کد خبر : 45456

3 سناریو برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی 99

3 سناریو برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی 99

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای سال تحصیلی جدید، ۳ سناریو داریم که با توجه به شرایط سفید، زرد و قرمز اجرا می‌شود.

به گزارش تسنیم؛ نهصد‌وهفتاد و پنجمین جلسه شورای‌عالی ‌آموزش‌ و‌ پرورش با حضور وزیر آموزش ‌و پرورش، دبیرکل شورای عالی و سایر اعضای آن به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

در این جلسه مسائل مختلف وزارت آموزش و پرورش از جمله نحوه برگزاری امتحانات دانش‌آموزان، سقف سنی مدیریت مدارس، سقف سنی برای ورود به دانشگاه فرهنگیان، نیروی انسانی آموزش و پرورش و... مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه، محسن حاجی میرزایی؛ وزیر آموزش و پرورش گزارشی از نحوه برگزاری امتحانات و چگونگی رعایت پروتکل‌های بهداشتی ارائه کرد و گفت: در مورد امتحانات دانش‌آموزان در دوره ابتدایی به مدارس اختیار  دادیم که توانمندی دانش‌آموزان برای احراز توانایی ارتقاء به پایه بالاتر توسط معلمان سنجیده شود و در پایه نهم و دوازدهم به علت اینکه امتحانات در سرنوشت آینده آنها تأثیر مستقیم دارد مجبوریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امتحانات را به صورت حضوری برگزار کنیم.

وی افزود: باید یاد بگیریم با کرونا زندگی کنیم، چاره‌ای نداریم تا زمانی که داوریی برای درمان آن پیدا شود با آن زندگی کنیم.

حاجی میرزایی با اشاره به نقش و جایگاه نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: باید نوع نگاه و شیوه جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش نسبت به سایر دستگاه‌ها تغییر کند، آموزش و پرورش یک دستگاه کاملاً علمی و تخصصی است و معلمان ما واجد شایستگی‌ها و صلاحیت‌های حرفه‌ای و تخصصی هستند، آموزش و پرورش بنگاه کاریابی نیست که هر فردی بتواند به هر طریقی وارد آن شود.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: نیروی انسانی موتور محرکه توسعه و پیشرفت جامعه است و تأثیر نیروی انسانی بر روی جامعه بسیار بیشتر از سایر دستگاه‌های دیگر است. نیروهای توانمند و متخصص که توسط دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی تربیت و دوره دیده‌اند باید وارد آموزش و پرورش شوند، قانون راه ورود به آموزش و پرورش را برای ما مشخص کرده است و این راه از دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی می‌گذرد.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا در تلاش هستیم مدارس را شهریور ماه بازگشایی کنیم، ادامه داد: برای آغاز سال تحصیلی 1400-1399 بر اساس پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا چند سناریو را پیش بینی کرده‌ایم از جمله آموزش حضوری، آموزش نیمه حضوری(تلفیقی) و آموزش مجازی که این سناریوها با توجه به شرایط سفید، زرد و قرمز استانها اجرا خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: باید در آموزشی که داده می‌شود به بُعد پرورشی موضوعات درسی هم توجه کرد و نباید فقط بُعد آموزشی را در نظر بگیریم بلکه مباحث تربیتی و پرورشی را در برنامه‌ریزی‌های آموزشی بویژه آموزشی که از طریق فضای مجازی و تلویزیون و رادیو ارائه می‌شود، در نظر بگیریم.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها