کد خبر : 45279

امروز نماد دارا یکم در پرتفوی سهامداران درج می شود

امروز نماد دارا یکم در پرتفوی سهامداران درج می شود

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه واحدهای نخستین صندوق واسطه‌گری مالی یکم از امروز (یکشنبه) در بورس باز می‌شود، گفت: این واحدها از روز چهارشنبه (۴ تیر) قابل خرید و فروش هستند.

به گزارش تسنیم، عباس معمارنژاد گفت: از اول تیرماه نماد آن به نام "دارا یکم" در بورس باز می‌شود و افراد می‌توانند ارزش آن را در پرتفو (ترکیب سهام) خود ببینند.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: با توجه به اینکه از چهارشنبه هفته جاری واحدهای صندوق واسطه‌گری قابل معامله است، هر کسی می‌خواهد آن را بخرد یا بفروشد باید اول کد بورسی بگیرد و در سامانه سجام ثبت‌نام کند.

وی در مورد کسانی که زیر سن قانونی هستند، گفت: برای آنها هم باید از طریق ولی آنها در سامانه سجام ثبت‌نام شود و کد بورسی گرفته شود تا بتواند معامله واحدهای صندوق واسطه‌گری مالی را انجام دهد.

معمارنژاد در مورد آخرین آمار از خریداری واحدهای سرمایه گذاری صندوق واسطه گری مالی یکم بیان کرد: 3.5 میلیون نفر برای خرید واحدهای صندوق واسطه‌گری مالی یکم ثبت‌نام کردند که در ابتدا 6100 میلیارد تومان واریز کرده بودند، اما از این مبلغ 200 میلیارد تومان تکراری بود و در نهایت 5 هزار و 900 میلیارد تومان پول از طریق این صندوق جمع‌آوری شد و واحدهای این صندوق را فقط افراد حقیقی خریداری کردند. البته از روز چهارشنبه که واحدهای این صندوق در بورس قابل خرید و فروش می‌شود هم افراد حقیقی و هم حقوقی می‌توانند آن را خرید و فروش کنند.

وی در مورد ارزش واحدهای صندوق واسطه گری مالی افزود: طبق آخرین آمار ارزش هر واحد 10 هزار تومانی آن به بیش از 20 هزار تومان یعنی بیش از دو برابر افزایش یافته است.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی در مورد واگذاری صندوق ETF بعدی گفت: صندوق بعدی در تیر ماه ارائه می‌شود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها