کد خبر : 45477

امکان خرید و فروش صندوق ETF دارا یکم از امروز فراهم شد

امکان خرید و فروش صندوق ETF دارا یکم از امروز فراهم شد

واحد‌های نخستین صندوق واسطه‌گری مالی یکم از امروز چهارشنبه (۴ تیر) قابل خرید و فروش است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، صندوق دارایی یکم از سهام سه بانک‌ها و دو شرکت بیمه‌ای دولتی تشکیل شده است و پس از پذیره نویسی از جانب بانک‌ها و کارگزاری‌های بورس، از امروز چهارم تیر در بورس قابل معامله است.

برای خرید یا فروش واحد های صندوق واسطه گری دارا یکم نیاز به کد بورسی است و باید در سامانه سجام ثبت نام کند.

 افرادی که زیر سن قانونی هستند باید از طریق قیم آنها در سامانه سجام ثبت‌نام و کد بورسی گرفته شود تا بتواند معامله واحدهای صندوق واسطه‌گری مالی را انجام دهد.

به گفته عباس معمارنژاد معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی از اول تیرماه نماد "دارا یکم" در بورس باز شده و افراد می‌توانند ارزش آن را در پرتفو (ترکیب سهام) خود ببینند.

معمارنژاد در مورد آخرین آمار از خریداری واحد‌های سرمایه گذاری صندوق واسطه گری مالی یکم بیان کرد: ۳.۵ میلیون نفر برای خرید واحد‌های صندوق واسطه‌گری مالی یکم ثبت‌نام کردند که در ابتدا ۶۱۰۰ میلیارد تومان واریز کرده بودند، اما از این مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان تکراری بود و در نهایت ۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان پول از طریق این صندوق جمع‌آوری شد و واحد‌های این صندوق را فقط افراد حقیقی خریداری کردند. البته از روز چهارشنبه که واحد‌های این صندوق در بورس قابل خرید و فروش می‌شود هم افراد حقیقی و هم حقوقی می‌توانند آن را خرید و فروش کنند.

وی در مورد ارزش واحد‌های صندوق واسطه گری مالی گفت: طبق آخرین آمار ارزش هر واحد ۱۰ هزار تومانی آن به بیش از ۲۰ هزار تومان یعنی بیش از دو برابر افزایش یافته است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها