کد خبر : 45347

مستأجران وام حمایتی می‌گیرند

مستأجران وام حمایتی می‌گیرند

معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی گفت: بسته حمایتی از مستأجران شامل مبلغ وام حمایتی و مکانیزم پرداختی آماده است و روز سه‌شنبه در جلسه‌ای با حضور رئیس‌جمهوری بررسی و تصویب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،  اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری روز گذشته خبر داد که وزارت راه و شهرسازی مسئول تهیه بسته حمایتی برای ساماندهی بازار مسکن شد.

در همین راستا محمود محمودزاده معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی در خصوص جزئیات بسته حمایتی وزارت راه برای مستأجران، گفت: پیشنهادات حمایتی وزارت راه روز سه‌شنبه در حضور رئیس‌جمهوری مطرح می‌شود و بعد از تصویب اطلاع‌رسانی عمومی خواهد شد.

وی افزود: به‌دلیل نابسامانی در حوزه اجاره، دولت به وزارت راه، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد مسئولیت طراحی این بسته را سپرد تا فوراً برنامه حمایتی برای مستأجران به تصویب برسد.

معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی اختصاص وام به مستأجران را مشروط به داشتن کد رهگیری دانست و گفت: کد رهگیری مصوبه‌ای قدیمی است که به 10 سال پیش باز می‌گردد، تمامی بنگاه‌ها مجهز به این سامانه هستند، اما برخی از آژانس‌های املاک اقدام به ثبت کد رهگیری نمی‌کنند که تخلف است.

محمودزاده گفت: تمامی بنگاه‌های املاک باید این تکلیف قانونی را انجام دهند و دولت برای شناسایی واجدین راهی جز دریافت کد رهگیری ندارد.

وی اضافه کرد: قرارداد‌های بین مستأجر و مالک بدون کد رهگیری حتی قابلیت پیگیری قضایی هم ندارد و ما تمام مستأجران را به دریافت این کد توصیه می‌کنیم.

محمودزاده ادامه داد: کمیسیون اقتصادی دولت روز سه‌شنبه مبلغ این وام و مکانیزم پرداخت را اعلام خواهد کرد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها