کد خبر : 45450

افشای نحوه لو رفتن قرارداد استراماچونی و استقلال

افشای نحوه لو رفتن قرارداد استراماچونی و استقلال

استراماچونی پس از لو رفتن قراردادش، با مشکلات زیادی روبرو شده و پس از اینکه مبلغ قراردادش با استقلال لو رفت، کمتر تیمی به او پیشنهاد‌های بالاتر از ۵۵۰ هزار یورو می‌دهد.

به گزارش ایران ورزشی، استراماچونی در آستانه شکایت از استقلال قرار گرفته و حالا خبر رسیده که شکایت او به باشگاه استقلال رسیده است. در واقع فاش شدن رقم قرارداد ۵۵۰ یورویی او با استقلال او را بیچاره کرد. رقم قرارداد استراماچونی پیش از آمدن به استقلال توسط رسانه‌های نزدیکش یک و نیم میلیون یورو (احتمالا با آپشن‌های قهرمانی لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا) در مارکت اروپایی مطرح شده بود و او اگر در استقلال طی دو سال موفق می‌شد، می‌توانست با همان مارکت و شاید با قیمتی بهتر به فوتبال اروپا و آسیا برگردد، اما انتشار قرارداد در رسانه‌ها توسط یک فرد یا جریان خاص، استراماچونی را بیچاره کرده و مطمئنا هر تیمی به سراغ او برود، بیشتر از ۵۵۰ هزار یورو به او نمی‌دهد.

امیر حسین فتحی مدیرعامل سابق استقلال در این باره به فوتبالی می‌گوید: «زمانی که قرارداد استراماچونی لو رفت، من از مدیرعاملی استعفا داده بودم و فقط عضو هیات مدیره بودم، اما همان زمان در داخل هیات مدیره پیگیری کردیم و متوجه شدیم قرارداد استراماچونی از داخل سازمان لیگ لو رفته است و فرد یا جریانی به یکی از معاونان اسبق باشگاه قرارداد را داده است. بعد متوجه شدیم قرارداد‌های بازیکنان خارجی مثل ایسما و منشا و دیگران هم که قبلا در یک خبرگزاری منتشر شد هم توسط همین فرد یا جریان از داخل سازمان لیگ به بیرون درز کرد. ما فکر می‌کردیم که ممکن است از داخل باشگاه این قرارداد‌ها لو رفته باشد، اما در این دو مورد متوجه شدیم از داخل سازمان لیگ لو رفته است. کارمند آن بخش به دلیل رفاقت با معاون اسبق باشگاه قرارداد‌ها را برای انتشار در رسانه‌ها به این شخص داده است.»

فتحی در ادامه گفت: «باید بگویم فرد یا جریانی که قرارداد استراماچونی را افشا کرد هم استقلال را از کورس قهرمانی دور کرد و هم استراماچونی را از استقلال گرفت و هم آینده سرمربیگری استراماچونی را تحت تاثیر قرارداد. برای خارجی‌ها بسیار سنگین است که قرارداد محرمانه آن‌ها منتشر شود و این شخص به خوبی می‌دانست اگر قرارداد یک سرمربی خارجی منتتشر شود محال است او به ایران بازگردد. ما به دنبال انگیزه طرف بودیم که متوجه شدیم انگیزه‌ای که برای لو رفتن قرارداد بازیکنان خارجی وجود داشته این بود که استقلال در دوران مدیریت امیر حسین فتحی، جام نیاورد و به موفقیت نرسد. بعد که من استعفا دادم و آقای خلیل زاده سرپرست شد، قرارداد استراماچونی لو رفت دیگر فتحی در کار نبود، اما مشخص شد انگیزه این بوده که کلا استقلال بدون این آقایان موفق نشود و فقط با آن‌ها موفق باشد. تازه مگر قهرمان لیگ برتر شده بودند؟ فقط قهرمان جام حذفی شده بودند.»

مدیرعامل سابق استقلال درباره پیگیر‌های باشگاه استقلال در این باره و مشخص شدن کسانی که قرارداد‌ها را منتشر کرده بودند گفت: «ما همان موقع متوجه شدیم که کدام کارمند قرارداد‌ها من جمله قرارداد استراماچونی را به معاون اسبق باشگاه داده، اما من دیگر از مدیرعاملی کنار رفته بودم و قرار شد بعد‌ها پیگیری شود. البته سند و مدرک و شاهد‌های زیادی هم در این زمینه وجود دارد و امیدوارم سازمان لیگ از این به بعد بیشتر مراقب باشد که قرارداد‌های محرمانه از داخل سازمان لیگ به بیرون درز نکند و حداقل با عوامل این ماجرا در داخل سازمان لیگ برخورد شود.»

حتی علی فتح الله زاده زمانی که سرپرست استقلال شده بود و از ماجرای لو رفتن قرارداد استراماچونی با خبر شده بود خواستار پیگیری قضایی انتشار قرارداد استراماچونی شده بود و به پس از آنکه استعفا هم کرد یک ماه و نیم بعد یعنی در ۱۹ اردیبهشت نامه‌ای به احمد سعادتمند مدیرعامل استقلال نوشته بود که در آن آمده بود: «با تشکر از زحمات فراوان و با قدردانی از تلاش‌های پیگیر و پر طاقت هیئت همراه شما در آن باشگاه مردمی، به عنوان مدیر سابق و هوادار فعلی آن باشگاه و با توجه به میزان اهمیت اتفاقات مزموم، ضد ملی و ضد استقلالی که منجر به جدایی مربی توانا، آندرا استراماچونی از استقلال شد، تقاضا دارم از مجاری قانونی تحرکاتی که در حین مذاکرات نمایندگان این باشگاه با آن مربی طی ماه‌های اخیر رخ داد را پیگیری بفرمایید تا باشگاه استقلال از شر پلیدی‌های نکوهیده و سایه‌های شرور که با اقداماتی ضد ملی اقدام به نشر اکاذیب و بعضاً انتقال اسناد محرمانه به رسانه‌ها شدند، خلاص شود. ناگفته پیداست این حقوق حقه هواداران استقلال است که بدانند کدامین افراد در راستای اهداف شخصی خود، استقلال و میلیون‌ها هوادارش را از مسیر رو به رشد و متعالی منحرف کردند و با پخش و انتشار قرارداد محرمانه آن مربی جلوی بازگشت استراماچونی به استقلال را گرفتند. مسلماً چنین اقداماتی می‌تواند جلوی تکرار این رفتار غیر انسانی را در دوره مدیریت شما هم بگیرد. پیشاپیش از بذل توجه و دستور مساعد و عاجل جناب‌عالی کمال تشکر و امتنان را دارم.»

در هر حال افشاگری فتحی، می‌تواند پرده دیگری از عدم بازگشت استراماچونی به استقلال را کنار بزند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها