کد خبر : 45257

خروج یک پرسپولیسی ناآماده از ترکیب یحیی؟

خروج یک پرسپولیسی ناآماده از ترکیب یحیی؟

یحیی گل‌محمدی در ۳ بازی دوستانه اخیر پرسپولیس از سیستم ۲-۴-۴ خطی استفاده کرده است. سیستمی که در آن بازیکن پلی‌میکر و هافبک تهاجمی نقشی ندارد.

به گزارش خبرورزشی ، در روش تاکتیکی مد نظر سرمربی پرسپولیس منهای دروازه‌بان (بیرانوند یا رادوشویچ) در سایر پست‌ها این نفرات در سه بازی گذشته در ترکیب اصلی قرار گرفتند؛ مهدی شیری، محمد نادری، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، احمد نوراللهی، کمال کامیابی‌نیا، امید عالیشاه، سیامک نعمتی، وحید امیری و علی علیپور. به نظر می‌رسد در نخستین دیدار پرسپولیس برابر پیکان و در غیاب مهدی ترابی محروم همین نفرات به میدان بروند. گل‌محمدی معتقد است این همان بازی مهمی است که قرار است سرنوشت تیمش را رقم بزند. مهمتر از همه بازی‌های گذشته و پیش‌روی پرسپولیس. این بازی است که تعیین می‌کند قرمز‌ها می‌توانند به کسب چهارمین قهرمانی متوالی خود در لیگ برتر امیدوار باشند یا اینکه...

پرسپولیس گل‌محمدی می‌خواهد از همان بازی اول با قدرت آغاز کند و این را هم می‌داند که نخستین قدم برای پیروزی در رقابت با پیکان در خطر سقوط چیزی جز گل نخوردن نیست. موردی که اتفاقاً تیم برانکو نیز خیلی خوب آن را یاد گرفته بود و حالا گل‌محمدی قصد دارد همان فرمول امتحان پس داده مرد کروات را انجام دهد. او قرار است همان خط دفاع همیشگی را مقابل دروازه پرسپولیس بچیند. دقیقاً برای همین است که ترجیح می‌دهد کمترین ریسک را داشته باشد. چه برای چینش ترکیب و چه در شیوه انتخابی اش برای بازی با پیکان!

بنابراین انتخاب اول گل‌محمدی برای این بازی، همان ۲-۴-۴ خطی آشنایی است که امتیازات زیادی برای برانکو آورد. یک ۲-۴-۴ متفاوت با لوزی که به بال‌های چپ و راست و حتی مهاجمان تیم هم وظایف تدافعی بیشتری خواهد داد تا دروازه پرسپولیس بسته بماند. گذشته از این در این سیستم دیگر هافبک پلی‌میکر معنایی نخواهد داشت. احمد نوراللهی و کمال کامیابی‌نیا وسط زمین و روی دست یکدیگر بازی می‌کنند و امید عالیشاه و سیامک نعمتی کمی جلوتر درگوشه‌ها! بنابراین فرصتی به بشار رسن نخواهد رسید که با ناآمادگی از عراق به تهران بازگشته است.

هافبک عراقی از لحاظ بدنی از سایر هافبک‌های پرسپولیس عقب است و همین فرصت خوبی برای امید عالیشاه و سیامک نعمتی فراهم ساخته که خودی نشان بدهند. نکته جالب اینجاست که بشار رسن خواستار ۵۰۰ هزار دلار برای تمدید قرارداد با پرسپولیس است که رقم بالایی برای این تیم محسوب می‌شود.

هافبکی که تا همین دو سال پیش ۲۰۰ هزار دلار می‌گرفت و ناگهان زمان مدیریت ایرج عرب قراردادش ۲ برابر شد! حالا شنیده می‌شود باشگاه پرسپولیس قصد ندارد قرارداد ۵۰۰ هزار دلاری با بشار رسن امضا کند و شاید یکی از دلایل اتخاذ تاکتیک ۲-۴-۴ خطی و نه لوزی همین باشد.

این در حالی است که در سیستم ۲-۴-۴ لوزی بشار رسن می‌توانست جلوی تنها هافبک تدافعی تیم بازی کند. باید منتظر ماند و دید روش ۲-۴-۴ خطی در این پرسپولیس و ۹ هفته باقی مانده از لیگ برتر جواب می‌دهد؟ اگر جواب بدهد آنگاه بشار رسن از پازل تاکتیکی یحیی گل‌محمدی خارج خواهد شد.

گفته می‌شود «یحیی گل‌محمدی» از دست بشار رسن شاکی و عصبانی است. سرمربی پرسپولیس در مصاحبه اخیر خود هم به این نکته اشاره کرد که «تأخیر در پرداخت‌ها یا بدقولی مالی باشگاه دلیل موجهی برای غیبت بازیکن سر تمرین تیمش نیست و...»

مضاف بر اینکه «بشار رسن» با بدنی ناآماده و افت عضلانی وارد تهران شده و فعلاً حق تمرین گروهی نداشته و اختصاصی کار می‌کند!

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها