیت، بالاتر از قبل است. مصدومیت محمد انصاری که واقعاً همه را شوکه کرد زیرا اتفاق بسیار بدی بود و طرفداران را ناراحت کرد. امیدواریم او هرچه زودتر برگردد. همچنین محمد نادری و امیر روستایی مصدومیت‌های جزئی دارند ولی فکر می‌کنم مدت طولانی دور از میدان نیستند و برمی‌گردند. شاید دو، سه روز دیگر آن‌ها را در تمرینات گروهی ببینیم و مقابل پیکان هم به میدان بروند. ما که امیدواریم این اتفاق بیفتد.

به هر حال مصدومیت همزمان انصاری و نادری، بحث‌ها در مورد چالش جدید کادر فنی جهت بستن سمت چپ دفاع را بیشتر کرد. آیا هواداران باید بابت این اتفاق، استرس داشته باشند؟

کادر فنی تیم ما کامل است و آن‌ها قطعاً فکری به حال بالا بردن قدرت خط دفاع می‌کنند. ما ۲۵ بازیکن آماده و باتجربه داریم که هر کدام‌شان می‌توانند در آن پست به تیم‌مان کمک کنند و خیال کادر فنی راحت شود. از این رو، طرفدار تیم نباید ناراحت و نگران باشد یا استرسی به دلش راه بدهند. همه آماده و یکدل هستیم تا جای خالی را پر کنیم و با قدرت به لیگ برگردیم.

وضعیت خودت چطور است؟ هنوز با احتیاط تمرین می‌کنی یا به شرایط مطلوبی رسیدی؟

من که خدا را شکر خیلی بهتر از قبل هستم. بازی به بازی هم بهتر شدم و عملکرد خوبی در بازی‌های تدارکاتی داشتم. من این موضوع را پذیرفتم که مصدومیت شدیدی داشتم و باید با صبر و حوصله از این شرایط رد می‌شدم. البته ویروس کرونا هم خیلی به من کمک کرد تا هرچه زودتر بتوانم خودم را به بازی‌ها برسانم. قبل از کرونا، هر وقت به میدان می‌رفتم، بازیکن صددرصدی نبودم ولی در این مدت حسابی به وضعیت دستم رسیدم و حالا در بهترین شرایط ممکن هستم. دعا می‌کنم تا زودتر بازی‌های رسمی شروع شود و با این حجم از آمادگی بتوانم در خدمت پرسپولیس باشم، چون دیگر ترسی از بازی ندارم.

این انگیزه‌ای است که همه بازیکنان پرسپولیس در موردش حرف می‌زنند. با این وضعیت، باید قهرمانی را از همین الان به نام تیم تان نوشت!

این‌طور هم نیست که قبل از بازگشت به لیگ بگوییم قطعاً قهرمانیم، اما طبیعی است که بالاترین حجم آمادگی روحی و بدنی را برای رسیدن دوباره به لیگ داشته باشیم. وضعیت‌مان خیلی خوب است و برای قهرمانی می‌جنگیم. همه مردم ایران دیدند که امسال برای کسب قهرمانی با چه هیجانی در مسابقات شرکت کردیم و خدا خواست که با ۱۰ امتیاز اختلاف، صدرنشین باشیم. اگر بازی‌ها برگزار شود، با انگیزه‌های بیشتری می‌رویم و تلاش می‌کنیم حق‌مان که همان قهرمانی است را بگیریم.

اما هنوز هم صدای اعتراض برخی تیم‌ها شنیده می‌شود.

بله، ما هم این اعتراض‌ها را می‌شنویم ولی نمی‌توانیم نظر خاصی بدهیم، چون سازمان لیگ و فدراسیون باید در این خصوص صحبت کنند نه بازیکنان.

این‌طور می‌گویند که وقتی مدیران یک باشگاه مدام به ادامه لیگ معترض هستند، بازیکنان این تیم‌ها هم افت می‌کنند. مثل همین شهرخودرو یا تراکتور که مدعی هستند ولی در بازی‌های تدارکاتی هم به برد نمی‌رسند. تو هم این‌طور فکر می‌کنی؟

بله این مسائل اول به فوتبالیست‌ها لطمه می‌زند. اگر در مورد شروع لیگ، شل‌کن و سفت‌کن شاهد باشیم، تمرکز بازیکنان از دست می‌رود. زندگی بازیکنان هم تحت تأثیر قرار می‌گیرد؛ خوب نمی‌خوابند، استراحت نمی‌کنند، تمرین و ریکاوری منظمی ندارند و در نهایت ممکن است روی کارشان تأثیر بدی داشته باشد. اگر لیگ ادامه داشته باشد، وضعیت متفاوت است. ما باید با این شرایط کنار بیاییم. هم باید پروتکل‌ها رعایت شود و هم باید بازی‌ها را ادامه دهیم. مگر در تمام دنیا، شرایط برای برگزاری فوتبال مهیا نیست؟ همه باشگاه‌ها و بازیکنان، مسائل بهداشتی را رعایت می‌کنند، اما فوتبال هم ادامه دارد. مردم جامعه‌مان زندگی خودشان را انجام می‌دهند و در همه صنوف، فعالیت دارند. کدام شغل به صورت قطعی تعطیل شده که فوتبال را تعطیل کنند؟ باید پروتکل‌ها را بدانیم و رعایت کنیم، اما تن به تعطیلی مسابقات هم ندهیم. وقتی بازی‌ها پخش شود و مردم، ما را در تلویزیون ببینند، امیدی در دل جامعه به وجود می‌آید و باید با این مسائل و شرایط کنار بیاییم. فوتبالیست‌ها هم اگر واقعاً بخواهند از ته دل حرف بزنند، همه راضی به برگزاری رقابت‌ها هستند. اگر فوتبال تعطیل شود، شک نکنید که بزرگ‌ترین لطمه نصیب همین فوتبالیست‌ها می‌شود.

یکی از پیشکسوتان پرسپولیس می‌گفت چرا مدام از قهرمانی تیم ما در این لیگ حرف می‌زنید و اعتقاد داشت کمتر کسی است که غیر از لیگ، از قهرمانی در جام‌حذفی هم صحبت کند. داخل تیم شما، بازیکنان به فکر قهرمانی در جام‌حذفی هم هستند؟

قطعاً همین‌طور است. ما پارسال هم قهرمانی جام‌حذفی و لیگ را همزمان به دست آوردیم، اما ما بازی‌های پیش رو را نگاه می‌کنیم و اگر قرار باشد در لیگ رقابت کنیم، تمام تمرکزمان را روی لیگ می‌گذاریم و به همین خاطر است که از جام‌حذفی حرفی نمی‌زنیم ولی هواداران بدانند جدا از لیگ، برای رفتن روی سکوی قهرمانی جام‌حذفی هم برنامه داریم. در این سال‌ها یاد گرفتیم بازی به بازی جلو برویم و در همه تورنمنت‌ها، مدعی باشیم. نه تنها لیگ و جام حذفی، بلکه در لیگ قهرمانان آسیا هم برنامه‌هایی داریم تا موفقیتی به دست بیاوریم. کادر فنی هم می‌خواهد در رقابت‌های آسیایی بهترین نتایج رقم بخورد. مطمئن باشید در همه جام‌ها، پرسپولیس مدعی است.

کامیابی‌نیا: اگر بیرانوند فوتبالیست نمی‌شد در عصر جدید کاردستی درست می‌کرد

در فوتبال حرفه‌ای، بازیکنان معمولاً از بازی کنار برخی همبازیان خود، احساس بهتری دارند. تو احتمالاً باید نزدیک‌ترین فاصله را با احمد نوراللهی داشته باشی. از بازی کنار احمد رضایت داری؟

در تیم کنونی، از آنجا که اکثر بازیکنان چند سالی است کنار هم بازی می‌کنند، طبیعتاً رابطه‌ها بسیار خوب بوده و کسی با دیگران مشکلی ندارد. نتیجه این اتحاد و روابط صمیمانه را هم دیدید که زمینه‌ساز رقم خوردن چند قهرمانی و افتخار بود. در پرسپولیس تفاوتی نمی‌کند که چه کسی کنار شما بازی کند، چون مهم این است که پرسپولیس نتیجه بگیرد. فقط این اهمیت دارد که همه ما با جان و دل برای تیم بازی کنیم و در رقم خوردن بهترین نتایج، نقشی داشته باشیم. در این سال‌ها، مصدومیت و محرومیت برای خیلی از بازیکنان پیش آمد ولی هر کس در هر پستی که به زمین رفت، با تمام وجود برای موفقیت تیم جنگید. این حرف‌ها در تیم ما وجود ندارد زیرا همه ما با شرایط تیم کنار آمده‌ایم و از این رو، همه صمیمی هستیم.

با این حال گفته می‌شد شجاع خلیل زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان در محل تمرین تیم، درگیری شدیدی داشتند. این موضوع صحت داشت؟

نه اصلاً این‌طور نیست و ما که چیزی ندیدیم. البته این را بگویم که در فوتبال، ضربان قلب بالاست و بگومگو‌هایی پیش بیاید ولی همه چیز دوستانه ختم به خیر می‌شود. این موضوع هم ممکن است برای تک‌تک بازیکنان پیش بیاید و غیرطبیعی نیست. فشار تمرینات واقعاً بالاست و از طرفی امکان دارد گاهی روی یک آیتم، اختلاف نظری باشد، اما هرگز این موضوع به درگیری یا ایجاد مشکل نمی‌رسد.

از صمیمیت داخل تیم تان گفتی، به یاد جدایی علیرضا بیرانوند افتادیم. با این موضوع کنار آمده‌ای که بیرانوند در فصل آینده دیگر کنارتان نیست؟

بله با علیرضا خیلی رابطه خوبی داشتیم و داریم. نه تنها در پرسپولیس بلکه دو سال هم در باشگاه نفت کنار هم بازی می‌کردیم و چهار سال هم اینجا همبازی بودیم. یعنی شش سال از عمر فوتبالی‌مان را در یک تیم گذراندیم. وقتی شش سال در کنار فردی باشی، مثل برادر می‌مانی. خاطرات خوبی از هم داریم و در این مدت، چه در نفت و چه در پرسپولیس، کلکسیونی از افتخارات را رقم زدیم. واقعاً حیف است که بیرانوند از تیم‌مان می‌رود و جایش خالی می‌ماند، چون او یک وزنه برای تیم پرسپولیس محسوب می‌شد. امیدوارم در بلژیک هم موفق باشد و همین روند را ادامه بدهد، چون واقعاً بازیکن زحمتکشی است. زحمت زیادی کشیده تا به این جایگاه برسد و حقش است پیشرفت بیشتری کند. ان‌شا‌ءا... در بلژیک هم به عنوان یک بازیکن ایرانی و نماینده فوتبال کشورمان، توانایی‌هایش را نشان دهد.

با بازیکنان تیم که صحبت می‌کردیم، اعتقاد داشتند با جدایی بیرانوند، کنسرت‌های او در رختکن و آواز‌هایی که قبل و بعد از هر بازی می‌خواند هم تعطیل می‌شود! بعضی بازیکنان بابت تعطیلی این کنسرت‌ها به خصوص زیر دوش خوشحال بودند و برخی ناراحت. تو چه نظری داری؟

علیرضا همیشه بمب خنده است و روحیه بالایی دارد. او جدا از خوانندگی، کار‌های دیگری هم بلد است که همه را مجذوب می‌کند. اگر فوتبالیست نمی‌شد، قطعاً باید در عصر جدید شرکت می‌کرد و با ساخت یک‌سری کاردستی عجیب، استعداد‌های خودش را نشان می‌داد! شک ندارم که غیر از فوتبال، استعداد‌های دیگری هم دارد. واقعاً کاردستی درست می‌کند در حد تیم ملی!

همیشه گفته می‌شد کمال کامیابی‌نیا هم پیشنهاداتی دارد که می‌تواند لژیونر شود، اما چرا هیچ وقت تیم را ترک نکردی و لژیونر نشدی؟

در وهله اول بگویم دوست ندارم زیاد این قضیه را باز کنم، اما در این سال‌ها چند مرتبه پیش آمد که لژیونر شوم. حتی یک سال کارم با الاهلی قطر قطعی شد و یک سال تا یک‌قدمی ریزاسپور ترکیه رفتم ولی در نهایت به پرسپولیس برگشتم. در هر دو پیشنهاد، می‌توانستم با یک امضا، لژیونر شوم ولی به هر حال از اینکه در پرسپولیس ماندم، ناراضی نیستم. این اتفاق و سرنوشت من بود و حالا از جایگاهی که دارم، کاملاً راضی هستم. خدا را شکر؛ خوشحالم در تیمی توپ می‌زنم از بچگی طرفدارش بودم. یک زمانی از روی سکوها، پرسپولیس را تشویق می‌کردم. امیدوارم چند سال دیگر هم در پرسپولیس بمانم و به کارم ادامه بدهم آن هم با کسب قهرمانی‌ها و افتخارات بیشتر.

این روز‌ها یکی از بازیکنان پرسپولیس هم در اروپا می‌درخشد...

بله، مهدی طارمی که برای ریو‌آوه عالی کار می‌کند.

آن زمان که مهدی در پرسپولیس توپ می‌زد، فکرش را می‌کردی روزی در اروپا و بین چند باشگاه سرشناس سر جذب مهدی دعوا شود؟

مهدی واقعاً بازیکنی قوی است و پتانسیل بالایی دارد. آن زمان که پرسپولیس بود، من یک خط پشت سر طارمی بازی می‌کردم و شرایط فنی او را می‌دیدم. همان موقع هم می‌دانستم به این جایگاه برسد. او متأسفانه خیلی دیر به اروپا رفت؛ اگر زودتر لژیونر می‌شد و شرایط سنی بهتری داشت، می‌توانست در تیم‌های بهتری هم بازی کند، اما باز هم در زمانی که داشت، بهترین تصمیمات را گرفت و بهترین انتخاب‌ها را داشت. شاید زمانی که او به فوتبال اروپا رفت، خیلی‌ها باور نمی‌کردند طارمی تا این حد پیشرفت کند، اما او توانست خودش را نشان دهد. من هم خوشحالم که به عنوان نماینده ایران در اروپا کار می‌کند و برایش دعا می‌کنم به تیم‌های بهتر و بزرگ‌تر برود تا همه در مورد فوتبال ایران حرف بزنند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها