کد خبر : 45258

تلفات سنگین جنگ صلیبی در استقلال


تلفات سنگین جنگ صلیبی در استقلال

استقلال از تابستان سال گذشته به طور مداوم با مشکل بزرگی به نام پارگی رباط بازیکنانش دست و پنجه نرم می‌کند.

به گزارش خبرورزشی ، با توجه به تعطیلی طولانی‌مدت لیگ برتر و وقفه‌ای که در تمرینات بدنسازی تمام بازیکنان حاضر در این عرصه رخ داده، کاملاً بدیهی بود که ضریب مصدومیت‌ها پس از آغاز مجدد تمرینات تا حد قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا کند و علاوه بر آن متأسفانه باید منتظر آسیب‌دیدگی‌های فراوان در خلال برگزاری فشرده ادامه مسابقات هم باشیم.

البته در این میان نکته قابل تأمل اینجاست که استقلال از تابستان سال گذشته به طور مداوم با مشکل بزرگی به نام پارگی رباط بازیکنانش دست و پنجه نرم می‌کند. محسن کریمی بازیکنی که کلاً زیاد مصدوم می‌شود، تابستان پارسال قبل از آغاز مسابقات رباط پاره کرد تا فصل جاری مسابقات پیش از آغاز، برایش به طور کامل تمام شود!

این اتفاق چند ماه بعد در جریان جدال استقلال- سایپا برای داریوش شجاعیان هم رخ داد تا آبی‌ها بمانند و رباط‌هایی که مرتب پاره می‌شد. البته این روند پس از روی کار آمدن فرهاد مجیدی هم تداوم پیدا کرد و استقلالی‌ها همچنان رباط پاره می‌کنند البته با این تفاوت که حالا مصدومیت بازیکنان به مسئله‌ای برای جنگ نیابتی میان مربیان و کادر پزشکی بدل شده است.

تلفات دوران استرا

در میان بازیکنان این فصل استقلال که بابت پارگی رباط خانه‌نشین شده‌اند، تا اینجای کار سهم استراماچونی و مجیدی برابر است. در دوران مرد ایتالیایی محسن کریمی و داریوش شجاعیان از دست رفتند. البته کریمی چندان در پازل تاکتیکی استرا جایی نداشت ولی آسیب‌دیدگی شجاعیان لطمه بزرگی به استقلال وارد کرد. بازیکنی که احتمال دارد در دیدار‌های پایانی همین فصل مجدداً آبی‌پوش شود.

سهمیه دوران مجیدی

طی روز‌های گذشته هم استقلال در این رابطه تلفات داده است. چند روز قبل رضا آذری بابت پارگی رباط زیر تیغ جراحی رفت و روز چهارشنبه هم مرتضی تبریزی در جریان جدال با رایکا بابل رباط خود را از دست داد و چند ماه خانه‌نشین شد. اتفاقی که قطعاً در روز‌های برگزاری فشرده ادامه رقابت‌های لیگ برتر می‌تواند برای استقلال از بابت کمبود مهره‌های انسانی دردسر درست کند.

دعوای مربیان و پزشکان

البته تفاوت مصدومیت‌های دوران مجیدی با زمان استرا به نوعی از زمین تا آسمان تلقی می‌شود. استقلالی‌ها این روز‌ها و به ویژه از صبح دیروز به وضوح شاهد تقابل غیر مستقیم کادر پزشکی با مربیان خودشان هستند. ماجرایی که با مصاحبه دکتر ستوده آغاز شد.

مصاحبه، رفت و برگشت

ماجرا به نوعی از جایی شروع شد که دکتر ستوده یکی از اعضای کادر پزشکی باشگاه استقلال طی مصاحبه‌ای با کانال خود باشگاه ضمن ارائه توضیحات پیرامون مشکل مرتضی تبریزی، به نوعی با زبان کنایه مربی بدنسازی استقلال را خطاب قرار داد و گفت‌: به همکاران عزیزمان در بخش بدنسازی یادآوری می‌کنم که با توجه به شرایط خاص این دوره، تمرینات بدنسازی ویژه‌ای برای جلوگیری از مصدومیت‌ها طراحی و اجرا شود. این مصاحبه در میان بازیکنان استقلال و مربیان بازتاب بسیار وسیعی پیدا کرده و دقایقی پس از انتشار، کانال رسمی باشگاه به دلایلی نامعلوم آن را از روی خروجی خودش برداشت ولی پس از حدود دو ساعت دوباره مصاحبه مذکور را قرار داد! بدون شک برخی تماس‌ها و اتفاقات پشت پرده در این رفت و برگشت نقش مؤثری ایفا کرده است!

حمایت مجیدی از بدنساز استقلال؟

موضع فرهاد مجیدی هم در این رابطه بسیار مهم تلقی می‌شود. سرمربی استقلال دقیقاً در همان زمانی که مصاحبه دکتر ستوده از روی کانال باشگاه برداشته شده بود، متنی را در فضای مجازی منتشر کرد و طی آن با حمایت از بدنسازی که توسط خودش به استقلال آورده شده نوشت: با اطمینان کامل می‌توانم بگویم علی ربانی بهترین، علمی‌ترین و باسوادترین مربی بدنسازی است که در دوران حرفه ورزشی‌ام دیده‌ام. این ادعای مجیدی نشان می‌دهد که اختلاف بر سر پارگی رباط صلیبی در استقلال حسابی بالا گرفته است. البته به احتمال زیاد امروز خود باشگاه بیانیه می‌دهد و یا اینکه تعدادی از عوامل داخل تیم یا مجموعه استقلال مصاحبه‌های کلیشه‌ای انجام می‌دهند و مدعی آن خواهند شد که کوچک‌ترین اختلافی میان طرفین وجود ندارد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها